Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Piff & Puff: Räddningspatrullen 2022

Startat av Steffan Rudvall, 17 februari 2022 kl. 21:59:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 maj 2022 kl. 07:40:26
Åh nej, inte 2016 Baloo också...  :( (1967-Baloo hade återigen varit smartare liksom 1994-Pumbaa)
Nej, Här skulle det vara mer passande med Baloo från Luftens hjältar...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 maj 2022 kl. 22:52:57
Nej, Här skulle det vara mer passande med Baloo från Luftens hjältar...

Fast Luftens Hjältar Baloo är ju ändå samma Baloo som från 1967... (likaväl som Djungelboken 2, PC-spelet Djungelboken Groove Party och ramberättelsen till Lilla Djungelboken, samt Hos Musse, Disney Infinity och Disney Magic Kingdoms)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 maj 2022 kl. 23:25:01
Fast Luftens Hjältar Baloo är ju ändå samma Baloo som från 1967... (likaväl som Djungelboken 2, PC-spelet Djungelboken Groove Party och ramberättelsen till Lilla Djungelboken, samt Hos Musse, Disney Infinity och Disney Magic Kingdoms)
Det tror jag inte att han är faktiskt för Djungelboken och Luftens hjältar verkar ju utspelar sig i helt olika världar...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 maj 2022 kl. 23:36:07
Det tror jag inte att han är faktiskt för Djungelboken och Luftens hjältar verkar ju utspelar sig i helt olika världar...

Det gör de visserligen, men det är ändå samma karaktär, vilket speakerrösten i VHS-trailern refererar!

https://m.youtube.com/watch?v=Og8bqyrgu2U

Man kan t.o.m. se det på karaktärsdesignerna!  ;)

Skulle då automatiskt karaktärerna ur Peter Pan & Tingeling, Bernard och Bianca & Bernard och Bianca i Australien, alla Nalle Puh produktioner, karaktärerna ur Törnrosa & Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar, Trollkarls Musse Pigg ur Fantasia & standard Musse Pigg, Janne Långben The Movie & standard Långben, ankorna i Quack Pack & standard ankorna automatiskt vara olika bara för att? ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 maj 2022 kl. 23:42:24
Det gör de visserligen, men det är ändå samma karaktär, vilket speakerrösten i VHS-trailern refererar!

Skulle då automatiskt karaktärerna ur Peter Pan & Tingeling, Bernard och Bianca & Bernard och Bianca i Australien, alla Nalle Puh produktioner, karaktärerna ur Törnrosa & Förtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar, Trollkarls Musse Pigg ur Fantasia & standard Musse Pigg, Janne Långben The Movie & standard Långben, ankorna i Quack Pack & standard ankorna automatiskt vara olika bara för att? ;)
De du nämner utspelar sig ju dock inte i alltför skilda världar även om det kan förekomma skillnader förstås... Medans Djungelboken utspelar ju sig i en värld där det finns människor och djur medans Luftens hjältar utspelar sig i en värld med bara antropomorfiska djur...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 maj 2022 kl. 23:45:30
De du nämner utspelar sig ju dock inte i alltför skilda världar även om det kan förekomma skillnader förstås... Medans Djungelboken utspelar ju sig i en värld där det finns människor och djur medans Luftens hjältar utspelar sig i en värld med bara antropomorfiska djur...

Det kallas spin-off. (precis så är det också med Timon och Pumbaa)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 maj 2022 kl. 23:52:09
Det kallas spin-off. (precis så är det också med Timon och Pumbaa)
Jag vet var en spin-off är, allt jag försöker säga är att med filmens tema så skulle Luftens hjältar version av Baloo passa bättre i och med att det här är en film om Räddningspatrullen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 maj 2022 kl. 23:42:24

'

Jag tror inte Baloo  i djungelboken gick vdare till att flygga flyg plan efter att han lämnat tilbaka Mowglis till männskobyn

Dom var verkar inte ens utspela sig  samma tidsperiod .

Fast det är ju svårt att säga då vi bara ser relativt primtiva indien i fiilmen

Och vi höra aldrig Baloo nämna Mowgli i luftens hjältar.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 maj 2022 kl. 21:26:02
'

Jag tror inte Baloo  i djungelboken gick vdare till att flygga flyg plan efter att han lämnat tilbaka Mowglis till männskobyn

Dom var verkar inte ens utspela sig  samma tidsperiod .

Fast det är ju svårt att säga då vi bara ser relativt primtiva indien i fiilmen

Och vi höra aldrig Baloo nämna Mowgli i luftens hjältar.

Inte Bagheera, Hathi, Winifred, Junior, Kaa, Gamarna eller Vargarna heller...

Zebastian

Är ni säkra på att Johan Hedenberg spelare Oskar igen? För Disney har ju inte några rättigheter till dubbningen där han faktiskt spelar Oskar och därför borde de väl föredra Ingemar som var med i deras egna dubbning.

Har de tagit tillbaka som någon annan också från MediaDubbs dubbning?

Fred

Citat från: Zebastian skrivet 12 maj 2022 kl. 01:26:02
Är ni säkra på att Johan Hedenberg spelare Oskar igen? För Disney har ju inte några rättigheter till dubbningen där han faktiskt spelar Oskar och därför borde de väl föredra Ingemar som var med i deras egna dubbning.

Har de tagit tillbaka som någon annan också från MediaDubbs dubbning?

Det lät som Hedenberg i trailern. Om han sedan spelar honom i filmen vet jag inte eftersom jag har hört att man ibland byter skådespelare från trailer till film.

Steffan Rudvall

Citat från: Fred skrivet 12 maj 2022 kl. 01:44:48
Det lät som Hedenberg i trailern. Om han sedan spelar honom i filmen vet jag inte eftersom jag har hört att man ibland byter skådespelare från trailer till film.
Fast den här trailern har dykt upp så nära premiären att det faktiskt kan vara så att det är de slutmässiga rösterna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Fred skrivet 12 maj 2022 kl. 01:44:48
Ja, det är inte särskilt ovanligt att man använder så kallade "slaskröster" i trailers som inte har godkänts av Disney (eller vilken kund det nu än må vara), och att det sedan blir helt andra personer i den färdiga filmen. I så fall rör det sig mest troligt om personer som ändå befunnit sig i dubbningsstudion för något annat projekt och har tid över på sitt dubbningspass (då man alltid betalar skådespelarna per påbörjad timme vill man ju hitta på något att göra för att använda upp hela timmen).

Det är ju dock vanligast vid tidiga teasers, som visas långt innan premiären, och sådana förekommer ju främst på bio. När man spelar in en trailer till en film som ska ha premiär på Disney+ borde väl inte trailern spelas in alltför långt i förväg, och då är nog sannolikheten större att det är autentiskt dubbningsljud i trailern och att det är samma skådespelare i den färdiga filmen. Men den som lever får se...

gstone

gstone

Will Arnett kommer göra rösten till peter pan look-aliken och Flula Borg kommmer spela en parodi på svenska kocken  Bjornson the Cheesemonger,.

Eric Bana kommer spela Oscar och Tress MacNeille kommer återvända som Pärlan.

J. K. Simmons är också med och gör rösten till Kapten Putty, en claymation polis.