Med anledning av det pågående kriget i Ukraina kommer 50% av Dubbningshemsidans reklamintäkter under februari, mars och april månad att skänkas till välgörenhetsorganisationer som hjälper civilbefolkningen med nödvändiga insatser i Ukraina. Hittills har en tredjedel vardera av pengarna gått till
Röda Korset,
UNHCR (FNs flyktingorgan) och
UNICEF, men det kan komma att ändras i april utifrån vilka välgörenhetsorganisationer som är aktiva i området och seriösa - att organisationen ifråga är ansluten till
Svensk Insamlingskontroll är förstås en förutsättning.

För ovanlighetens skull vill jag också be alla att tillfälligt sluta donera pengar till Dubbningshemsidan, och istället skänka en slant till någon av välgörenhetsorganisationerna som hjälper till i Ukraina. Även fast jag alltid är i behov av pengar för att täcka in Dubbningshemsidans utgifter, så går det ingen nöd på mig personligen, och det finns andra som är i större behov av pengarna just nu...
Vill ni bidra med pengar har jag hittat åt följande bild med organisationer och Swish-nummer som är passande att bidra till. Har ni inte Swish, så finns det givetvis andra sätt att skänka också - googla på respektive organisations namn, så kommer ni på deras respektive webbsidor hitta mer information. Alla sex organisationer på listan är anslutna till Svensk Insamlingskontroll, så att man kan vara säker på att pengarna går till rätt ändamål och att ingen orimligt stor andel går bort i administrativa kostnader eller dylikt.