Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Hoppas att någon kan lägga upp Goliath på svenska så att man kan få höra hur den svenska dubbningen lät.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 februari 2023 kl. 17:47:33Den fjärde titeln (enligt Disneyania) är "En Dag i Djungeln", men jag hittar noll info om den när det gäller originaltitel och förekommande avsnitt och exakt utgivningsdatum...
Citat från: Marcusen skrivet 17 februari 2023 kl. 18:03:14Finns det ens en fjärde egentligen? Aldrig sett den men de andra tre har jag sett i second hand butiker och så vidare.
Jag är lite tveksam om Lilla Djungelboken - En dag i djungeln verkligen kom ut i handeln. Jag hittar inga andra källor än Disneyania på att den ens existerar, och varken Svensk Mediedatabas eller Boavideo har några spår av den filmen; fastän Boavideo har omslag på de tre andra volymerna och SMDb har de tre andra volymerna listade i sin databas (vilket alltså motsvarar inkomna pliktexemplar). Dessutom ska ju alla VHS- och DVD-filmer enligt lag skickas in till Kungliga Biblioteket för arkivering i Svensk Mediedatabas, även om vi alla vet att det tyvärr inte stämmer till 100%.

Jag har heller aldrig sett till den på någon second hand-affär, medan de tre andra inte varit så ovanliga.

Jag betvivlar inte att Disney släppt ut någon förhandsinformation om den VHS-filmen, som Disneyania kanske utgått ifrån, men jag är lite mer tveksam på om filmen faktiskt verkligen släpptes...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 februari 2023 kl. 10:20:19Jag är lite tveksam om Lilla Djungelboken - En dag i djungeln verkligen kom ut i handeln. Jag hittar inga andra källor än Disneyania på att den ens existerar, och varken Svensk Mediedatabas eller Boavideo har några spår av den filmen; fastän Boavideo har omslag på de tre andra volymerna och SMDb har de tre andra volymerna listade i sin databas (vilket alltså motsvarar inkomna pliktexemplar). Dessutom ska ju alla VHS- och DVD-filmer enligt lag skickas in till Kungliga Biblioteket för arkivering i Svensk Mediedatabas, även om vi alla vet att det tyvärr inte stämmer till 100%.

Jag har heller aldrig sett till den på någon second hand-affär, medan de tre andra inte varit så ovanliga.

Jag betvivlar inte att Disney släppt ut någon förhandsinformation om den VHS-filmen, som Disneyania kanske utgått ifrån, men jag är lite mer tveksam på om filmen faktiskt verkligen släpptes...

Även jag är osäker på om infon stämmer att döma av mitt genomsökande, det mest logiska är nog att man blandat ihop det med Det Var En Gång i Djungeln.

Mathilda Gustafsson

De svenska utgåvorna är ju samma som i resten av Europa och det finns ingen fjärde

Zach66

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 februari 2023 kl. 12:10:06De svenska utgåvorna är ju samma som i resten av Europa och det finns ingen fjärde
Ja det är det mest troliga. Och varken Australien eller Nya Zeeland hade en fjärde heller.
Vad vore livet utan film?

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 februari 2023 kl. 12:10:06De svenska utgåvorna är ju samma som i resten av Europa och det finns ingen fjärde
Det verkar nog troligt, ja, även om det är möjligt att någon fjärde volym var planerad och fanns med i någon förhandsinformation från Disney. Det vore intressant att höra var Disneyanias uppgifter angående Lilla Djungelboken kommer - kanske @Anders M Olsson kan svara på det...?

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 februari 2023 kl. 12:56:39Det verkar nog troligt, ja, även om det är möjligt att någon fjärde volym var planerad och fanns med i någon förhandsinformation från Disney. Det vore intressant att höra var Disneyanias uppgifter angående Lilla Djungelboken kommer - kanske @Anders M Olsson kan svara på det...?
Den fjärde volymen finns upptagen i Disneyanias lista på VHS-utgåvor, men det är möjligt att det var något som bara var planerat men aldrig gavs ut. Johan kan ha fört in uppgiften baserat på något reklammaterial, men glömt ta bort den när det visade sig att kassetten aldrig kom ut. Jag kan fråga Johan.

Jag har tagit bort titeln i listan på sidan om Lilla Djungelboken.

Goliat

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 februari 2023 kl. 08:13:46På vhs:erna som släpptes finns det ramberättelse med de som vuxna som berättar allt för Mowgli.
Undrar hur jag missat. Har dock bara synkat, inte tittat på avsnitten. Häller detta alla avsnitt? Har du ett klipp så man vet vad man ska titta efter?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Goliat skrivet 18 februari 2023 kl. 16:43:01Undrar hur jag missat. Har dock bara synkat, inte tittat på avsnitten. Häller detta alla avsnitt? Har du ett klipp så man vet vad man ska titta efter?
Det är bara tre VHS volymer som har släppt i Sverige och de har ramberättelse. 

Här kan man se de ramberättelserna på franska men språket är väl inte så viktigt.

Goliat

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 februari 2023 kl. 17:23:22Det är bara tre VHS volymer som har släppt i Sverige och de har ramberättelse.

Här kan man se de ramberättelserna på franska men språket är väl inte så viktigt.

Jag ska se om de är med.

Daniel Hofverberg

Sailor Moon

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2023 kl. 23:37:41Tack så mycket. Är det där alla avsnitt som dubbats till svenska, eller vilka avsnitt är det som saknas?
Uppladdningen innehåller alla de 85 dubbade avsnitten, samt de odubbade avsnitten 49, 54 och 68 med japanskt tal och svensk text. 

TonyTonka

Kan någon ladda upp Ed Edd & Eddy på svenska på archive.org? Såg nämligen att någon laddat upp hela serien på norska på archive.org, så hoppades att någon kunde göra det på engelska.

Jag hade en gång i tiden alla avsnitten på en hårddisk, men tyvärr var jag dum i huvudet och råkade tömma just den då jag hade glömt att avsnitten låg på den, så i dagsläget har jag "bara" 72 avsnitt kvar som jag en gång hittade på piratbukten.  :'(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Goliat

Citat från: TonyTonka skrivet 20 februari 2023 kl. 02:38:13Kan någon ladda upp Ed Edd & Eddy på svenska på archive.org? Såg nämligen att någon laddat upp hela serien på norska på archive.org, så hoppades att någon kunde göra det på engelska.

Jag hade en gång i tiden alla avsnitten på en hårddisk, men tyvärr var jag dum i huvudet och råkade tömma just den då jag hade glömt att avsnitten låg på den, så i dagsläget har jag "bara" 72 avsnitt kvar som jag en gång hittade på piratbukten.  :'(
Fick inte du den i HD logofri?