Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2023 kl. 22:47:58Serien är från 2011 och heter på svenska Den lille riddaren Trenk den dubbades för Sommarlov 2012. Filmen heter Trenk - Den lille riddaren och är från 2015 den dubbades för Scanboxs DVD/Blu-Ray-utgåvor.
Jag blev i alla fall väldigt besviken :(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2023 kl. 22:47:58Serien är från 2011 och heter på svenska Den lille riddaren Trenk den dubbades för Sommarlov 2012. Filmen heter Trenk - Den lille riddaren och är från 2015 den dubbades för Scanboxs DVD/Blu-Ray-utgåvor.
Så jag kan inte stämma Scanboxs  ? ;D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2023 kl. 22:49:41Fast dom hör väl ihop ? ???
Både serien och filmen är baserade på bokserien om "Ritter Trenk" av den tyska författaren Kirsten Boie.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2023 kl. 22:57:06Både serien och filmen är baserade på bokserien om "Ritter Trenk" av den tyska författaren Kirsten Boie.
Jag tror det röde sig om en spin off ???

Hade vist fel :(

gstone

Vet någon om filmen Are You There God? It's Me, Margaret kommer släppas i Sverige ?

gstone

Det är något väldigt kontigt med SkyShowtime Sverige !

gstone

Tror ni Disney kommer släppa några av sina gamla filmer igen på bio i år i sverige med prices som dom gör några andra länder ?

https://twitter.com/DisneyAPromos/status/1679874966949449728

gstone

Jag har lyckats bra med att ladda ner Daniels Nalle Puh dubbningar.

Men av någon anledning är det svåra med ovanliga dubbningars Dubbningar av långfilmer :-\

Kan det vara något fel på min dator ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2023 kl. 20:06:43Jag har lyckats bra med att ladda ner Daniels Nalle Puh dubbningar.

Men av någon anledning är det svåra med ovanliga dubbningars Dubbningar av långfilmer :-\

Det är väl helt enkelt för att det är större filer.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2023 kl. 20:12:19Det är väl helt enkelt för att det är större filer.
Så det är omöligt ? :'(

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2023 kl. 20:12:19Det är väl helt enkelt för att det är större filer.
Nu blev det fel tråd igen :(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 juli 2023 kl. 20:06:43Jag har lyckats bra med att ladda ner Daniels Nalle Puh dubbningar.

Hur mycket ledigt utrymme har du på datorn eller USB-minnet? En del av Ovanliga dubbningars filer har varit ganska stora, närmare 5 - 6 GB, så du får se till att du har tillräckligt med ledigt utrymme.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2023 kl. 21:59:05Hur mycket ledigt utrymme har du på datorn eller USB-minnet? En del av Ovanliga dubbningars filer har varit ganska stora, närmare 5 - 6 GB, så du får se till att du har tillräckligt med ledigt utrymme.
Om det är ett USB-minne kanske det är formaterat till FAT32, och då spelar det ingen roll hur mycket utrymme som är ledigt, för ingen fil kan bli större än 4GB.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2023 kl. 21:59:05Hur mycket ledigt utrymme har du på datorn eller USB-minnet? En del av Ovanliga dubbningars filer har varit ganska stora, närmare 5 - 6 GB, så du får se till att du har tillräckligt med ledigt utrymme.
Jag ska kolla under sommaren ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 14 juli 2023 kl. 22:20:03Om det är ett USB minne kanske det är formaterat till FAT32, och då spelar det ingen roll hur mycket utrymme som är ledigt, för ingen fil kan bli större än 4GB.
Det har du så rätt i, och det är värt att kolla upp. Det är av någon märklig anledning inte helt ovanligt att USB-minnen som standard är formaterade till FAT32, något jag alltid brukar formatera om till NTFS - men det kanske inte Gstone har gjort.

Gå in via Utforskaren eller Den här datorn, och högerklicka på USB-enheten och välj Egenskaper. Där ska det stå om den är formaterad till FAT32 eller NTFS.