Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Zach66 och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: PatoskyeIII skrivet 28 september 2024 kl. 12:32:05https://www.tradera.com/item/645975255

Mycket konstigt, det här verkar vara samma VHS filmer men utan Lycklig resa, Snobben... innebär det att han som bjudade över dig köpte en enda VHS film för det sanslösa priset?

Jag tror detsamma vhs:er för jag tror inte att man bara råkar har dubletter av specifikt de filmerna.
Vilket intressant sammanträffande att just Du är råttfångaren, Snobben/Lycklig resa, Snobben (och kom inte tillbaka) är den kassett som är borta. Visste man inte bättre skulle man kunna tro att någon läste på forumet...

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet 28 september 2024 kl. 12:32:05https://www.tradera.com/item/645975255

Mycket konstigt, det här verkar vara samma VHS filmer men utan Lycklig resa, Snobben... innebär det att han som bjudade över dig köpte en enda VHS film för det sanslösa priset?

Jag tror detsamma vhs:er för jag tror inte att man bara råkar har dubletter av specifikt de filmerna.
Ja, mycket märkligt att någon lagt upp exakt samma fem filmer, men utom just den filmen jag är intresserad av... :(

Det är dessutom samma säljare som förra gången, men det verkar ju helt orimligt om den som bjöd över mig uttryckligen sa åt säljaren att bara skicka en av filmerna och strunta i att skicka resten som hen betalat för - även om hen bara var intresserad av en enda film, borde hen väl ändå ha tagit emot alla för att sen i sin tur kunna sälja vidare de hen inte var intresserad av...?
(Plus att det som du säger är väldigt mycket pengar för en enda film...)

Steffan Rudvall

Citat från: PatoskyeIII skrivet 22 september 2024 kl. 20:42:08Synd att den där Denve alltid är så aggressiv i auktionerna och vinner hela tiden.  Jag önskade att någon här skulle vinna den och ladda upp Tävla för livet och Lycklig resa på Archive. Tänkte själv göra det men auktionen sköt ju iväg.
Personen måste antagligen vara välbärgad eller ekonomiskt utsatt eftersom att man kan se att den har köpt många dyra VHS och DVD-utgåvor där ibland Oliver och Gänget för 1299 kr.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 september 2024 kl. 21:41:54Personen måste antagligen vara välbärgad eller ekonomiskt utsatt eftersom att man kan se att den har köpt många dyra VHS och DVD-utgåvor där ibland Oliver och Gänget för 1299 kr.
välbärgad eller ekonomiskt utsatt ?

Dom är ju motsatser ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

A

Citat från: gstone skrivet 28 september 2024 kl. 22:09:04välbärgad eller ekonomiskt utsatt ?

Dom är ju motsatser ???
Han menar väl att det är någon som har råd eller någon som inte har råd men som prioriterar dåligt och ändå lägger alla sina pengar på filmer och serier

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 september 2024 kl. 21:41:54Personen måste antagligen vara välbärgad eller ekonomiskt utsatt eftersom att man kan se att den har köpt många dyra VHS och DVD-utgåvor där ibland Oliver och Gänget för 1299 kr.
Varför betalar någon 1299 för Oliver & Gänget när man kan se originaldubben helt gratis om man vet vart man ska leta?

Jag har som princip att köpa allt jag kan se lagligt, lagligt men om något släppts på Dvd för de ofantligt sjuka priser som Oliver & Gänget går för så ser jag det moraliskt att torrenta och se den olagligt.

Mallis

Hej

Jag såg mycket på TV4 och där gick bland annat Fantastiska Fyran, och senare Kommisarie Gadget. Finns det någon som kan lägga upp desss på youtube eller archive också? Tack till alla som gör detta möjligt ni är bäst!! 😊😊

Jag har köpt Kommisarie Gadget på en begagnad dvd box. Och dvd filmen Fantastic Four men de innehåller inte alla avsnitten

ph

Visst, det är dyrt.

Däremot så ser jag inte att 1299 kr är mycket generellt om man har ett "vanligt" jobb, med normal lön.

EDIT; Personen verkar ju även brinna för sin hobby =D

gstone

Citat från: Mallis skrivet 29 september 2024 kl. 14:05:00Jag har köpt Kommisarie Gadget på en begagnad dvd box. Och dvd filmen Fantastic Four men de innehåller inte alla avsnitten
dvd filmen Fantastic Four har också en helt ny sämre dubbning

gstone

Citat från: Mallis skrivet 29 september 2024 kl. 14:05:00Hej

Jag såg mycket på TV4 och där gick bland annat Fantastiska Fyran, och senare Kommisarie Gadget. Finns det någon som kan lägga upp desss på youtube eller archive också? Tack till alla som gör detta möjligt ni är bäst!! 😊😊

Jag har köpt Kommisarie Gadget på en begagnad dvd box. Och dvd filmen Fantastic Four men de innehåller inte alla avsnitten
Om några avsnitt av Kommisarie Gadget finns på DVD, är det ändå okej att lägga up dem på Archive.org ?

Beck

Citat från: Mallis skrivet 29 september 2024 kl. 14:05:00Hej

Är det någon som har avsnittet Prince Of The Gypsies med svenskt tal?
Det visades i Junior på TV4 omkring 1994.
Svenska röster: Gunnar Ernblad, Hasse Jonsson, Per Sandborgh och Louise Raeder.

gstone

Citat från: Beck skrivet 29 september 2024 kl. 14:58:16Är det någon som har avsnittet Prince Of The Gypsies med svenskt tal?
Det visades i Junior på TV4 omkring 1994.
Svenska röster: Gunnar Ernblad, Hasse Jonsson, Per Sandborgh och Louise Raeder.
Det här avsnittet skulle bannlysas idag   ;D

PatoskyeIII

Citat från: TonyTonka skrivet 23 september 2024 kl. 01:49:15Jag tror att jag kan ha den här hemma, om jag inte råkat kasta den, kan kolla imorgon.
Hur gick det?

TonyTonka

Citat från: PatoskyeIII skrivet 29 september 2024 kl. 19:50:44Hur gick det?
Det visade sig tyvärr att jag hade samma som Daniel, dvs "Tävla för livet, Snobben". :(
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet 24 september 2024 kl. 14:45:22Var det rätt?
Ja, jag har hittat åt DVD:n med Tävla för livet, Snobben/Det var min bästa födelsedag nånsin, Snobben, så jag laddar upp den till Archive under kvällen. :)