Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 juni 2025 kl. 21:28:50En av jäsen har hittats och kommer att föras hem
Särskilt uttryck som inte används av många?

gstone

Daniels mamma är hem från sjukhuset :) :) 
jag är så glad det inte blev värre och hon överlevde :D :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Skaffade trial versionen av SNES samlingen på Switch. Spelade Super Mario World & Kart & Super Metroid. Har nu sparat på första & sista spelet & kommer spela mer imorgon. Jag måste se till & klara första riktiga bossen i Super Metroid & är i andra världen i Super Mario World

MOA

Lyckades besegra Bomb Torizo & står nu utanför Spore Spawns dörr. Om jag lyckas besegra honom imorgon återstår att se

MOA

Citat från: MOA skrivet  8 juni 2025 kl. 15:02:17Lyckades besegra Bomb Torizo & står nu utanför Spore Spawns dörr. Om jag lyckas besegra honom imorgon återstår att se
Här är videon i fråga

https://www.youtube.com/watch?v=sxEbRTW4oTc

gstone

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2025 kl. 10:18:46Disney+ sänker priset till 19 kronor per månad i sommar

https://www.moviezine.se/nyheter/disney-sanker-priset-till-19-kronor-per-manad-i-sommar-passa-pa
Men som det står längre ner i artikeln gäller det alltså abonnemanget Standard med reklam, d.v.s. deras (delvis) reklamfinansierade abonnemang med påtvingad reklam.

Jag har inte själv haft det, så jag vet inte om reklamen bara visas före filmerna/avsnitten, eller om det även blir avbrott mitt i filmer/avsnitt för reklam - men i synnerhet om det förstnämnda är fallet så kan väl sådana abonnemang vara intressanta för de som inte haft Disney+ och därmed inte vet vad de har att erbjuda; eller för de som inte kommer titta tillräckligt mycket för att rättfärdiga månadspriset för vanliga abonnemang utan reklam.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juni 2025 kl. 11:09:56Men som det står längre ner i artikeln gäller det alltså abonnemanget Standard med reklam, d.v.s. deras (delvis) reklamfinansierade abonnemang med påtvingad reklam.

Jag har inte själv haft det, så jag vet inte om reklamen bara visas före filmerna/avsnitten, eller om det även blir avbrott mitt i filmer/avsnitt för reklam - 
Det beror på vad det är, Simpsons och liknande har reklam i början och i mitten. Andra serier som Disney Channel och Disneydags serierna har bara reklam i början.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 12 juni 2025 kl. 11:48:34Det beror på vad det är, Simpsons och liknande har reklam i början och i mitten. Andra serier som Disney Channel och Disneydags serierna har bara reklam i början.
Okej, hur är det med långfilmer?

Hur lång reklam rör det sig om ungefär?

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juni 2025 kl. 12:15:38Okej, hur är det med långfilmer?

Hur lång reklam rör det sig om ungefär?
Reklamfilmerna har olika längd men det är aldrig mer än en minut för långfilmer har de oftast en i början och en i mitten.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 12 juni 2025 kl. 12:18:07Reklamfilmerna har olika längd men det är aldrig mer än en minut för långfilmer har de oftast en i början och en i mitten.
Okej, då låter det ju inte så farligt ändå - jag hade väntat mig att det var ungefär som på de kommersiella kanalerna på (linjär) TV, med runt 5 - 6 minuter reklam...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 juni 2025 kl. 11:09:56Men som det står längre ner i artikeln gäller det alltså abonnemanget Standard med reklam, d.v.s. deras (delvis) reklamfinansierade abonnemang med påtvingad reklam.

Jag har inte själv haft det, så jag vet inte om reklamen bara visas före filmerna/avsnitten, eller om det även blir avbrott mitt i filmer/avsnitt för reklam - men i synnerhet om det förstnämnda är fallet så kan väl sådana abonnemang vara intressanta för de som inte haft Disney+ och därmed inte vet vad de har att erbjuda; eller för de som inte kommer titta tillräckligt mycket för att rättfärdiga månadspriset för vanliga abonnemang utan reklam.
Känns jobbigt att ha.

Hade länge Tv4 abonnemanget med reklam då de under en väldigt lång tid gick att använda annonsblockerare.
När Tv4 patchade annonsblockerare så tog jag dock bort abonnemanget då det var helt obrukbart utan annonsblockerare, var lång reklam varje 20 minut eller något sådant använde nästan aldrig tjänsten utan annonsblockerare.