Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet  3 november 2023 kl. 01:51:04Såvitt jag förstår verkar det som att Archive.org automatiskt spärrar kontot efter tre varningar, oavsett hur lång tid som gått, så att en då inte ens kan logga in längre. Så var det i alla fall för mig, och dessvärre befarar jag att det är permanent så att jag aldrig kommer åt kontot mer. :'(

Nu har jag visserligen ett nytt konto, men dom felaktiga uppgifterna i exempelvis Resan till julstjärnan finns följdaktligen inget sätt att kunna rätta till, även fast jag förstås kommer att försöka lägga upp en ny korrigerad version på det nya kontot till jul.
Har du fått någon varning för någon annan video innan denna? Om inte är det nog ingen fara än, då det verkar vara efter varningar för tre videor som dom låser kontot.
Så ditt konto är borta 🥺😭❓
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  4 november 2023 kl. 09:57:31Så ditt konto är borta 🥺😭❓
Nja, inte direkt. Josefins archive-konto är kvar, men det är spärrat och hon kan därmed inte ladda upp något mer på det, eller ens ändra befintliga uppladdningar
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Eftersom jag inte kan se orginaldubbningen längre :'( får jag väl ta och se TV3s omdubb av Brisby och NIMHs hemlighet  isället.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  4 november 2023 kl. 10:02:24Nja, inte direkt. Josefins archive-konto är kvar, men det är spärrat
Jag kan i alla fall inte komma åt kontot längre :'( :'(

Steffan Rudvall

gstone

Nu kan jag plötsligt inte se på dom dubbningar jag laddat ner från  archive.org   >:(

Är det något program jag behöver ladda ner på min dator för att kunna se på det jag laddat ner ?

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  5 november 2023 kl. 00:08:29Nu kan jag plötsligt inte se på dom dubbningar jag laddat ner från  archive.org  >:(

Är det något program jag behöver ladda ner på min dator för att kunna se på det jag laddat ner ?
Har du laddat ner torrentfilerna för borttagna upplandningar så finns det ju inget att hämta men om du laddat ner filerna finns de väl på din hårddisk och bör inte kräva något speciellt för att spela upp.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 november 2023 kl. 00:25:00Har du laddat ner torrentfilerna för borttagna upplandningar så finns det ju inget att hämta men om du laddat ner filerna finns de väl på din hårddisk och bör inte kräva något speciellt för att spela upp.
Nu blir jag orolig hoppas det inte var torrentfilerna jag laddade ner av alla filmer 😰😓😫😩🥺😖❗️

Pappa får kolla när han kommer hem.

Jag tror jag ladda ner dom alla sätt som fanns ;D  bara för att vara säker  ;)

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  5 november 2023 kl. 03:24:22Det där filmen pongo och de 101 dalmatinerna är borttagen, inklusive kontot är inte kvar.
Med fler    :(

gstone

Jag har massa problem med att ladda ner filmer från Archive.org😫😫😫😫😫😭😭😭😭

Så det verkar tyvärr inte vara ett alternativ för mig ☹️

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 november 2023 kl. 19:54:43Jag har massa problem med att ladda ner filmer från Archive.org😫😫😫😫😫😭😭😭😭

Så det verkar tyvärr inte vara ett alternativ för mig ☹️
Vad händer då? Vi behöver få veta mer för att kunna hjälpa dig.

Först och främst, vad har filerna du laddat ner från Archive.org för filnamn? Framförallt filtillägget efter punkten, vilket är det viktiga i sammanhanget. Så länge de har filtillägg som .mkv, .mpg eller .mp4, så bör allt vara lugnt.

Och sen, vad händer om du öppnar en sådan fil i exempelvis VLC eller MPC-HC? I vissa fall kan även Windows inbyggda Media Player duga, men dock inte jämt. Får du något felmeddelande, eller vad händer?

gstone

Andledingen var att datorn var full ;)

Det fanns inget utrymme för fler saker på den.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  5 november 2023 kl. 21:06:48Andledingen var att datorn var full ;)

Det fanns inget utrymme för fler saker på den.
Ja, då är det ju ditt eget ansvar att lösa problemet. Om du har mer än en hårddisk i datorn kanske du kan styra nerladdningen till en disc som inte är full.

Annars får du antingen städa och ta bort sånt som du inte längre vill ha kvar, eller komplettera med en hårddisk till.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 november 2023 kl. 07:07:33Annars får du antingen städa och ta bort sånt som du inte längre vill ha kvar, eller komplettera med en hårddisk till.
Jag ska försöka lösa det