Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

moviefan

Är det någon av er som skulle kunna lägga upp Änglahund 2 ?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Nilsson skrivet 18 augusti 2025 kl. 15:38:16Visst ser man fram emot att se zombie hotell, men respekterar det får ta den tid den tar.Det kommer säkert lyckas.
När var senaste gången du såg det? Glömde bort att det existerade tills nu

Nilsson

Citat från: MOA skrivet 18 augusti 2025 kl. 19:01:17När var senaste gången du såg det? Glömde bort att det existerade tills nu
Senaste gången? Ja det borde varit 2016 eller om det var 2017,som var när den gick innan den slutade sändas. 

Nilsson

Citat från: MOA skrivet 18 augusti 2025 kl. 19:01:17När var senaste gången du såg det? Glömde bort att det existerade tills nu
Jag har tänkt på serien länge och aldrig glömt den,och det känns bra att jag tog upp den tidigare och fler kommer ihåg den.

MOA

Citat från: Nilsson skrivet 18 augusti 2025 kl. 19:22:35Senaste gången? Ja det borde varit 2016 eller om det var 2017,som var när den gick innan den slutade sändas.
Senaste gången jag såg det var 2012 för under sista åren tittade jag inte på TV

Nilsson

Citat från: MOA skrivet 18 augusti 2025 kl. 19:31:00Senaste gången jag såg det var 2012 för under sista åren tittade jag inte på TV
Det gjorde inte jag mycket heller.Såg den mest på SVT Play på slutet.

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 18 augusti 2025 kl. 16:10:09Är det någon av er som skulle kunna lägga upp Änglahund 2 ?
Jag synkade Änglahund 2 till brittisk DVD-bild för några år sedan, och jag har skickat materialet till @Ovanliga dubbningar som hon har lovat att lägga upp. :)
(Min DVD använde sig av DVD-standardens undertexter för att visa dubbcredits under förtexterna, i samma stil som på VHS-utgåvan - men det bör alltså göras om för att inte gå miste om allt detta på webben, där man inte har tillgång till DVD-subtitles)

Ovanliga dubbningar

Citat från: moviefan skrivet 18 augusti 2025 kl. 16:10:09Är det någon av er som skulle kunna lägga upp Änglahund 2 ?
Änglahund 2 är på gång, men jag har förlorat en del värdefull tid på grund av datorhaveri. Förhoppningsvis har allt material för den här filmen klarat sig, så att jag snart kan påbörja arbetet med den. :)

Just nu är det en annan film jag jobbar på, som kommer inom kort.

Ovanliga dubbningar

Citat från: MOA skrivet 16 augusti 2025 kl. 19:31:11Måste bara fråga vem som nu hade det: Hur går det med Zombie Hotell?
Citat från: BPS skrivet 16 augusti 2025 kl. 19:42:46Jag tror nog inte att Ovanliga dubbningars väninna sitter hemma och digitaliserar VHS när det är sånt här väder ute.
Min väninna hälsar att det är lite mer "VHS-vänligt" väder nu, så att hon ska börja digitalisera Zombie Hotell nu i veckan. :)

Hur lång tid det kommer ta vet jag inte, men förmodligen blir det som med Lou att hon kommer skicka över avsnitt successivt, så att dom första avsnitten går ganska snabbt.

Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 27 augusti 2025 kl. 01:29:08Min väninna hälsar att det är lite mer "VHS-vänligt" väder nu, så att hon ska börja digitalisera Zombie Hotell nu i veckan. :)

Hur lång tid det kommer ta vet jag inte, men förmodligen blir det som med Lou att hon kommer skicka över avsnitt successivt, så att dom första avsnitten går ganska snabbt.
Härligt! :)

Nilsson

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 27 augusti 2025 kl. 01:29:08Min väninna hälsar att det är lite mer "VHS-vänligt" väder nu, så att hon ska börja digitalisera Zombie Hotell nu i veckan. :)

Det är inte mycket till sommar nu längre ser jag

gorehound

Nu är Det våras med musik (1976) äntligen uppladdad på archive :) ett stort tack till @Ovanliga dubbningar som gav mig det svenska ljudspåret.

https://archive.org/details/det-varas-med-musik-svensk-dubbning

MOA

Citat från: gorehound skrivet 27 augusti 2025 kl. 07:09:08Nu är Det våras med musik (1976) äntligen uppladdad på archive :) ett stort tack till @Ovanliga dubbningar som gav mig det svenska ljudspåret.

Hur lång tid tog det totalt för evigheten att laddas upp? Vilket stort arbete

Tintin

Citat från: gorehound skrivet 27 augusti 2025 kl. 07:09:08Nu är uppladdningen av Det våras med musik (1976) äntligen uppladdad på archive :) ett stort tack till @Ovanliga dubbningar som gav mig det svenska ljudspåret.

Påminner lite om Opéra imaginaire (1993) som också hade en berättare och 12 st operastycken gjorda med den senaste animations och datortekniken då.

Kanske inte så känd i Sverige. Voi che sapete från Figaros bröllop av Wolfgang Amadeus Mozart visades i programmet Bach & Co på SVT 1994 och hade man en Philips CD-i var det en av musiktitlarna som gick att köpa.

Opéra imaginaire

https://www.youtube.com/watch?v=NQxlY2Knrs0