Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Till månadsskiftet kommer jag nästa hyllning till Johan Hedenberg! Sveriges mest otroliga VA

MOA

Ulla-Britt Hedenberg har fyllt 97 år! Hoppas hon får uppleva sin sons 70 årsdag

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Trodde först att min kompis skrev detta för att få mig att skratta men det är en riktig reklam som går så här:
Hej, Lendo Leif här! Du känner väl till alla olika förkortningar som YOLO: You Only Live Once
JAIDL = Jämför Alltid Innan Du Lånar
Sändes på Riks FM & jag hoppas att hittar den inspelad någonstans!

BPS

Göran Persson är nog den enda statsministern i hela världen som har dansat med en antropomorfisk ko i public service.

Steffan Rudvall

Citat från: BPS skrivet  1 juli 2024 kl. 00:15:02Göran Persson är nog den enda statsministern i hela världen som har dansat med en antropomorfisk ko i public service.

Som lärare måste jag säga jag inte alls håller med om hans politiska beslut och fulspel från tiden då han var skolminister. Jag måste dock säga att det är vågat av honom att bjuda på sig själv så där.

Historielektions Soveren

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2024 kl. 00:20:08Som lärare måste jag säga jag inte alls håller med om hans politiska beslut och fulspel från tiden då han var skolminister. Jag måste dock säga att det är vågat av honom att bjuda på sig själv så där.
Vad var det för beslut?
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Steffan Rudvall

Citat från: Historielektions Soveren skrivet  1 juli 2024 kl. 00:26:14Vad var det för beslut?
Han drev ju igenom kommunaliseringen av skolan genom att manipulera lärarförbunden och andra politiker. Resultatet blir ju att standarden för skolorna i de olika kommunerna skiftar markant då de har olika ekonomiska förutsättningar. Skolan runt om i landet är helt enkelt inte jämlik.

MOA

Citat från: BPS skrivet  1 juli 2024 kl. 00:15:02Göran Persson är nog den enda statsministern i hela världen som har dansat med en antropomorfisk ko i public service.

Jag skrev på Google Översätt för 6 år sedan att Göran Persson är en gammal onanist(Fråga inte)

MOA

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2024 kl. 19:11:20Imorgon ska jag se Dumma Mej 4
Har den premiär redan imorgon...? Jag trodde faktiskt att det var först till helgen...

Nåja, jag hinner ändå inte se den en vardag när jag jobbar, så det får vänta till lördag eller söndag oavsett vilket.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 juli 2024 kl. 23:27:25Jajamen. Även jag ska se den då.
Pinsamt av mig, det har jag tydligen helt missat - jag måste vara alldeles för stressad på jobbet, om jag helt har missat det... :(

Jag ser nu att den svenskdubbade föreställningen i Skellefteå imorgon är nästan fullsatt. Nåja, i mitt fall hade det inte gjort någon skillnad, då jag ändå inte hade haft tid eller kunnat slappna av tillräckligt för att njuta av filmen förrän till helgen.