Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Monsieur Hulot

Jordgubbssäsongen är ju snart över, och då är det ju bara självklart att man köper på sig en liter (sista som fanns kvar på ICA) och bakar en jordgubbspaj!

gstone

i våras fick jag mitt första riktiga job

jag har två jobb stöldmärka varor och återvinna skräp :)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

När man ser Top Gear på Pluto TV blir det Lendo Reklam ;D

gstone

Citat från: MOA skrivet  1 augusti 2025 kl. 19:31:56När man ser Top Gear på Pluto TV blir det Lendo Reklam ;D
Är det att kul program ?

när jag var yngre undrar jag om det var en spinn of top gun ;D ;D ;D

gstone

När det kommer till dreamorks verkar jag alltid gilla andra filen mer än orginalet ;D

Det är typ fjärde eller femte gången jag sett en drramworks uppföljare och tänkte " woah det här är bättreän orginalet"

MOA

Klarade svåraste bossen i Metroid Fusion för första gången utan att dö. Naval Pirahna i Yoshi's Island dog också fuskdöden idag

MOA

Kan avslöja att nya ranking videor kan vara planerade väldigt snart

MOA

En dubbning av AOSMB3 blev äntligen tillänglig, 2 nya dubbningar har blivit hittade

MOA

BPS

Det var en glädjande överraskning när jag tog bussen i dag, för det har tydligen kommit några nya fordon och uttagen i dem har äntligen fått även USB-C, inte bara USB-A som tidigare.

USB-C.jpg

Lillefot

Citat från: BPS skrivet 14 augusti 2025 kl. 18:14:37Det var en glädjande överraskning när jag tog bussen i dag, för det har tydligen kommit några nya fordon och uttagen i dem har äntligen fått även USB-C, inte bara USB-A som tidigare.

USB-C.jpg
Härligt, ett steg framåt mot bekvämligare laddning i kollektivtrafiken.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

BPS

Citat från: Lillefot skrivet 14 augusti 2025 kl. 18:41:35Härligt, ett steg framåt mot bekvämligare laddning i kollektivtrafiken.
Det här var i Malmö där jag är nu under Malmöfestivalen, jag vet inte hur det ser ut på andra ställen i landet men jag hoppas att det blir standard.

gstone

Efter som Dubbning och Wicked är två av mina favorit saker i världen blev jag så glaf nät jag fick vrta den film(erna) skulle dubbas :D

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 14 augusti 2025 kl. 18:14:37Det var en glädjande överraskning när jag tog bussen i dag, för det har tydligen kommit några nya fordon och uttagen i dem har äntligen fått även USB-C, inte bara USB-A som tidigare.

USB-C.jpg
Här i Skellefteå har jag inte sett att bussar har haft någon form av laddning överhuvudtaget, vare sig USB-C eller USB-A. :(

Faktum är att det bara är på flygplan som jag sett att sådana där kontakter funnits, och där har jag bara sett USB-A...

(Om det finns på tåg låter jag vara osagt, i och med att det inte funnits någon tågstation i Skellefteå på 30 års tid; varför jag av naturliga skäl sällan åker tåg - men de fåtal som åkt tåg från Umeå som jag pratat med har i alla fall inte sett till något sådant)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 augusti 2025 kl. 01:54:17Här i Skellefteå har jag inte sett att bussar har haft någon form av laddning överhuvudtaget, vare sig USB-C eller USB-A. :(

Faktum är att det bara är på flygplan som jag sett att sådana där kontakter funnits, och där har jag bara sett USB-A...

(Om det finns på tåg låter jag vara osagt, i och med att det inte funnits någon tågstation i Skellefteå på 30 års tid; varför jag av naturliga skäl sällan åker tåg - men de fåtal som åkt tåg från Umeå som jag pratat med har i alla fall inte sett till något sådant)
Intressant att det är så stor skillnad i Malmö har de funnits på alla nya bussar sedan 2014