Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2024 kl. 00:20:08Som lärare måste jag säga jag inte alls håller med om hans politiska beslut och fulspel från tiden då han var skolminister. Jag måste dock säga att det är vågat av honom att bjuda på sig själv så där.
Är Göran Person höger eller vänster ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

BPS

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2024 kl. 09:25:58Är Göran Person höger eller vänster ?
Har du någon gång hört talas om en Socialdemokratisk skolminister, finansminister, partiledare och statsminister som är höger?

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  3 juli 2024 kl. 11:31:25Har du någon gång hört talas om en Socialdemokratisk skolminister, finansminister, partiledare och statsminister som är höger?
Givetvis inte höger i traditionell mening, men däremot är ju olika socialdemokrater olika inriktade mellan vänster och mitten, då Socialdemokraterna har ett ganska stort spann - där vissa medlemmar kan placeras strax höger om Vänsterpartiet och andra nära mitten på en vänster/höger-skala.

Där är min högst personliga tolkning att Göran Persson började ganska långt åt vänster, och övergick under årens lopp till att komma närmare mitten; och var när han avgick närmare mitten. Det påverkas ju dock mycket av regeringens inriktningar, där socialdemokratiska regeringar de senaste decennierna sakta förflyttat sig mer åt mitten, vilket inleddes långt innan Januariavtalet men blev kanske ännu mer påtagligt då, så det behöver inte nödvändigtvis reflektera Görans personliga åsikter i frågan.

Edit: Förtydligat en mening, som jag nu insåg kunde misstolkas. /Daniel

gstone

Citat från: BPS skrivet  3 juli 2024 kl. 11:31:25Har du någon gång hört talas om en Socialdemokratisk skolminister, finansminister, partiledare och statsminister som är höger?
Jag vat barn då😒

om jag äns va4 född ❗️

BPS

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2024 kl. 12:53:20Jag vat barn då😒

om jag äns va4 född ❗️
Vad är det för logik? Man måste inte ha varit född för att veta. "Jag var inte född 1945 så jag vet ingenting om vad som hände"... ::)

gstone

Citat från: BPS skrivet  3 juli 2024 kl. 12:55:55Vad är det för logik? Man måste inte ha varit född för att veta. "Jag var inte född 1945 så jag vet ingenting om vad som hände"... ::)
sluta vara spydig :-\

MOA

Citat från: BPS skrivet  3 juli 2024 kl. 12:55:55Vad är det för logik? Man måste inte ha varit född för att veta. "Jag var inte född 1945 så jag vet ingenting om vad som hände"... ::)
Ingen av oss här var det, morfar var 16, mormor var 10 & farmor & farfar var 15. Nu är hälften döda

gstone

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet  3 juli 2024 kl. 13:19:48Ingen av oss här var det, morfar var 16, mormor var 10 & farmor & farfar var 15. Nu är hälften döda
Du vet inte hur gammal BPS är han är ju anonym så...

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  3 juli 2024 kl. 17:56:41Du vet inte hur gammal BPS är han är ju anonym så...
Jag kan aldrig gissa något men jag är säker på att ingen på detta forum är över 70 år

MOA

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2024 kl. 17:21:55Lilla My Har en fin profilbild

Ham ser snygg ut ;D
I förhållande är min profilbild väldigt ful

BPS

Citat från: MOA skrivet  3 juli 2024 kl. 19:12:30Jag kan aldrig gissa något men jag är säker på att ingen på detta forum är över 70 år
Min exakta ålder behöves inte men jag är inte i närheten av 70-årsåldern.

MOA

Citat från: BPS skrivet  3 juli 2024 kl. 19:29:29Min exakta ålder behöves inte men jag är inte i närheten av 70-årsåldern.
Kunde jag gissa

gstone