Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 november 2025 kl. 06:56:14Nej, jag har också stött på det.
Jag inaktiverade modulen som har orsakat problem i natt, så efter midnatt bör du inte ha stött på det. Jag kan bara beklaga problemen - tydligen är det något med modulen som ska förhindra DoS-attacker som inte fungerar så bra som det var tänkt, och som är alldeles för aggressiv och blockerar ut även oskyldiga användare... :(

Jag ska undersöka det här, men tills jag hittar en hållbar lösning har jag stängt av modulen ifråga, så att ingen ska drabbas av det här.

moviefan

Har ni sett A Beautiful Mind ?  Tycker den är mycket bra, den är en blandning mellan thriller och drama. 

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

gstone

Vem spelar droopy på svenska nu när Gunnar Ernblad är död ?

gstone

MOA

Spelade Monsieur Hulot Fem Myror Flash spelet när det var tillängligt? Kan inte minnas om jag gjorde det

MOA

Frågar igen om någon kan något om Zelda musik? Vars borde jag börja för att hitta nya låtar som kan bli favoriter? Inte för att låtlistan är planerad men vore ändå roligt att lyssna på ny musik till 40 årsjublieumet nästa år

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 18 november 2025 kl. 20:01:57Spelade Monsieur Hulot Fem Myror Flash spelet när det var tillängligt? Kan inte minnas om jag gjorde det
Ja, jag spelade spelet innan det försvann. Väldigt roligt, men minns inte så jättemycket av det. Har för mig att det dök upp en slumpmässig bokstav varje gång man besökte sidan, som kan kunde måla själv!

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 19 november 2025 kl. 14:57:16Ja, jag spelade spelet innan det försvann. Väldigt roligt, men minns inte så jättemycket av det. Har för mig att det dök upp en slumpmässig bokstav varje gång man besökte sidan, som kan kunde måla själv!
Får bara fram minnen av PC spelen när jag försöker tänka, Fem Myror är bara det mest mystiska som finns just nu

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 19 november 2025 kl. 15:02:07Får bara fram minnen av PC spelen när jag försöker tänka, Fem Myror är bara det mest mystiska som finns just nu
Det ligger något i vad du säger där! Frågeställningarna kring serien har bara blivit fler och fler med tiden!

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 19 november 2025 kl. 15:23:06Det ligger något i vad du säger där! Frågeställningarna kring serien har bara blivit fler och fler med tiden!
Särskilt nu när reprisen från 1978 blivit uppladdad

Tintin

Citat från: MOA skrivet 19 november 2025 kl. 11:04:19Frågar igen om någon kan något om Zelda musik? Vars borde jag börja för att hitta nya låtar som kan bli favoriter? Inte för att låtlistan är planerad men vore ändå roligt att lyssna på ny musik till 40 årsjublieumet nästa år
Samlingarna jag tipsade om är lite som "best of" skivor, men för ett tag såg jag en kille som rankade alla soundtrack till Zelda-spelen (förutom de som kom till Philips CD-i) och han spelade all sin musik från YouTube.

Om man söker på spel + OST (original soundtrack) så brukar första träffarna ofta vara spellistor med originalmusiken. Vill man ha arrangerad musik beror det lite på favoritspel och musiksmak.

MOA

Citat från: Tintin skrivet 19 november 2025 kl. 20:13:09Samlingarna jag tipsade om är lite som "best of" skivor, men för ett tag såg jag en kille som rankade alla soundtrack till Zelda-spelen (förutom de som kom till Philips CD-i) och han spelade all sin musik från YouTube.

Om man söker på spel + OST (original soundtrack) så brukar första träffarna ofta vara spellistor med originalmusiken. Vill man ha arrangerad musik beror det lite på favoritspel och musiksmak.
Gör jag också & länk till dom videorna? Skulle underlätta väldigt mycket

Tintin

Citat från: MOA skrivet 19 november 2025 kl. 20:34:32Gör jag också & länk till dom videorna? Skulle underlätta väldigt mycket
Jag såg bara en video. En spelkompositör som går igenom soundtracken i kronologisk ordning med fakta, analyser och
lite utvalda favoritlåtar från varje spel.  

https://www.youtube.com/watch?v=6IIAIGgJLQc

Ska man fylla i luckorna med spelen från Philips CD-i så finns de såklart också på YouTube. De har dock inte det klassiska "Zelda-soundet" (värt att ha i åtanke) men har fått en del uppmärksamhet på senare år för de dubbade tecknade inslagen. 

Link: The Faces of Evil och Zelda: The Wand of Gamelon finns portade till PC och Zelda's Adventure finns portat till Gameboy och Gameboy Color. Dessutom släpptes Arzette: The Jewel of Faramore 2023. Gjort i samma till som de två första spelen till Philips CD-i med röstskådespelare från då. Så även om de kanske inte räknas till den officiella Zelda-serien har de ändå fått en hel del uppskattning och kärlek från fans som gillar dem.

Link: The Faces of Evil

https://www.youtube.com/watch?v=qBQ8c3jUs1Q

Zelda: The Wand of Gamelon

https://www.youtube.com/watch?v=qYzjcRYw_p8

Zelda's Adventure

https://www.youtube.com/playlist?list=PLD0EA2D55AFE0F505