Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Zebastian skrivet  3 augusti 2022 kl. 19:40:22Vet någon när den uppladdningen från Ovanliga dubbningar kommer?
Tyvärr inte, ser ut som att det är ännu ett jätteprojekt hon jobbat med.

Men mer positivt är att nu har det gått över 2 veckor sedan hennes konversation med Daniel, och Disney har inte klagat på något av det som hon har laddat upp. Då borde det vara fritt fram för henne att kunna ladda upp fler originaldubbningar av deras filmer.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  3 augusti 2022 kl. 20:44:09Tyvärr inte, ser ut som att det är ännu ett jätteprojekt hon jobbat med.

Men mer positivt är att nu har det gått över 2 veckor sedan hennes konversation med Daniel, och Disney har inte klagat på något av det som hon har laddat upp. Då borde det vara fritt fram för henne att kunna ladda upp fler originaldubbningar av deras filmer.
Det kanske är en Disney dubbning, vi vet ju inte.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 augusti 2022 kl. 20:45:52Det kanske är en Disney dubbning, vi vet ju inte.
Undrar om det i så fall är en långfilm eller kortfilm, för utifrån det Daniel har talat om i exempelvis dessa inlägg:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=135704
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=135843

Rör det sig om en mycket ovanlig dubbning, där inte ens röstuppgifter funnits bevarade.

Och vid Disneys långfilmer verkar det även för de sällsyntaste dubbningar finnas uppgifter om skådespelare. Men nåväl, den som väntar på något gott...
Men det är helt okej.

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet  3 augusti 2022 kl. 19:40:22Vet någon när den uppladdningen från Ovanliga dubbningar kommer?
Jag skickade en nästan komplett rollista till henne häromdagen, som hon då skulle skriva in i den svenska bildversionen. Det är en rollfigur som jag och Erika är osäkra på, så jag vet inte om Ovanliga dubbningar vill göra klart allt ändå eller vänta tills vi kommer fram till någon slutsats där...

Hursomhelst borde det inte dröja så länge, eller åtminstone bör det arbetsmässigt inte vara så mycket som återstår då synkning rimligtvis måste vara klar innan man börjar på att ordna med svensk bildversion - men jag kan förstås inte veta hur mycket hon har för sig i sitt privatliv eller hur mycket tid per dag hon ägnar åt det här (de flesta sitter väl inte framför datorn hela dagarna i ända)...

Men om jag skulle våga mig på en kvalificerad gissning utifrån vad hon har skrivit, så skulle jag gissa på någon gång under den här veckan; eller senast i början av nästa vecka. :)
(Men om hon dessutom ska lägga till en bonuskortfilm i början, som hon ju ganska ofta har gjort, kan det kanske dröja lite längre tid; för i så fall är det inte omöjligt att hon börjar synka och ordna den efter att allt med huvudfilmen är klart - svårt att säga i vilken ordning hon gör saker och ting, då det nog är ganska individuellt...)

Citat från: Lillefot skrivet  3 augusti 2022 kl. 21:10:33Undrar om det i så fall är en långfilm eller kortfilm
Det är en långfilm, så mycket vågar jag nog avslöja utan att hon tar illa upp. :)

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 augusti 2022 kl. 21:24:21Det är en långfilm, så mycket vågar jag nog avslöja utan att hon tar illa upp. :)

Tack, då blir det verkligen intressant att få se vilken film det rör sig om när tiden är inne.
Men det är helt okej.

Viktor

Alltid spännande med hennes projekt! Men vad händer med Scooby Doo Show?

Steffan Rudvall

Jag tror att det finns någon som laddar ner filmer från archive.org och laddar upp dem på Youtube.

Detta måste väl ändå vara Goliats synkning som Lillefot hjälpte att ladda upp på archive.org

.
https://youtu.be/lrxa57Q0Ji0

Kan detta möjligtvis vara Daniels uppladdning från Archive?

https://youtu.be/ab2pgd7fnUg

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 augusti 2022 kl. 18:11:17Jag tror att det finns någon som laddar ner filmer från archive.org och laddar upp dem på Youtube.

Detta måste väl ändå vara Goliats synkning som Lillefot hjälpte att ladda upp på archive.org

.
https://youtu.be/lrxa57Q0Ji0

Kan detta möjligtvis vara Daniels uppladdning från Archive?

Jo det är min synk på Lucky Luke.

Lillefot

Citat från: Goliat skrivet  6 augusti 2022 kl. 18:13:22Jo det är min synk på Lucky Luke.
Det var ju lite purket.

Trollet i Parken har jag ännu inte inte sett, men då det skiljer så lite i uppladdningsdatum på den och Lucky Luke kan vi nog anta att det är Daniels uppladdning.
Men det är helt okej.

Viktor

Synd att man snor andra projekt! Men vad händer med Scooby Doo Show?

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 augusti 2022 kl. 18:11:17Kan detta möjligtvis vara Daniels uppladdning från Archive?

Svårt att vara helt säker, men den ser ju helt klart snarlik ut - så det känns ärligt talat som en ganska stor tillfällighet om det inte vore min...

Citat från: Viktor skrivet  6 augusti 2022 kl. 19:23:47Men vad händer med Scooby Doo Show?
Jag har haft fullt upp den här veckan, då min bror och hans barn är på besök. Men på måndag ska jag försöka att hitta åt filerna, och försöka hitta något sätt att skicka över dem till BPS.
(Men som sagt, sannolikheten att de får vara kvar på Archive.org lär nog vara liten, nu när Warner var så oerhört aggressiva med Scooby-Doo - Where Are You?... :( )

Zebastian

BPS, Hur lång tid kommer det att ta när du har fått filerna för de att laddas upp?

BPS

Citat från: Zebastian skrivet  8 augusti 2022 kl. 01:16:41BPS, Hur lång tid kommer det att ta när du har fått filerna för de att laddas upp?
Alltifrån några timmar till ett dygn.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  8 augusti 2022 kl. 01:17:50Alltifrån några timmar till ett dygn.
Nu håller jag på att skicka de 8 filerna med The Scooby-Doo Show till dig (i två omgångar med 4 filer i varje), så du bör ha dem om ungefär en halvtimme eller så. :)

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 augusti 2022 kl. 20:57:38Nu håller jag på att skicka de 8 filerna med The Scooby-Doo Show till dig (i två omgångar med 4 filer i varje), så du bör ha dem om ungefär en halvtimme eller så. :)
Hur skickar du avsnitten?