Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Någon av er som har My Little Pony G1 samt anime Tummelisa ? Vore kul att se svenska dubbningen.  

Nilsson

Citat från: Göran skrivet 12 februari 2026 kl. 19:18:08Du vet väl vilka filer du laddade ner? ??? Men om dina inte är originalfilerna så skulle väl @Daniel Hofverberg och @BPS göra en ny uppladdning med originalfilerna?
Det lär stämma. Jag fick ju precis backa vad som skrivits här tidigare och avsnitten skulle kanske tänkas skickas till BPS innan uppladdning, om det blev något av det ? Tyckte jag att jag läste. I så fall behövde jag inte ladda upp det om det är på G. 

Och då väljer man hellre det ,  Originalet

BPS

Citat från: Nilsson skrivet 12 februari 2026 kl. 19:44:48Det lär stämma. Jag fick ju precis backa vad som skrivits här tidigare och avsnitten skulle kanske tänkas skickas till BPS innan uppladdning, om det blev något av det ? Tyckte jag att jag läste. I så fall behövde jag inte ladda upp det om det är på G.

Och då väljer man hellre det ,  Originalet
@Daniel Hofverberg vet säkert bättre men eftersom att filerna i din uppladdning inte har .ia i filnamnen så antar jag att det är originalfilerna och inte Archives och då behövs det väl inte en till uppladdning. Men eftersom att det är Daniels filer så är det självklart upp till honom.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 12 februari 2026 kl. 21:09:20@Daniel Hofverberg vet säkert bättre men eftersom att filerna i din uppladdning inte har .ia i filnamnen så antar jag att det är originalfilerna och inte Archives och då behövs det väl inte en till uppladdning. Men eftersom att det är Daniels filer så är det självklart upp till honom.
Jag tycker att filerna ser ut att vara för små för att vara originalfilerna - de där filerna är bara strax under 130 MB per avsnitt, och jag brukar aldrig välja så låg bitrate. Jag har letat på hårddisken, och hittat åt .MKV-filer på runt 750 MB per avsnitt; vilket känns mer rimligt. Utan att vara helt säker, så gissar jag att det är originalfilerna jag laddade upp till Archive.

Så i så fall är de förstås att föredra, så om du fortfarande är intresserad skickar jag gärna originalfilerna till dig - bättre bitrate är förstås alltid att föredra, i synnerhet när det redan är VHS så att det inte direkt var någon superkvalitet till att börja med. :)

Citat från: Nilsson skrivet 12 februari 2026 kl. 19:34:28dom som låg på archive.org
Riktigt så enkelt är det inte, då Archive alltid har dubbla upplagor av alla filer - dels de uppladdade originalfilerna, och dels nedkomprimerade versioner anpassade för webben. Det brukar visas som olika format till höger på respektive videosida på Archive, där man får klicka på önskat format och därefter får upp videofilerna. Även om jag inte kan vara 100% säker, så gissar jag att det för The New Scooby & Scrappy-Doo fanns en uppsättning videofiler i MKV-format och en uppsättning videofiler i MP4-format - och du tog nog MP4-filerna, som var mindre.

Nilsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 00:24:46Riktigt så enkelt är det inte, då Archive alltid har dubbla upplagor av alla filer - dels de uppladdade originalfilerna, och dels nedkomprimerade versioner anpassade för webben. Det brukar visas som olika format till höger på respektive videosida på Archive, där man får klicka på önskat format och därefter får upp videofilerna. Även om jag inte kan vara 100% säker, så gissar jag att det för The New Scooby & Scrappy-Doo fanns en uppsättning videofiler i MKV-format och en uppsättning videofiler i MP4-format - och du tog nog MP4-filerna, som var mindre.
Jag har koll på det hur det är uppbyggt på archive och när man letar upp listan med videofilerna för nedladdning där man kan välja, men nu kan jag inte förstå nu varför jag valde mp4 filerna istället för mkv filerna. Jag missade inte mkv men måste tänkt då att jag skulle spara plats och därför valde mp4. Dumt tycker jag.

Nilsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 00:24:46Så i så fall är de förstås att föredra, så om du fortfarande är intresserad skickar jag gärna originalfilerna till dig - bättre bitrate är förstås alltid att föredra, i synnerhet när det redan är VHS så att det inte direkt var någon superkvalitet till att börja med. :)

Så uppskattat om ni vill fixa det. I så fall kan jag plocka ner min uppladdning sen. :)

BPS

Citat från: Nilsson skrivet Igår kl. 12:50:14Så uppskattat om ni vill fixa det. I så fall kan jag plocka ner min uppladdning sen. :)
Filerna håller på att laddas upp men Archives uppladdnings sektion är inte direkt känd för att vara stabil.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 13:34:49Filerna håller på att laddas upp men Archives uppladdnings sektion är inte direkt känd för att vara stabil.
Sant, men hastigheten kan variera oerhört mycket - ibland brukar 10 GB gå på några timmar för mig, och ibland tar det nästan en vecka...

Tack för att du laddar upp det i alla fall, så får vi hålla tummarna att de inte tas ned den här gången. :)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 13:59:10Sant, men hastigheten kan variera oerhört mycket - ibland brukar 10 GB gå på några timmar för mig, och ibland tar det nästan en vecka...

Tack för att du laddar upp det i alla fall, så får vi hålla tummarna att de inte tas ned den här gången. :)
Nu är den uppe!  :)

The New Scooby and Scrappy-Doo Show: https://archive.org/details/tnssds

Bonuskortfilm 1: The Old Cat and Mouse Game
Bonuskortfilm 2: Hang in There, Scooby
Bonuskortfilm 3: Long John Scrappy
Bonuskortfilm 4: Sir Scooby and the Black Knight

Beck

Citat från: BPS skrivet Igår kl. 18:08:01Nu är den uppe!  :)

The New Scooby and Scrappy-Doo Show: https://archive.org/details/tnssds
Är det någon som har Scooby and Scrappy-Doo (1980) med svenskt tal?
Jag söker avsnitten Scooby And The Bandit, Scooby's Swiss Miss, Scoobys Trip to Ahz och A Fright at the Opera, som visades på TV3 under 90-talet.
Svenska röster: Peter Harryson, Steve Kratz, Staffan Hallerstam, Fredrik Dolk