Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 20 augusti 2025 kl. 23:58:42Där ser man! Vem gör hans röst där?
Det har vi inte listat ut än

tror filmen finns på HBO Max dubbade om du har hbo Mac kan du lyssna själv 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 augusti 2025 kl. 23:34:58Sen så kan man även till exempel jämföra Peach med Mimmi, Yoshi med Pluto, Luigi med Långben och Bowser med Petter.
Jämför Jämför Jämför! Gör jag aldrig

gstone

Älskar ni era föräldrar ?

MOA

Citat från: gstone skrivet 26 augusti 2025 kl. 21:41:21Älskar ni era föräldrar ?
Farsan är bäst, älskar honom varje dag. Bästa farsan som finns ;D

gstone

Var är det här för film ?

År , ursprungs land och orginal titel ?

BPS

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2025 kl. 19:33:04Var är det här för film ?

År , ursprungs land och orginal titel ?
Det är väl ingen film, jag har för mig att det är ett avsnitt av Sagostunden.

gstone

Citat från: BPS skrivet 28 augusti 2025 kl. 19:37:17Det är väl ingen film, jag har för mig att det är ett avsnitt av Sagostunden.
vad är  Sagostunden ?

Erika

Citat från: gstone skrivet 28 augusti 2025 kl. 19:37:53vad är  Sagostunden ?
En animé från 70-talet som är baserad på sagor, myter, legender, sägner, men även operor, noveller, romaner och ibland t.o.m. historiska personer. Varje avsnitt är ca 10 minuter och de flesta avsnitt är fristående, men beroende på förlaga kan handlingen ibland sträcka sig över flera avsnitt. 

MOA

Citat från: Erika skrivet 28 augusti 2025 kl. 19:59:44En animé från 70-talet som är baserad på sagor, myter, legender, sägner, men även operor, noveller, romaner och ibland t.o.m. historiska personer. Varje avsnitt är ca 10 minuter och de flesta avsnitt är fristående, men beroende på förlaga kan handlingen ibland sträcka sig över flera avsnitt.
Ovanligt program?

Will Siv

Hur ligger det egentligen till med "Fairly Odd Parents", från det jag hittar visar Nickelodeon själva bara serien från mitten av säsong 5 (från avsnitt 12) och framåt och allt före det (säsong 1 till säsong 5 avsnitt 11) visades på Disney Channel, men på Pluto TV är det fortfarande bara dom Nick visat tidigare, så har Disney fortfarande rättigheterna till dom tidigare säsongerna ???

Och var finns den här "andra dubbningen" (där b.la: Charlotte Ardai Jennefors spelar Wanda), förutom live-action TV-filmerna och den nya serien som har dom rösterna, var den använts (på Pluto TV är det KMs dubbning och jag minns att det även var den på Disney Channel)
- what.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet 28 augusti 2025 kl. 21:07:40Hur ligger det egentligen till med "Fairly Odd Parents", från det jag hittar visar Nickelodeon själva bara serien från mitten av säsong 5 (från avsnitt 12) och framåt och allt före det (säsong 1 till säsong 5 avsnitt 11) visades på Disney Channel, men på Pluto TV är det fortfarande bara dom Nick visat tidigare, så har Disney fortfarande rättigheterna till dom tidigare säsongerna ???

Och var finns den här "andra dubbningen" (där b.la: Charlotte Ardai Jennefors spelar Wanda), förutom live-action TV-filmerna och den nya serien som har dom rösterna, var den använts (på Pluto TV är det KMs dubbning och jag minns att det även var den på Disney Channel)
Ok det finns ett undantag.

"Jimmy Timmy Power Hour" (från säsong 4) visades på Nickelodeon (men jag såg det bara en gång och det verkar inte har visats fler gånger sen).

En till fråga, var det KM eller Eurotroll som dubbade specialen  ??? , jag är säker på att alla röster från "Jimmy Neutron" (som Linus Wahlgren) var med här.

EDIT: ok så egentligen är det Del 1 som är i säsong 4 och Del 2 och Del 3 är i Säsong 5, men jag är ganska säker på att alla 3 delarna sen visades "back to back"
- what.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 28 augusti 2025 kl. 22:12:49Ok det finns ett undantag.

"Jimmy Timmy Power Hour" (från säsong 4) visades på Nickelodeon (men jag såg det bara en gång och det verkar inte har visats fler gånger sen).

En till fråga, var det KM eller Eurotroll som dubbade specialen  ??? , jag är säker på att alla röster från "Jimmy Neutron" (som Linus Wahlgren) var med här.

EDIT: ok så egentligen är det Del 1 som är i säsong 4 och Del 2 och Del 3 är i Säsong 5, men jag är ganska säker på att alla 3 delarna sen visades "back to back"
Någon kankese lägger up "Jimmy Timmy Power Hour på svenska på archibe,org

MOA

Någon här som haft kontakt med Hasse? Inte för att jag behöver kontaktuppgifter

gstone

Citat från: MOA skrivet 30 augusti 2025 kl. 22:02:05Någon här som haft kontakt med Hasse? Inte för att jag behöver kontaktuppgifter
han svar aldrig

men jag tar inte illa

MOA

Citat från: gstone skrivet 30 augusti 2025 kl. 22:25:47han svar aldrig

men jag tar inte illa
Så du försökte kontakta honom & fick inget svar när då? Blir det samma sak för mig blir jag bara glad