Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 27 augusti 2024 kl. 23:40:26På hemsidan eller? Inget jag har för mig här eller någon annanstans
Ja, här. (Antar att jag då behöver inte hålla på med den i de nuvarande dagarna då om det inte blir någon gräns. :))

Nåja, då har jag väl missförstått detta.😅

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 27 augusti 2024 kl. 23:26:54Jag har för mig att om man inte publicerar ett utkast inom några dagar så tas det bort. Är detta sant, eller tänkte jag fel? Undrar om det finns en tidsgräns till detta...
Standard i forumprogramvaran SMF är att utkast automatiskt raderas efter 7 dagar, och så har det varit även här fram tills nyligen. Men för någon vecka sedan ändrade jag inställningarna, så att utkast aldrig raderas utan finns kvar för evigt. :)

(Men tolka inte "för evigt" alltför bokstavligt - det kan alltid hända något så att saker försvinner, såsom exempelvis korrupta tabeller i databasen och dylikt; och jag kommer av uppenbara skäl inte att orka återställa backuper om det bara är just utkast som försvinner. Jag kan förstås heller inte garantera att inställningen kommer finnas kvar i framtida versioner av forumprogramvaran, även om jag inte ser någon rimlig anledning till att utvecklingsteamet skulle ta bort den.)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 augusti 2024 kl. 23:20:17Det senast jag hörde var att Polisen fortfarande utreder dödsfallen, och att de rättsmedicinska undersökningarna inte är klara än. Fortfarande verkar ingen veta dödsorsaken till någon av dödsfallen, och ingen vet alltså om dödsorsaken har någon koppling till Northvolts batterifabrik eller inte.
SVT har idag en artikel om en rapport som Northvolt har skickat in till Arbetsmiljöverket.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/hemliga-rapporten-fran-northvolt-sa-arbetade-de-anstallda-innan-de-dog

Det ironiska är att den enda kemikalie som alla fyra avlidna ska ha kommit i kontakt med är isopropylalkohol, ett ämne som egentligen är ganska harmlöst. Jag har själv en flaska här hemma, och vi har diskuterat det nyligen här i forumet i samband med rengöring av bl.a. videobandspelare:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=202101

Jag har aldrig hört talas om någon som skulle ha dött av isopropylalkohol, och nästan hela livet har jag själv använt det för att rengöra elektronik i mitt arbete. Man kan förstås bli tillfälligt omtöcknad om man inandas ångorna, och berusad om man dricker det. Men jag har svårt att tro att man skulle kunna dö av det om man inte dricker stora mängder.

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 augusti 2024 kl. 02:30:44Standard i forumprogramvaran SMF är att utkast automatiskt raderas efter 7 dagar, och så har det varit även här fram tills nyligen. Men för någon vecka sedan ändrade jag inställningarna, så att utkast aldrig raderas utan finns kvar för evigt. :)

(Men tolka inte "för evigt" alltför bokstavligt - det kan alltid hända något så att saker försvinner, såsom exempelvis korrupta tabeller i databasen och dylikt; och jag kommer av uppenbara skäl inte att orka återställa backuper om det bara är just utkast som försvinner. Jag kan förstås heller inte garantera att inställningen kommer finnas kvar i framtida versioner av forumprogramvaran, även om jag inte ser någon rimlig anledning till att utvecklingsteamet skulle ta bort den.)
Tänkte väl att det var så. :D Det var bra gjort... Hoppas dock att jag i hela fall hinner allt i tid, för säkerhets skull...

gstone

Varför står inte Pixar Lego kortfilmarna med på denna lista ? ???

https://www.moviezine.se/nyheter/disney-plus-premiarer-september-2024

Jag har ju bevis på att dom kommer även på Disney Plus i Sverige nästa vecka   ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Har Super Mario Galaxy 2 någon Overworld låt eller låt som spelas i flera världar(Main Theme)? Aldrig spelat spelet & ingen aning om vilken låt jag borde ha med i min första ranking i Listtember. Hoppas att någon svarar

Will Siv

Citat från: MOA skrivet  1 september 2024 kl. 20:12:12Har Super Mario Galaxy 2 någon Overworld låt eller låt som spelas i flera världar(Main Theme)? Aldrig spelat spelet & ingen aning om vilken låt jag borde ha med i min första ranking i Listtember. Hoppas att någon svarar
Ja
- what.

Will Siv

- what.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Hörde också vad jag tror är en Super Mario Galaxy variant av Underground låten spela på menyn i 3D All Stars. Det är inte spelets enda Underground låt, någon som vet hur jag kan hitta den?

Disneyfantasten

Jag har länge undrat en sak: vilka sorters djur är?;

- Oppfinnar-Jocke

- Speedway och Mannen med många hundar i Sven Nordqvists Nasse

(kommer kanske på fler senare)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 september 2024 kl. 15:11:45Jag har länge undrat en sak: vilka sorters djur är?;

- Oppfinnar-Jocke

- Speedway och Mannen med många hundar i Sven Nordqvists Nasse

(kommer kanske på fler senare)
Är inte Oppfinnar Jocke en anka som alla andra i Ankeborg?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 10 september 2024 kl. 15:31:52Är inte Oppfinnar Jocke en anka som alla andra i Ankeborg?
Nej, det är han inte, han ser inte alls ut som en anka, en sådan näbb som han har det har inte en anka.