Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Monsieur Hulot och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 maj 2023 kl. 22:34:53Om jag ser filmen på bio kommer jag skriva recension på den, även om det sannolikt blir en lite mer kortfattad sådan. :)

Troligen kommer jag att gå och se filmen, men jag har inte helt bestämt mig än - utan det hänger på vilka andra filmer som går i Skellefteå just då, då Den lilla sjöjungfrun inte är något förstahandsval för mig. Exempelvis brukar jag alltid prioritera Oscarsnominerade filmer, om någon sådan går då som jag inte redan hunnit se. Då långt ifrån alla biovisade filmer kommer till Skellefteå, och särskilt inte lite smalare sådana, så är sådant svårt att veta i förväg.

Som exempel hade jag för ett par månader sedan absolut tänkt att gå och se Victor och Josefine - Resan till Snackistan på bio, men det har varit ganska många intressanta biofilmer på sistone och nyligen dök exempelvis belgiska Oscarsnominerade Close äntligen upp i Skellefteå; som jag då tvingades prioritera. Så nu är det nog mer troligt att den filmen får vänta tills den släpps på DVD/Blu-Ray...

Något liknande kan hända även med Den lilla sjöjungfrun, även om jag som det ser ut just nu har för avsikt att gå och se den.
Konstigt att inte prioritera   Den lilla sjöjungfrun ???

Den verkar ju bäst !

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2023 kl. 22:43:13Konstigt att inte prioritera  Den lilla sjöjungfrun ???

Den verkar ju bäst !
Låt oss bara konstatera att Disneys track record när det gäller live-actionfilmatiseringar är lite si och så...

gstone

Men du kommer väl att fixa credits till Den Lilla Sjöjungfrun(2023) när den kommer ut ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2023 kl. 12:10:30Men du kommer väl att fixa credits till Den Lilla Sjöjungfrun(2023) när den kommer ut ?
De senaste två åren har Disney Character Voices i Köpenhamn tyvärr inte svarat på något av mina mail, så jag hyser tyvärr inga större förhoppningar om att få svar därifrån den här gången heller... :(

Så för att få tag i credits medan filmen går på bio blir alltså de enda kvarvarande alternativen att jag eller någon annan tar kort på dubbcreditsen när de visas under/efter eftertexterna på bio, så man kan skriva av dessa. Om jag går och ser filmen på bio kommer jag i möjligaste mån att försöka fotografera av dubbcreditsen, men jag kan förstås inte lova att det är läge att göra så eller att jag kommer lyckas - så annars står hoppet till er andra här som förhoppningsvis kan fotografera av alla dubbcredits. :)

gstone

gstone

Är det okej att ta mediciner för psykisk hälsa ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 maj 2023 kl. 12:03:52Är det okej att ta mediciner för psykisk hälsa ?
Det måste väl rimligtvis respektive läkare som har ordinerat medicinen avgöra. Om en läkare har förskrivit något kan man nog räkna med att det är okej.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2023 kl. 12:09:57Det måste väl rimligtvis respektive läkare som har ordinerat medicinen avgöra. Om en läkare har förskrivit något kan man nog räkna med att det är okej.
Jag har en psykiater .

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 maj 2023 kl. 12:12:07Jag har en psykiater .
Psykiatriker är ju läkare, med rätt att förskriva medicin, så då borde det inte vara någonting att orda om. Hen bör förhoppningsvis veta vad hen håller på med.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 maj 2023 kl. 13:08:05Psykiatriker är ju läkare, med rätt att förskriva medicin, så då borde det inte vara någonting att orda om. Hen bör förhoppningsvis veta vad hen håller på med.
Jag var hos henne idag.

gstone

Är det något fel med att se Frozen The Musical i London fast man är vuxen ?

Jag är 26 will see Frozen the Musical.

gstone

Vem spear Måsart  på svenska i Den lilla sjöjungfrun (2023) ?

moviefan

Har ni sett filmen Biecentennial man ?  Såg den nu i kväll, den är mycket bra.  ;)

gstone

Citat från: moviefan skrivet  5 maj 2023 kl. 19:48:29Har ni sett filmen Biecentennial man ?  Såg den nu i kväll, den är mycket bra.  ;)
Hittar inte dvden att köpa.

MOA

Dot & Kängurun e nog den första animerade filmen jag sett med ett sorgligt slut
Finns de fler filmer med sorgliga slut?