Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pluto TV

Startat av Xfinger, 1 april 2022 kl. 19:56:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: BPS skrivet 23 juli 2022 kl. 20:19:28
Är det inte bättre att skaffa en riktig streamingtjänst? Om live kanalerna bara sänder exakt samma avsnitt varje dag?

De sänder inte samma avsnitt varje dag, däremot spelar de samma avsnitt två dagar i rad, så man får titta vart annan dag för att se ny, däremot verkar de repetera detta efter två veckor också. Repris, så samma avsnitt visas 4 gånger per månad.

Detta är ju menat som en kanal och inte on demand, även om det också finns (dock ej med det på kanalerna).

Det finns bland annat som on demand, star trek, andromeda, south park m.f. den kommer för hoppningsvis växa med fler kanaler.

Jabberjaw

Riktigt bra tjänst enligt mig. Skulle gärna betala för sänds mycket jag tittar på via Pluto TV. Man kan ladda hem deras app på Android TV och mobil enhet och börja titta direkt utan några inlogg eller registrering överhuvudtaget. Och så kan man köra frukost med Svampbob Fyrkant eller Crime :)

Så jag hoppas verkligen att det kommer mer tecknat. Men finns även Avatar - The Last Airbender.

KurageDHH

Igår lanserar Pluto TV en kanal med tecknade klassiker (även på svenska).
Inte alla gamla serier är tillbaks men åtminstone Hej Arnold!, Rocket Power och Busiga Bävrar sänds på den kanalen.
Verkar som att man har (lyckas) kommit åt svenska ljudspår för dessa serier.

Will Siv

Citat från: KurageDHH skrivet 18 juni 2025 kl. 16:35:22Igår lanserar Pluto TV en kanal med tecknade klassiker (även på svenska).
Inte alla gamla serier är tillbaks men åtminstone Hej Arnold!, Rocket Power och Busiga Bävrar sänds på den kanalen.
Lite svårt att se för serierna står inte enskilt, bara under "tecknat"
- what.

BPS

Citat från: KurageDHH skrivet 18 juni 2025 kl. 16:35:22Igår lanserar Pluto TV en kanal med tecknade klassiker (även på svenska).
Kanske sänder dem något avsnitt som @Hey Arnold på svenska inte har han har ju letat så länge så det är väldigt positivt att det ljusnar nu. Det här kan ju vara ett första steg till att de dyker upp på Skyshowtime

Hey Arnold på svenska

Hoppas att det kommer gå bra för jag söker efter saknade avsnitt av Hey Arnold!.

Och det finns folk som söker efter saknade avsnitt av Rocket Power och Busiga Bävrarna.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

drcodex

Tack för tips, hade gett upp hoppet om Pluto TV.

Har nu laddat ner flera avsnitt som vi inte hade innan.

BPS

Citat från: drcodex skrivet 21 juni 2025 kl. 19:59:08Tack för tips, hade gett upp hoppet om Pluto TV.

Hur laddar man ner från Pluto TV? Det är väl en livesändning?

Hey Arnold på svenska

Citat från: drcodex skrivet 21 juni 2025 kl. 19:59:08Tack för tips, hade gett upp hoppet om Pluto TV.

Vad har du laddat ner för avsnitt?
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Daniel Hofverberg

Jag är väldigt förvånad att det ens finns bevarat svenska ljudspår till så gamla Nickelodeon-serier... Var har Pluto TV lyckats gräva upp dessa, och hur ligger det till med rättigheterna...?

Om nu serierna bara finns linjärt, så kanske det räknas som vanlig TV i kontrakten, så att man inte behöver utöka rättigheterna för att täcka in On Demand...?

Citat från: BPS skrivet 21 juni 2025 kl. 20:01:59Hur laddar man ner från Pluto TV? Det är väl en livesändning?
Det undrar jag också.

Will Siv

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2025 kl. 23:24:27Jag är väldigt förvånad att det ens finns bevarat svenska ljudspår till så gamla Nickelodeon-serier... Var har Pluto TV lyckats gräva upp dessa, och hur ligger det till med rättigheterna...?

Om nu serierna bara finns linjärt, så kanske det räknas som vanlig TV i kontrakten, så att man inte behöver utöka rättigheterna för att täcka in On Demand...?
"Rocket Power" visades så sent som 2010
- what.

Tintin

Citat från: BPS skrivet 21 juni 2025 kl. 20:01:59Hur laddar man ner från Pluto TV? Det är väl en livesändning?
Det går att ladda Pluto TV:s on demand utbud med svtplay-dl.

Livesändningar har jag delvis lyckats med. I Linux har jag installerat ett program som heter Hypnotix som man kan se en del av Pluto TV:s livekanaler med. Länkarna till kanalerna kommer från en spellista (playlist.m3u8) som finns på nätet. I VLC media player kan jag sedan klistra in länken till önskad kanal och titta (och spela in).

Dock bryts det av någon anledning, så man kanske behöver något annat program.

Tintin

Citat från: Tintin skrivet 22 juni 2025 kl. 01:03:45Det går att ladda ned Pluto TV:s on demand utbud med svtplay-dl.

Livesändningar har jag delvis lyckats med. I Linux har jag installerat ett program som heter Hypnotix som man kan se en del av Pluto TV:s livekanaler med. Länkarna till kanalerna kommer från en spellista (playlist.m3u8) som finns på nätet. I VLC media player kan jag sedan klistra in länken till önskad kanal och titta (och spela in).

Dock bryts det av någon anledning, så man kanske behöver något annat program.
För att förtydliga så är det vid inspelning det krånglar (inte att titta i VLC media player). Dock består utbudet i spellistan från Pluto TV mest av filmkanaler, men om länkarna ser likadana ut världen över så finns de säkert någonstans där ute också.

Är man intresserad, så går spellistan lätt att hitta på Hypnotix GitHub.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2025 kl. 23:24:27
Det undrar jag också.
Jag har lyckats med TubeDigger (som jag vet att du också har).
https://www.tubedigger.com/

Man måste välja Record Mode, inte Download Mode. Det betyder inte att det blir skärminspelning och omkodning, utan TubeDigger laddar ner videon i oförändrat originalskick efterhand som den kommer in. Det kan komma en fråga om bithastighet, men det verkar inte spela någon roll vad man svarar. Resultatet blir samma. Ljud och bild spelas in i separata filer som muxas till en när man stoppar inspelningen.

Dock är problemet att det inte går att ladda ner avsnittsvis. Man får med det som sänds medan man har inspelningen igång, inklusive reklamen. Sen kan man förstås i efterhand klippa ut det man vill ha med något lämpligt videoredigeringsprogram.

Jag vet inte om det finns någon programtablå så att man kan se vilka serier och avsnitt som sänds, och när de sänds? Annars får man spela in på vinst och förlust och hoppas att det kommer något eller några avsnitt som man vill ha.

Tintin

Citat från: Anders M Olsson skrivet 22 juni 2025 kl. 10:41:23Jag vet inte om det finns någon programtablå så att man kan se vilka serier och avsnitt som sänds, och när de sänds? Annars får man spela in på vinst och förlust och hoppas att det kommer något eller några avsnitt som man vill ha.
Vad jag vet så finns det inte. Haft Pluto TV som tillägg i Kodi både med kanaler från hela världen (och de svenska). Tyvärr är tillägget trasigt och när jag kollade under video addons idag fanns inte Pluto TV kvar. När jag hade tillgång till Pluto TVs utbud från hela världen (via en annan repository) gick det att se ett par program i förväg (såsom nästa film).