Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag tror inte Filmstaden förlora så myket pengar p att jag tar med dricka.

Desutom var det någoon annan sonm sa åt mig att göra det.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Är Josefine Götestam dotter till Staffan Götestam ?

gstone

Har kortfilmen Livets nödtorft dubbats ?

MOA

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2023 kl. 22:11:58Har kortfilmen Livets nödtorft ?
Har kortfilmen Livets nödtorft vadå?Förklara vad som menas så vi kan svara på frågan

gstone

Citat från: MOA skrivet 27 juni 2023 kl. 23:38:09Har kortfilmen Livets nödtorft vadå?Förklara vad som menas så vi kan svara på frågan
Förlåt    

Menade dubbats.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 juni 2023 kl. 22:11:58Har kortfilmen Livets nödtorft dubbats ?
Bra fråga. Livets nödtorft visades på bio i Sverige 1994, men jag vet faktiskt inte om den var dubbad eller textad då - min bästa gissning är att den sannolikt var i textad originalversion, i och med att Svensk Mediedatabas inte har någon notis om svenskt tal på sin indexering av pliktexemplaret; men säker kan jag inte vara (oftast skriver de "På svenska" vid material som är dubbat i deras databas, men dock inte riktigt jämt).

Om ingen annan vet med säkerhet kan jag kolla upp saken genom studiekopia från Svensk Mediedatabas/KB, men det kan tyvärr inte ske förrän tidigast i augusti (då biblioteket i Skellefteå har semesterstängt till den 7 augusti).

gstone

Har Disneyfantasten sett Mus i sitt eget hus ?

Och viste du att både Nathan Lane och Ernie Sabella, är med i filmen ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2023 kl. 13:01:32Har Disneyfantasten sett Mus i sitt eget hus ?

Och viste du att både Nathan Lane och Ernie Sabella, är med i filmen ?
Jag har sett den, fann den dock inte särskilt märkvärdig.

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 juni 2023 kl. 14:21:41Okej :(
Men dubbningen är iallafall bra ifall det är till någon tröst.

gstone

Vilka är rösterna i Boog & Elliot 2 - Vilda vänner mot husdjuren ?

Jag känner igen Irene Lindh.

gstone

Steffan Rudvall

Vet någon om TV1000s tv-tablåer ofta brukade innehålla felaktiga beskrivningar?

Jag har nämligen hittat en sändning vars beskrivning inte alls går ihop.

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2023 kl. 19:55:31Har Daniel Disney Plus ?
Självklart. Liksom Netflix, Viaplay, C More, HBO Max, SkyShowtime, Amazon Prime och Apple TV+. Fast den sistnämnda ska jag nog säga upp och framöver bara abonnera på någon månad då och då, då de nyligen höjt priset mer än vad som är försvarbart för det begränsade utbudet...

Just nu abonnerar jag även på Draken Film, men det beror bara på att jag fått ett bra erbjudande för en begränsad tid i samband med att jag betalade för Onlinepasset på Göteborgs filmfestival. Där finns en del intressant, men överlag inte tillräckligt mycket för att rättfärdiga att abonnera längre perioder i sträck.