Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Vad gör Gunilla Orvelius, när hon inte dubbar ?

Var är heenes heltids yrke ?

Jonas9881

"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2024 kl. 18:04:57Vad gör Gunilla Orvelius, när hon inte dubbar ?

Var är heenes heltids yrke ?
Hon är skådespelerska främst vid teatern.

gstone

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 30 januari 2024 kl. 18:27:57JA precis !
Enligt Wikipedia så finns det en serie Mad Magazine vid namn Mad TV, men jag hittar ingen info om Mad som jag länkade, och det bör innebära att det inte sändes i Sverige. 
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Kom någonsin den animerad serien Gravedale High till Sverige ?

MOA

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2024 kl. 00:23:49Kom någonsin den animerad serien Gravedale High till Sverige ?
Som skapades av Hanna Barbera 1991? Inte sett den men verkar rätt bisarr, jag hittade på att den sändes 10 år efter originalsändning men har nog aldrig inträffat. Fråga inte mer om det

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2024 kl. 00:23:49Kom någonsin den animerad serien Gravedale High till Sverige ?
Ja, att döma av KBs tidningstjänst har faktiskt Gravedale High sänts i svensk TV - jag är inte 100% säker på vilken kanal, men av det lilla man kan se i "smakproven" i tidningstjänsten ser det ut som att det var på gamla goda TCC; och enligt anmärkningar inom parentes i tablåerna hade den svensk text. Det verkar som att serien sändes i Sverige mellan 1992 och 1998. :)
(Då serien sändes under så lång tid innebär det alltså att det i början var på den pan-europeiska kanalen, och längre fram på skandinaviska TCC Nordic)

Mathilda Gustafsson

Fråga till @Steffan Rudvall hur hittar du all rekvisita när du skapar skolpjäser?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 31 januari 2024 kl. 20:38:26Fråga till @Steffan Rudvall hur hittar du all rekvisita när du skapar skolpjäser?
Jag är fortfarande ny på jobbet så någon skolpjäs har jag inte fått ställa upp ännu. På mitt gamla jobb hade vi dock en gammal liggare där det stod antecknat olika grejer och var de fanns.

Dubintrested

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 januari 2024 kl. 20:45:21Jag är fortfarande ny på jobbet så någon skolpjäs har jag inte fått ställa upp ännu. På mitt gamla jobb hade vi dock en gammal liggare där det stod antecknat olika grejer och var de fanns.
Liggare?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 januari 2024 kl. 20:45:21Jag är fortfarande ny på jobbet så någon skolpjäs har jag inte fått ställa upp ännu. På mitt gamla jobb hade vi dock en gammal liggare där det stod antecknat olika grejer och var de fanns.
Är du teater lärare ?⁉️😯

Jag hade för mig att du vara läraren i något annat 🤨

BPS

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2024 kl. 21:57:47Är du teater lärare ?⁉️😯

Han är väl musiklärare? Så musikaler...

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2024 kl. 21:57:47Är du teater lärare ?⁉️😯

Nej jag är musiklärare, när jag jobbade inom grundskolan fanns det ju såklart ingen teaterlärare så jag fick stå för sådant...