Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 20 oktober 2024 kl. 04:14:29Sidan verkar inte funka????
Nej, Archive.org har legat nere i runt en vecka efter en DoS-attack. De verkar jobba på saken för fullt, så jag hoppas att allt kommer tillbaka snart.

TonyTonka

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

ssimon

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 21 oktober 2024 kl. 20:22:45Goda nyheter, archive.org verkar fungera igen. :D
Trevligt, vi får hoppas att de lyckades med att förbättra säkerheten under den tid det tog.

EDIT: Verkar som att många använder sidan samtidigt vilket gör den segladdad. Plus så verkar inte funktionen för att logga in med Google-konton fungera för tillfället, så jag kan inte använda mitt konto där just nu.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 21 oktober 2024 kl. 20:22:45Goda nyheter, archive.org verkar fungera igen. :D
Verkligen...? Det fungerar inte för mig i alla fall, jag får bara 502 Bad Gateway... :(

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 oktober 2024 kl. 20:32:07Verkligen...? Det fungerar inte för mig i alla fall, jag får bara 502 Bad Gateway... :(
För mig fungerar det strålande, prova att uppdatera sidan. :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 21 oktober 2024 kl. 20:33:13För mig fungerar det strålande, prova att uppdatera sidan. :)
Det verkar komma och gå lite... Just nu går det att titta på sådant som redan finns, men det går inte att logga in och heller inte att ladda upp något - då får man bara "Sorry, login is not allowed at this time".

BPS

Den är mycket riktigt uppe, men det går inte att logga in ännu antar att det är någon säkerhetsåtgärd.

A

DingoPictures2005

Inte dubbrelaterat men undrar om någon kan lägga ut pilsnerfilmen Simon i Backabo....
Många pilsnerfilmer är ganska svåra att hitta och detta är tyvärr en av dem.

Lillefot

Kanske inte helt rätt tråd, men nu fungerar videospelaren åtminstone igen på sidan.

Hoppas att inloggningen med Google-konton står på tur att komma igång snart nu...
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

BPS

Citat från: Lillefot skrivet  4 november 2024 kl. 15:38:36Kanske inte helt rätt tråd, men nu fungerar videospelaren åtminstone igen på sidan.

Hoppas att inloggningen med Google-konton står på tur att komma igång snart nu...
Jag tycker ju fortfarande att de håller på att ge falska förhoppningar just nu är det väldigt mycket så att saker funkar men inte som de ska man kan logga in men man kan inte göra något när man är inloggad till exempel...

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  4 november 2024 kl. 16:05:50Jag tycker ju fortfarande att de håller på att ge falska förhoppningar just nu är det väldigt mycket så att saker funkar men inte som de ska man kan logga in men man kan inte göra något när man är inloggad till exempel...
Jag håller med, och jag tycker också att de är otydliga med vad som återstår och vad som är gjort. Även när man kollar på deras blogg med den senaste informationen, en sida som inte är särskilt lättillgänglig (den finns mig veterligen bara länkad till från X/Twitter), så är det inte direkt ett under av tydlighet...

Inte för att klaga, men jag tycker det är märkligt att de inte har fått igång allting än. Nog för att Internet Archive förstås har många fler tjänster och beståndsdelar än de vi tänker på, men det har ändå pågått ganska lång tid nu och när sajten dök lovade de ju att det skulle ta "days, not weeks" - vilket inte direkt har stämt... Visst förstår jag att de vill dubbelkolla så att det inte finns fler säkerhetshål när de nu blivit hackade, men en sådan stor organisation lär väl inte bara ha en utvecklare; så jag tycker inte att det borde ta lång tid. Trots allt kan det väl inte finnas så många potentiella ställen där hackare kan ta sig in, om man betänker att exempelvis Wayback Machine rimligtvis bör vara helt säker - enligt min ringa erfarenhet borde det alltså inte ta mer än max några dagar att täppa till alla hål, och se om man missat något ställe.

Nu verkar det ju som sagt äntligen gå att logga in igen, men det hjälper inte mycket när man faktiskt inte kan göra speciellt mycket när man loggat in - man kan gå till "My uploads" för att se vad man har laddat upp, men kan varken ladda upp något nytt eller redigera befintliga uppladdningar. :(

Beck

Är det någon som har serien Bertha med originaldubbningen från SVT?