Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

gstone

kankse någon borde lägga upp original dubbningen av Pepper Ann ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 december 2025 kl. 13:02:47kankse någon borde lägga upp original dubbningen av Pepper Ann ?
Det hade jag jättegärna gjort, om jag hade haft den - men den är ju minst sagt svår att få tag i, då den bara sändes på Disney Channel för många år sedan; och det är nog inte många som spelade in serien när det begav sig... :(

Nu börjar ju även omdubben av Pepper Ann att vara svår att få tag i, då serien försvunnit från Disney+ helt utan förvarning, och bara fanns ute i Sverige under några månaders tid innan serien och dubbningen helt försvann. Det är möjligt att någon var förutseende nog att ladda hem serien från Disney+ när det begav sig, men det hade tyvärr inte jag en tanke på; och då serien försvann utan minsta förvarning lär det nog inte ha varit många som tänkte på att ladda hem serien... :(

Men om någon här mot förmodan har antingen gamla eller nya dubben av Pepper Ann, så vore det mycket uppskattat om ni kunde ladda upp till Archive; alternativt skicka till mig så kan jag ladda upp. :)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 december 2025 kl. 01:41:29Men om någon här mot förmodan har antingen gamla eller nya dubben av Pepper Ann, så vore det mycket uppskattat om ni kunde ladda upp till Archive; alternativt skicka till mig så kan jag ladda upp. :)
Pepper Ann finns fortfarande på Disney+ i USA, så med VPN kan man se (och eventuellt ladda hem) avsnitten.

Jag är dock osäker på om serien är komplett, och om alla avsnitten är svenskdubbade. Säsongsindelningen och avsnittsordningen skiljer sig mellan Disney+ och resurser på nätet som t.ex. TheTVDB.

moviefan

Någon som kan ladda upp Tummelisa anime, 70 tals versionen med svenska dubbningen ? Vore kul att se den. 

Benkt

Citat från: moviefan skrivet 29 december 2025 kl. 15:05:26Någon som kan ladda upp Tummelisa anime, 70 tals versionen med svenska dubbningen ? Vore kul att se den.
Jag har den på gång, men vet inte när jag är klar att ladda upp den. Någon annan kanske redan har den att lägga ut.

gstone

Citat från: moviefan skrivet 29 december 2025 kl. 15:05:26Någon som kan ladda upp Tummelisa anime, 70 tals versionen med svenska dubbningen ? Vore kul att se den.
Finns på dvd dock

gstone

kvinnlig nasse låter ju tämligen konstigt måste säga att färdrar jörgan lantz och pontus gustafson

gillar dock i-or och ugglas  gamla röster ganska mycket :)

moviefan

gstone

gubben som spelar i-or i orginal dubbningen är fortfarande vid liv han kankse kan komma tillbaka för framtida dubbningar av Nalle Puh media ?

https://www.svenskfilmdatabas.se/sv/item/?type=person&itemid=286047

gstone

gstone

Någon kanske borde lägga upp den svenska dubbningen av Buzz Lightyear rymdjägare äventyret börjar ?, dåden svenska dvd inte gör att köpa klänge och inte har gått att köpa på många årr 

MOA

Kommer några andra filmer & program av Yoram Gross att laddas upp? Undrar om Daniel eller någon annan råkar ha något inspelat eller sparat, kan bli intressant