Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 15 augusti 2025 kl. 01:56:31Intressant att det är så stor skillnad i Malmö har de funnits på alla nya bussar sedan 2014
Känner jag Skelleftebuss rätt, så skulle det kunna vara så att de inte har köpt in särskilt många nya bussar sedan 2014; så möjligen kanske det finns om man råkar pricka av en buss som köpts in under senare år...

Jag åker inte buss på daglig basis, så det är möjligt att jag inte är helt rättvis här; i så fall ber jag om ursäkt. :)

Monsieur Hulot

Även fast det inte är fredag tycker jag det är dags för ett gott skratt :D

2003 lyftes ett förslag fram om vi skulle införa euro som valuta i Sverige eller fortsätta med kronan. En fråga som kom att dela både vänstern och högern i två delar. Majoriteten av svenskarna var (som väntat) emot detta och ville ha kvar kronan.

I samma veva gjorde imitatören och komikern Jörgen Mörnbäck (en till Göteborgare :) ) en fiktiv debatt där det ser ut som att Ulf Elfving intervjuar Lars Leijonborg, Sven Wollter, Carl-Einar Häckner, Göran Persson och Glenn Hysén. Otroligt rolig video.

Jag rekommenderar att titta på alla videoklipp med honom som ligger uppe på internet.

Disneyfantasten

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2025 kl. 13:51:15Linn Ehrner har just fått en dotter!  :D
Ja, hoppas hon går i morsans & morfars fotspår om några år

gstone

Imorgon kommer  LEGO Disney Prinsessor: Skurkarna förenas ut :D :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2025 kl. 21:10:19Imorgon kommer  LEGO Disney Prinsessor: Skurkarna förenas ut :D :D
Ser framemot det, det blir spännande att se mer prinsessor i gruppen samt att veta hur svenska dubbningen kommer att se ut.

Erika

Citat från: gstone skrivet 24 augusti 2025 kl. 21:10:19Imorgon kommer  LEGO Disney Prinsessor: Skurkarna förenas ut :D :D
Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 augusti 2025 kl. 21:12:22Ser framemot det, det blir spännande att se mer prinsessor i gruppen samt att veta hur svenska dubbningen kommer att se ut.
Posta gärna credits. :) 

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

MOA

Såg inte ett dåligt program som sändes 2015, vilken tur jag har :D

Tintin

Citat från: MOA skrivet  1 september 2025 kl. 11:05:38Såg inte ett dåligt program som sändes 2015, vilken tur jag har :D
Såg du även scenföreställningen av Fem myror är fler än fyra elefanter 2015 ?. Hade tänkt nämna den i den andra tråden men tyckte inte riktigt den passade in där (om man nu inte ska se "allt").

https://www.svtplay.se/video/jqWnQ6P/fem-myror-ar-fler-an-fyra-elefanter-forestallningen

MOA

Citat från: Tintin skrivet  1 september 2025 kl. 11:49:15Såg du även scenföreställningen av Fem myror är fler än fyra elefanter 2015 ?. Hade tänkt nämna den i den andra tråden men tyckte inte riktigt den passade in där (om man nu inte ska se "allt").

https://www.svtplay.se/video/jqWnQ6P/fem-myror-ar-fler-an-fyra-elefanter-forestallningen
Inte tillängligt längre, Fem Myror är inte samma sak när Magnus, Brasse & Eva inte finns mer. Vilka är det där?

Tintin

Citat från: MOA skrivet  1 september 2025 kl. 11:51:12Inte tillängligt längre, Fem Myror är inte samma sak när Magnus, Brasse & Eva inte finns mer. Vilka är det där?
Nej, visades första gången i Barnkanalen 2015. De hade några tillfällen när de visade teater kvällstid på Lördagar under hösten. Lite udda (så det var därför man minns det).

Förutom Fem Myror såg jag även Kåldolmar och kalsipper.

Dennis Önder, Yelda Hadodo, Simon Mezher

MOA

Citat från: Tintin skrivet  1 september 2025 kl. 12:08:08Nej, visades första gången i Barnkanalen 2015. De hade några tillfällen när de visade teater kvällstid på Lördagar under hösten. Lite udda (så det var därför man minns det).

Förutom Fem Myror såg jag även Kåldolmar och kalsipper.

Dennis Önder, Yelda Hadodo, Simon Mezher
Aldrig hört talas om, inte lika roligt när dom försöker spela Magnus, Brasse och Eva när dom egentligen borde spela sig själva

Tintin

Citat från: MOA skrivet  1 september 2025 kl. 14:02:23Aldrig hört talas om, inte lika roligt när dom försöker spela Magnus, Brasse och Eva när dom egentligen borde spela sig själva
Nej, det var en besvikelse. Däremot finns ju självbiografin Morsning och goodbye inläst som ljudbok av Magnus Härenstam (från samma år).