Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 14 april 2026 kl. 16:14:46@MOA du kanske redan vet, men om du glömt kan vi ta en repetition angående "Farbrorn".

Du undrade i reaktionsvideon när konservöppnaren skulle nämnas. Det är i sista avsnittet som heter Att rymma, som handlar just om att Ragnar vill rymma från alltihop.

Allt gott!
Tydligen var det andra ointressant

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 14 april 2026 kl. 17:01:20Tydligen var det andra ointressant
Hm, vad syftar du nu på? Reaktionsvideon eller avsnittet?

UPPDATERING: Om jag förstår saken rätt så frågar du om jag tycker att avsnitt 2 (Att ha en kompis) är ointressant och att jag tycker du ska hoppa in på avsnitt 6 (Att rymma) direkt. Har jag tolkat rätt?

MOA

Jag bara älskar VA med kraftfulla röster❤️ 
Kan verkligen blåsa bort mig med otrolighet

Monsieur Hulot

@MOA för (minst) en vecka sedan lyfte jag fram ett förslag om att du ska kika på TV2-hallåan Henrik S. Järrel, som bland annat påannonserat avsnitt 2 av "Farbrorn".

Men efter mycket grävande på Youtube tycker jag att det skulle vara kul om du gjorde en reaktionsvideo av gamla TV-hallåor också :) För mig är klippen mycket mysiga att se på, med tanke på att de flesta låter väldigt snälla.

https://www.youtube.com/watch?v=mKd5IFZN4xA
Här är ett exempel på en mysig TV-hallåa; Ing-Marie Montero.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 23:08:03@MOA för (minst) en vecka sedan lyfte jag fram ett förslag om att du ska kika på TV2-hallåan Henrik S. Järrel, som bland annat påannonserat avsnitt 2 av "Farbrorn".

Men efter mycket grävande på Youtube tycker jag att det skulle vara kul om du gjorde en reaktionsvideo av gamla TV-hallåor också :) För mig är klippen mycket mysiga att se på, med tanke på att de flesta låter väldigt snälla.

https://www.youtube.com/watch?v=mKd5IFZN4xA
Här är ett exempel på en mysig TV-hallåa; Ing-Marie Montero.
Så hallåor är inte lika mysiga nuförtiden? Vet faktiskt inte vad jag tycker om det

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 23:32:40Så hallåor är inte lika mysiga nuförtiden? Vet faktiskt inte vad jag tycker om det
Jag vet inte ens om den typen av hallåor finns längre ???

Men den med Järrel som jag länkat till kanske du ska vänta med att se tills det är dags för avsnitt 2 med "Farbrorn"

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet Igår kl. 23:32:40Så hallåor är inte lika mysiga nuförtiden? Vet faktiskt inte vad jag tycker om det
Citat från: Monsieur Hulot skrivet Igår kl. 23:35:43Jag vet inte ens om den typen av hallåor finns längre ???
Nej, SVT slutade med synliga TV-hallåor 2012 (med undantag från under en kortare period under pandemin 2020, då hallåor var tillbaka), och TV4 slutade som sista svenska kanal med synliga hallåor 2018. Sedan 2012 har SVT bara korta rösthallåor (utan att någon syns i bild) mellan programmen, och sedan i höstas är dessa rösthallåor inte ens direktsända utan förbandade. Och TV4 har de senaste åren helt slutat även med rösthallåor, så att de bara har kanaljingeln inför programmen utan någon som säger något.

TV3 m.fl. har väl också bara korta rösthallåor inför programmen, som uppenbarligen är förbandade (eftersom de ibland har kommit in vid fel tidpunkt eller liknande).

Så enda gången det finns traditionella hallåor nuförtiden är väl på julafton, då SVT har sin julvärd. Förr i tiden hade även TV4 julvärd på julafton, men jag tror inte att de har haft det på några år. Men julvärd är väl inte riktigt jämförbart, då julvärden brukar prata längre än vad hallåorna oftast gjorde...

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"