Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 november 2024 kl. 09:13:12Jag har problem att ladda ner  :(
På vilket sätt? Får du något felmeddelande, eller vad exakt händer? Vi behöver mer information för att kunna hjälpa till.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2024 kl. 09:41:18På vilket sätt? Får du något felmeddelande, eller vad exakt händer? Vi behöver mer information för att kunna hjälpa till.
Ska visa screengrab för enkelthens skull 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 november 2024 kl. 09:41:18På vilket sätt? Får du något felmeddelande, eller vad exakt händer? Vi behöver mer information för att kunna hjälpa till.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 13 november 2024 kl. 09:47:25Ska visa screengrab för enkelthens skull

Jag fick det problemet för inte så längesedan, och då fungerade igen när jag uppdaterade sidan efter några minuter, men vågar inte svära på att det löser ditt problem.  :-\
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

TonyTonka

Kan någon lägga upp Bonkers? Dubbningen lär ju inte dyka upp på Disney+, och jag är nyfiken på serien.  :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

Jag vill se Grymma sagor med Billy och Mandy och Juniper Lee på svenska

Kanske någon kan lägga upp dom ? ;)

Lillefot

Citat från: TonyTonka skrivet 13 november 2024 kl. 23:45:49Kan någon lägga upp Bonkers? Dubbningen lär ju inte dyka upp på Disney+, och jag är nyfiken på serien.  :)
Instämmer, det plus att om serien ens skulle få svenskt tal på tjänsten så kommer det med 99.9% sannolikhet vara en omdubbning (och inte ens det verkar särskilt sannolikt att så skulle ske).
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

BPS

Citat från: Lillefot skrivet 13 november 2024 kl. 23:51:28Instämmer, det plus att om serien ens skulle få svenskt tal på tjänsten så kommer det med 99.9% sannolikhet vara en omdubbning (och inte ens det verkar särskilt sannolikt att så skulle ske).
Dessutom finns väl Bonkers inte på svenska Disney Plus längre.

Lillefot

Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Jag ska sluta ftåga efter Disney saker eftersom dom blir så arga när man lägger up.

Tänker fråga efter Carson Network serier i framtiden istället.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 november 2024 kl. 23:59:40Jag ska sluta ftåga efter Disney saker eftersom dom blir så arga när man lägger up.

Tänker fråga efter Carson Network serier i framtiden istället.
Det hjälper inte mycket, eftersom Warner Bros. överlag verkar vara mycket mer känsliga än Disney; så det är ännu större risk att material från Warner tas ned...

Ska man vara någorlunda säker bör det vara filmer eller serier som inte kommer från någon av de 5 - 6 stora filmbolagen i USA.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 13 november 2024 kl. 23:45:49Kan någon lägga upp Bonkers? Dubbningen lär ju inte dyka upp på Disney+, och jag är nyfiken på serien.  :)
Det är inte alls en dum idé. Jag har mycket av Bonkers, men tyvärr inte allt. Om mina anteckningar stämmer så har jag närmare bestämt 60 av de 65 avsnitten med svenskt tal, men saknar följande:

Säsong 2:
28. CasaBonkers
33. Cartoon Cornered

Säsong 4:
60. Bobcat Fever
62. When The Spirit Moves You
64. What You Read Is What You Get

Säsong 1 och 3 är således kompletta, säsong 2 saknar två avsnitt och säsong 4 saknar tre avsnitt.

Det är dock inte säkert att alla avsnitten dubbades till svenska, även om man kan tycka att de borde det. Då dubben ju gjordes för FilmNet, som sände serien i en enda salig röra helt utan någon logisk ordning, så är det inte helt lätt att utröna vad som egentligen sändes där - hade man tillgång till FilmNet Magazine (den tidning som FilmNet skickade ut till sina abonnenter varje månad) hade man säkert kunnat dra slutsatser om alla 65 avsnitten sändes eller inte, men jag har tyvärr gjort mig av med nästan alla mina gamla nummer av FilmNet Magazine (allt utom enstaka nummer som jag sparat på grund av intressanta artiklar)... :(

De 60 avsnitt jag har är också i en röra, med en del avsnitt digitaliserat och färdigt på DVD, en del avsnitt digitaliserat utan DVD och en del avsnitt som är kvar på VHS... Om inte mitt minne sviker mig vill jag minnas att jag gjorde DVD:er med hela säsong 1 för ett antal år sedan, så det vore ju en bra utgångspunkt att lägga upp - jag ska ta och leta om jag har kvar skivorna på hårddiskarna, eller om de är utbrända på DVD; och i så fall om jag kan hitta åt dem. :)

Lennartsson