Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Lilla My

Citat från: MOA skrivet 13 oktober 2024 kl. 10:52:18Nu ser jag att bilden ser AI genererad ut, definitivt spambot
Tror inte den är ai men den är definitivt redigerad eller modifierad på något sätt.

Steffan Rudvall

Citat från: Lilla My skrivet 13 oktober 2024 kl. 17:41:43Tror inte den är ai men den är definitivt redigerad eller modifierad på något sätt.
Den ser ut att vara ai-upscalad då bilden verkar ha smetats ut.

Lilla My

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Är så otroligt tacksam att min hyllning till Gunnar Ernblad fått 2203 visningar ;D Hoppas mina andra hyllningar som inte ligger långt bakom blir lika populära

Disneyfantasten

Denna tror jag att många blir glada av att hitta, jag upptäckte den imorse;  :)

https://www.youtube.com/@maxlångbenvids/videos

(det är visserligen bara sångerna, men jag tror ändå att många blir glada av det, annars kan de ju kolla in vad @BPS laddat upp på Archive.org, där hen har lagt upp hela filmerna med originaldubbningarna)

De som jag är gladast av att hitta på den kanalen är - no surprise - sångerna från Dumbo med den (mycket bättre) första omdubbningen från 1972.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 oktober 2024 kl. 07:32:35Denna tror jag att många blir glada av att hitta, jag upptäckte den imorse;  :)

https://www.youtube.com/@maxlångbenvids/videos

(det är visserligen bara sångerna, men jag tror ändå att många blir glada av det, annars kan de ju kolla in vad @BPS laddat upp på Archive.org, där hen har lagt upp hela filmerna med originaldubbningarna)

De som jag är gladast av att hitta på den kanalen är - no surprise - sångerna från Dumbo med den (mycket bättre) första omdubbningen från 1972.
Det är nog taget från uppladdningarna jag laddat upp med tanke på att Taran och den magiska kittelns klipp uppenbarligen kommer från Ovanliga dubbningars uppladdning.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 17 oktober 2024 kl. 07:56:50Det är nog taget från uppladdningarna jag laddat upp med tanke på att Taran och den magiska kittelns klipp uppenbarligen kommer från Ovanliga dubbningars uppladdning.
Även Musse Piggs julsaga kommer uppenbarligen från Ovanliga dubbningars video, då den extra rollistan efter sluttexterna inte fanns med på bio utan verkar vara skapad av henne.

MOA

Citat från: BPS skrivet 17 oktober 2024 kl. 07:56:50Det är nog taget från uppladdningarna jag laddat upp med tanke på att Taran och den magiska kittelns klipp uppenbarligen kommer från Ovanliga dubbningars uppladdning.
Ny nostalgiplagierare! Varna originalskaparna!

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 17 oktober 2024 kl. 10:55:19Ny nostalgiplagierare! Varna originalskaparna!
Vad skulle det ge att varna någon...? Man kan ändå inte göra något åt saken, då allt på internet kan kopieras och läggas upp; det är helt enkelt något man får lov att leva med...

Enda sättet att kunna förhindra det är ju om alla på jorden helt slutar att ladda upp saker någonstans alls, men det skulle vi ju alla förlora på. :(

MOA

Super Mario Galaxy är ett av mina favoritspel & det bästa 3D Mario spelet ;D Svårt att tro att det är 17 år nu

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 18 oktober 2024 kl. 22:46:17Super Mario Galaxy är ett av mina favoritspel & det bästa 3D Mario spelet ;D Svårt att tro att det är 17 år nu
Håller med, det är min favorit Mario spel för övrigt. :D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 oktober 2024 kl. 04:25:44Håller med, det är min favorit Mario spel för övrigt. :D
Tillsammans med Super Mario Bros Wonder så ja