Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Finns Higglystans hjältar att streama i Sverige ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 mars 2025 kl. 09:19:26Finns Higglystans hjältar att streama i Sverige ?
Nej, inte vad jag vet.

I bl.a. USA och Storbritannien finns serien på Disney+, men där finns endast ljudspår på engelska, koreanska, mandarin och kantonesiska - med andra ord lär serien ännu inte finnas i något europeiskt icke-engelskspråkigt land. :(

moviefan

Vilka filmer om psykisk ohälsa tycker ni om ?  Jag gillar

A Beautiful Mind
Black Swan
Stulna År  

gstone

Citat från: moviefan skrivet 21 mars 2025 kl. 17:33:34Vilka filmer om psykisk ohälsa tycker ni om ?  Jag gillar

A Beautiful Mind
Black Swan
Stulna År 
The Virgin Suicides

MOA

Har någon en aning om hur mycket Hasse läser på forumet?

MOA

Kom Hasse ihåg någon annan spelkaraktär? Hoppas, hoppas, hoppas

moviefan

Har ni sett Requiem For A Dream

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 24 mars 2025 kl. 12:36:05Har ni sett Requiem For A Dream ?
Jag tror att jag har sett den, då titeln låter väldigt bekant, men jag kommer ärligt talat inte ihåg någonting alls av filmen...

Men jag ser ju mycket film - minst 100 långfilmer per år, och oftast mer än så - så det är väl kanske inte konstigt om man glömmer bort mycket om en film man förmodligen såg för över 20 år sedan...

MOA

Citat från: moviefan skrivet 24 mars 2025 kl. 12:36:05Har ni sett Requiem For A Dream ?
Har inte den väldigt ikonisk musik? Känner säkert igen den när jag hör den

moviefan

Citat från: MOA skrivet 24 mars 2025 kl. 14:03:05Har inte den väldigt ikonisk musik? Känner säkert igen den när jag hör den

Den filmen har bra filmmusik, särskilt temat. Det är även med i många trailers. Gillar ni Bron till Terabithia ? Har för mig att den är dubbad också. 

TonyTonka

Hur många av er har ätit våfflor idag på internationella våffeldagen? ^^ 
Jag åt 4-5 stycken :D
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 25 mars 2025 kl. 22:40:02Hur många av er har ätit våfflor idag på internationella våffeldagen? ^^
Åt också 5 med sojagrädde :D Mycket godare än vanlig grädde, så gött😋

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 25 mars 2025 kl. 22:40:02Hur många av er har ätit våfflor idag på internationella våffeldagen? ^^
Jag orkar inte hålla kolla på alla dagar hit och dit😅
alla hjärtans dag och mors och fars dag får räka för mig 
och så klart dom gamla vanliga Jul,Påsk etc 
även Internationella autismdagen

gstone

Jag haft ont i kinden i insidan av munnen väldigt länge, vad kan jag göra ?

Daniel Hofverberg

Självklart har jag ätit några våfflor på Våffeldagen - det missar jag aldrig. :)

Jag blev dock lite besviken och konfunderad över att inte en enda restaurang i Skellefteå med omnejd serverade våfflor idag, så till lunch fick jag vackert lov att nöja mig med helt annan mat; och "bara" äta våfflor till middag. Har man möjlighet att grädda våfflor hemma är det väl inte hela världen, men det borde väl ändå inte vara för mycket begärt att åtminstone vissa restauranger kunnat erbjuda våfflor på Våffeldagen...?
(Visst förstår jag att det för en del restauranger kan vara alltför opraktiskt med tillräckligt många våffeljärn och tiden det tar att grädda våfflor, men vissa restauranger som ändå erbjuder flera maträtter borde väl kunna klara av det...)

Citat från: gstone skrivet 26 mars 2025 kl. 01:07:37även Internationella autismdagen
När infaller den...? Den har jag helt missat. På vilket sätt brukar den uppmärksammas? I media, eller...?

Det är ju liksom ingenting som går att äta, så att man uppmärksammar det på det viset... ;)