Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 januari 2024 kl. 16:17:08Vad är det?
Nordens största hemsida för piratkopierade material, och dom har endast öppet runt 5 dagar varje år. Jag skapade ett konto 28 december och det är väldigt svårt att få åtkomst till sidan, så är superglad över det.

Tänkte bara över att du skrev hela namnet korrekt, istället kunde du skriva att du ville ha den som är från 2023, men du skrev exakt det korrekta namnet. Själv skulle jag inte har gjort det. 

Men det var det som jag trodde att du redan har Superbits.

Kommer att skicka länken till klippet när jag har laddat ner det :) 
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 januari 2024 kl. 16:29:08Jag kopierade bara texten från bilden för att det skulle bli rätt version
kopierade? Du menar väl att du skrev av texten från bilden?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 januari 2024 kl. 16:52:37Nej, jag kopierade texten från bilden men det kanske inte är så vanligt att mobiler kan göra det men min kan i alla fall det
coolt, trodde datorer hade bättre egenskaper. Men häftigt :) 

gstone

Finns inte Disney Junior kvar ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Jonas9881

Mathilda Gustafsson

Citat från: Jonas9881 skrivet  1 januari 2024 kl. 17:27:36tydligen lades det ner 1 jan 2021
https://sv.wikipedia.org/wiki/Disney_Channel_Skandinavien
Disney XD talar du om, han frågade om Disney Junior som fortfarande finns även om färre aktörer erbjuder den.

Jonas9881

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 januari 2024 kl. 17:32:22Disney XD talar du om, han frågade om Disney Junior som fortfarande finns även om färre aktörer erbjuder den.
jaha, blandade ihop dom olika kanalerna som har funnits.

Det finns (eller har funnits) ju disney channel, disney xd, disney junior, och lätt att blanda ihop dom :) 

Citat från: gstone skrivet  1 januari 2024 kl. 17:18:58Finns inte Disney Junior kvar ?
Finns på Disney+ tror jag.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 januari 2024 kl. 17:24:05Jo, än så länge finns den och Disney Channel kvar.

https://tv.disney.se/tv-tabla/disney-junior
Då är det  ännu snoppnare att jag inte har den.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 januari 2024 kl. 14:15:56Finns den danska versionen tillgänglig någonstans där man kan titta på den?
Om det är av intresse har jag tillgång till Disneys juleshow från DR från åren 2016, 2017, 2018 och 2020 - vissa har jag fått från TrondM, och vissa har jag spelat in själv; samtliga i form av digitala inspelningar från TV. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 januari 2024 kl. 21:32:25Om det är av intresse har jag tillgång till Disneys juleshow från DR från åren 2016, 2017, 2018 och 2020 - vissa har jag fått från TrondM, och vissa har jag spelat in själv; samtliga i form av digitala inspelningar från TV. :)
Tack för erbjudandet men jag fick tag på årets version. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 januari 2024 kl. 21:38:58Tack för erbjudandet men jag fick tag på årets version. :)
Så bra. 2023, 2022 och 2021 års program saknar jag tyvärr, då jag inte haft möjlighet att spela in digitalt med digitalboxen längre.

Jag har däremot 2019 års program. Problemet är att alla de jag har endast har dansk text för hörselskadade via text-TV-sidor - och såvitt jag vet är det bara VLC som kan spela upp text-TV från videofiler. Det borde gå att konvertera från text-TV till vanliga hederliga textningsfiler (typ .SRT eller dylikt), men jag är lite osäker på hur...

(De fåtal inslag som är på engelska med dansk text har däremot inbränd text, men åtminstone jag behöver dansk text på den danskspråkiga dialogen för att förstå)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 januari 2024 kl. 21:57:47Så bra. 2023, 2022 och 2021 års program saknar jag tyvärr, då jag inte haft möjlighet att spela in digitalt med digitalboxen längre.

Jag har däremot 2019 års program. Problemet är att alla de jag har endast har dansk text för hörselskadade via text-TV-sidor - och såvitt jag vet är det bara VLC som kan spela upp text-TV från videofiler. Det borde gå att konvertera från text-TV till vanliga hederliga textningsfiler (typ .SRT eller dylikt), men jag är lite osäker på hur...

(De fåtal inslag som är på engelska med dansk text har däremot inbränd text, men åtminstone jag behöver dansk text på den danskspråkiga dialogen för att förstå)
Versionen jag fått tag på har inbränd dansk text

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 januari 2024 kl. 22:00:14Versionen jag fått tag på har inbränd dansk text
Även på danskspråkig dialog, eller bara på engelskspråkig?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 januari 2024 kl. 22:01:45Även på danskspråkig dialog, eller bara på engelskspråkig?
Tyvärr bara engelskspråkig.