Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 maj 2024 kl. 08:11:44@Steffan Rudvall och hur förklarar du att många second hand och liknande säljer skräp kassettband i massor?
Med Skräp kassettband så menar jag massvis med Vikingarna och liknande skit kopierad från LP skivor, Radio och liknande till vanliga typ 1 Ferro band.
Är det andra lagar för Musik som är inspelad?

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 maj 2024 kl. 08:12:09Är det andra lagar för Musik som är inspelad?
Nej, det är det inte - men förmodligen är det en del som slinker igenom, om second hand-affärerna inte kollar upp tillräckligt.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 maj 2024 kl. 08:11:44@Steffan Rudvall och hur förklarar du att många second hand och liknande säljer skräp kassettband i massor?
Med Skräp kassettband så menar jag massvis med Vikingarna och liknande skit kopierad från LP skivor, Radio och liknande till vanliga typ 1 Ferro band.
Bara för att något olagligt innebär inte det att folk faktiskt vet om att det är det eller så vet de men bryr sig inte. Det är ju ingen som åker runt på alla Second Hand butiker för att se om de har inspelade band.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 maj 2024 kl. 07:33:52Marketplace och Blocket räknas inte, de handlar om faktiska butiker då piratkopiering är olagligt.
Rent tekniskt sett är det ju olagligt att ta betalt för inspelade band även för privatpersoner på Marketplace och Blocket, men det är knappast något som efterlevs eller beivras på samma sätt som med faktiska butiker.

Sannolikheten att bli åtalad som privatperson för något du lägger upp på nätet lär vara liten, medan sannolikheten för butiksinnehavare av fysiska butiker att bli åtalade är betydligt större.

DingoPictures2005

@Jabberjaw 
Skulle du kunna dela avsnitt 12 och 19 av MediaDubbs dubbning av Räddningspatrullen du hade?
Vill väldigt gärna se dom och en i tecknat Discorden nämnde att du hade dom 2 avsnitten jag saknar.
Mvh.

Jabberjaw

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 maj 2024 kl. 18:59:24@Jabberjaw
Skulle du kunna dela avsnitt 12 och 19 av MediaDubbs dubbning av Räddningspatrullen du hade?
Vill väldigt gärna se dom och en i tecknat Discorden nämnde att du hade dom 2 avsnitten jag saknar.
Mvh.
Vet inte vilka avsnitt 12 och 19 är. Tror inte vi går efter samma listor.
Har postat i tråden för insamling vilka episoder jag har. Och tror inte det saknas någonting i dagsläget? För mig salle har alla avsnitten hittade. Så fråga honom :)

Jonas9881

Citat från: Jabberjaw skrivet 13 maj 2024 kl. 19:42:32Vet inte vilka avsnitt 12 och 19 är. Tror inte vi går efter samma listor.
Har postat i tråden för insamling vilka episoder jag har. Och tror inte det saknas någonting i dagsläget? För mig salle har alla avsnitten hittade. Så fråga honom :)
Vilken tråd och vilket ämne?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lennartsson

Citat från: Jabberjaw skrivet 13 maj 2024 kl. 19:42:32Vet inte vilka avsnitt 12 och 19 är. Tror inte vi går efter samma listor.
Så alla avsnitten med den dubbningen har hittats? Varför är de inte upplagda på Internet Archive ???

Jabberjaw

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 13 maj 2024 kl. 19:58:38Ok fick nämligen 14 avsnitt av Salle och han sa att du hade dom 2 han saknade.
Osäker på vad det är för Discord grupp då jag inte använder Discord. Men ja jag har såvitt jag vet dom två avsnitten som salle saknade, osäker på vilka avsnitts titlar du syftar på dock?

Sedan förstår jag inte varför Säsong 7 av Turtles skulle vara "saknad". Såhär såg sändningarna ut på TV1000 för Turtles... :) ???

TV1000
1990 - 1992
säsong 1 - 7 textad på Svenska

1992 - 1993
säsong "Vacation in Europe" i programblocket MC Tiger - Dubbad till Svenska

1994
osäker men troligtvis repriser.

DingoPictures2005

Dom 2 avsnitten jag saknar Salle du hade är.

Säsong 2
Avsnitt 12
Last Trian to Cashville

Säsong 2
Avsnitt 19
Prehysterical Pet

Totalt dubbades 16 avsnitt av MediaDubb, enligt Salle.
L

gstone

Någon kanske kan lägga upp  Babe – den modiga lilla grisen och  Babe – en gris kommer till stan  ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2024 kl. 12:23:05Någon kanske kan lägga upp  Babe – den modiga lilla grisen och  Babe – en gris kommer till stan ?
Har för mig att båda dom släpptes på dvd med Svensk dub

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2024 kl. 12:23:05Någon kanske kan lägga upp  Babe – den modiga lilla grisen och  Babe – en gris kommer till stan ?
Kollade nyss upp det.
Svenska dvd utgåvor har bara text.
Dubben kom endast på vhs konstigt nog.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 15 maj 2024 kl. 13:04:11Kollade nyss upp det.
Svenska dvd utgåvor har bara text.
Dubben kom endast på vhs konstigt nog.
Vilket 'r varför dom borde läggas  :D ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Det behövs inte, för båda filmerna finns på SkyShowtime med svenskt tal. :)

DVD-utgåvorna saknar mycket riktigt de biovisade svenska dubbningarna, men på SkyShowtime finns de med.