Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  6 mars 2024 kl. 20:25:33Ska jag begå självmord. ?😢
Om någon skulle föreslå det till dig så är de inte en person som är värd att lyssna på (om det nu inte ligger några väldigt speciella omständigheter kring det, vilket jag tvivlar på att det gör i ditt fall).

Prata gärna med någon som du litar på, eller med självmordslinjen om det känns riktigt illa inom dig.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet  6 mars 2024 kl. 20:27:48Om någon skulle föreslå det till dig så är de inte en person som är värd att lyssna på (om det nu inte ligger några väldigt speciella omständigheter kring det, vilket jag tvivlar på att det gör i ditt fall).

Prata gärna med någon som du litar på, eller med självmordslinjen om det känns riktigt illa inom dig.
Det är dom på Flashback som kan skriva så hemska saker, kommer aldrig registrera mig där

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  6 mars 2024 kl. 20:27:48Om någon skulle föreslå det till dig så är de inte en person som är värd att lyssna på (om det nu inte ligger några väldigt speciella omständigheter kring det, vilket jag tvivlar på att det gör i ditt fall).

Nu mår jag bra igen :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Har Disney kortfilmen Lorenzo släppets i Sverige ?

Den här utan dialog , så någon dubbning går ju inte att göra ;D ;D ;)

Fred

Varför vill min katt ut? 

gstone

Citat från: Fred skrivet  7 mars 2024 kl. 16:16:36Varför vill min katt ut?
Kissa ?
Jaga fåglar ? ???

Den kanske identifierar som en utekatt :)

MOA

Släpp ut den om den vill gå ut, gör jag alltid med min katt. Hon är ute flera timmar på sommaren

Steffan Rudvall

För att katter är nattaktiva jägare egentligen som har gjorts till husdjur.

gstone

Om dem identifierar som utekatt kan det vara därför den vill komma ut.

gstone

Gillar ni Yohio ?

Jag gillar honom 😅🏳��🌈😉

gstone

gstone

Har ni sett den nya Insidan Ut 2 trailern ? :)

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  8 mars 2024 kl. 12:54:52Har bi sett den nya Insidan Ut 2 trailern ? :)
Inte än, jag tänkte vänta tills en svenskdubbad version blir tillgänglig.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

Hur svarar man på mer än bara ett inlägg på samma gång?

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet  9 mars 2024 kl. 03:38:07Hur svarar man på mer än bara ett inlägg på samma gång?
När du är inne i Skriv svar, antingen genom att klicka på Svara eller genom att klicka på Citera vid det första inlägget du vill citera, bläddra ner till Ämnessammanfattning nedanför svarsrutan - där klickar du på Citera vid det eller de inlägg du vill svara på, så många du vill; dessa kommer infogas precis där du är i svarsrutan.

Eller om något inlägg du vill svara på är så pass gammalt att det inte syns i Ämnessammanfattning (där de senaste 15 inläggen syns), så kan du ta omvägen genom att hitta åt respektive inlägg när du visar tråden "som vanligt", klicka på Citera och sen klicka på Växla vy (ikonen näst längst till höger, som ser ut som ett A4-papper) för att få kodläget istället för WYSIWYG-läget - sen kan du kopiera allt i svarsrutan (texten som börjar med QUOTE) och klistra in i exempelvis Anteckningar (eller annan lämplig editor, om du inte kör Windows). Gör så med alla relevanta inlägg, och sen kan du klistra in alla dessa i en svarsruta från Anteckningar.

Det går bra att kombinera dessa olika metoder också, så vill du citera både nya och äldre inlägg kan du först hitta åt och kopiera dessa till Anteckningar, sen gå in i Svara och klicka på Citera vid de nya inlägg du vill citera. Det går bra att citera hur många inlägg som helst i varje inlägg, men blir det alltför många kanske man av rent praktiska skäl istället vill påbörja ett nytt inlägg (för att det inte ska bli så vansinnigt mycket att läsa). :)

Ett tips är att man i vissa lägen kan behöva ta till Växla vy, för att få det rena kodläget istället för WYSIWYG-läget - exempelvis behövs det om man vill skriva text ovanför det första Citera, eftersom man inte kan flytta ner den ytan enbart i WYSIWYG-läget.