Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Tintin

Citat från: MOA skrivet  7 juli 2026 kl. 14:06:04Könstigt nog hittar jag inte spelet i samlingen, skriv 3 spel som finns i dagens SNES samling
Aha, jag trodde att du ville ha förslag på spel som inte fanns med ;)

Kollade igenom videon igen och kom fram till: 

Super Mario All-Stars
(Super Mario Bros.: The Lost Levels)
Super Ghouls 'n Ghosts
 Wild Guns

MOA

Citat från: Tintin skrivet  8 juli 2026 kl. 01:39:50Aha, jag trodde att du ville ha förslag på spel som inte fanns med ;)

Kollade igenom videon igen och kom fram till:

Super Mario All-Stars
(Super Mario Bros.: The Lost Levels)
Super Ghouls 'n Ghosts
 Wild Guns
Började spela ett spel som min kompis spelat tidigare: Donkey Kong Country 2
Kollar igenom dom 2 andra senare. Spel som inte finns med blir väldigt svårtillängliga för mig
Super Ghouls n Ghosts & Wild Guns var inte särskilt roliga spel, finns det inga roligare spel jag kan spela

Skokaka

Eftersom det finns fiskmåsar i närheten där jag bor så har jag hört om att de har ungar och jag vet hur farliga fiskmåsar kan bli när dom har ungar. Vore jag död om jag ens går ut? För måsarna har varit här rätt länge, trots att jag inte bor nära havet, men de har aldrig attackerats förut...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 12 juli 2026 kl. 18:17:34Eftersom det finns fiskmåsar i närheten där jag bor så har jag hört om att de har ungar och jag vet hur farliga fiskmåsar kan bli när dom har ungar. Vore jag död om jag ens går ut? För måsarna har varit här rätt länge, trots att jag inte bor nära havet, men de har aldrig attackerats förut...
Nä fiskmåsar är inte dödliga, ungarna går mest vid deras sida & piper. Du är rätt säker Skokaka, aldrig hört att en fiskmås attackerat någon

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 12 juli 2026 kl. 18:17:34Eftersom det finns fiskmåsar i närheten där jag bor så har jag hört om att de har ungar och jag vet hur farliga fiskmåsar kan bli när dom har ungar. Vore jag död om jag ens går ut? För måsarna har varit här rätt länge, trots att jag inte bor nära havet, men de har aldrig attackerats förut...
Fiskmåsar är väldigt sällan farliga, utan mer irriterande - största risken är väl att de kan bajsa på dig, eller i värsta fall att du kan bli milt skadad om de skulle attackera på ett ovanligt aggressivt sätt.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-hanterar-du-de-aggressiva-masarna
https://www.tv4.se/artikel/1rxDyJSk7DTjKmyIe64e9W/sa-skyddar-du-dig-mot-fiskmasattacker

Det är dock väldigt sällsynt - jag har själv aldrig upplevt att bli attackerad av fiskmåsar, men däremot brukar de ha en förkärlek att bajsa lite här och var.

Anders M Olsson

Fiskmåsar kan attackera, men det är nog ganska ovanligt.
https://www.svt.se/nyheter/video/7116f93dc0e96a21-har-attackeras-kunder-i-falun-av-beskyddande-masar/

För ett par år sen byggde en fiskmås bo ovanpå mitt garage. Måsarna flög mest omkring och skrek det värsta de kunde för att skrämmas när människor var i närheten, och så bajsade de ner överallt. Måsen på mitt garagetak fick tre ungar som var ganska söta och som promenerade fram och tillbaka på gatan under ett par veckors tid. De såg inte alls ut som måsar förrän de hade blivit lite större.

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet Igår kl. 10:40:49Fiskmåsar kan attackera, men det är nog ganska ovanligt.
https://www.svt.se/nyheter/video/7116f93dc0e96a21-har-attackeras-kunder-i-falun-av-beskyddande-masar/

För ett par år sen byggde en fiskmås bo ovanpå mitt garage. Måsarna flög mest omkring och skrek det värsta de kunde för att skrämmas när människor var i närheten, och så bajsade de ner överallt. Måsen på mitt garagetak fick tre ungar som var ganska söta och som promenerade fram och tillbaka på gatan under ett par veckors tid. De såg inte alls ut som måsar förrän de hade blivit lite större.
Ja måsungar är ganska olika sina föräldrar & piper mest hela tiden