Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pluto TV

Startat av Xfinger, 1 april 2022 kl. 19:56:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

drcodex

Citat från: BPS skrivet 21 juni 2025 kl. 20:01:59Hur laddar man ner från Pluto TV? Det är väl en livesändning?
Man kanske inte kalla det för just nerladdning och man kan inte heller kalla det för inspelning.

Spelar ingen roll om det är livesändning, går att ladda ner på samma sätt.

drcodex

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 juni 2025 kl. 23:24:27Jag är väldigt förvånad att det ens finns bevarat svenska ljudspår till så gamla Nickelodeon-serier... Var har Pluto TV lyckats gräva upp dessa, och hur ligger det till med rättigheterna...?

Just dessa som kommer från Nickelodeon vet man är lätta att få tag på, Viaplay hade dessa för många år sen.

drcodex

Bättre att koda eget program, så kan man göra så att den klipper vid reklam.

Daniel Hofverberg

Citat från: drcodex skrivet 22 juni 2025 kl. 17:23:56Bättre att koda eget program, så kan man göra så att den klipper vid reklam.
Och hur många har egentligen kunskap och tålamod att koda eget program för det ändamålet...?

T.o.m. jag som är programmerare har inte en susning om hur jag ens skulle börja... :(

Goliat

Citat från: drcodex skrivet 22 juni 2025 kl. 17:17:09Just dessa som kommer från Nickelodeon vet man är lätta att få tag på, Viaplay hade dessa för många år sen.
Har är det verkligen samma avsnitt som låg på Viaplay som går på Pluto tv? Verkar som det borde vara flera.

Tintin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 00:55:37Och hur många har egentligen kunskap och tålamod att koda eget program för det ändamålet...?

T.o.m. jag som är programmerare har inte en susning om hur jag ens skulle börja... :(
Nej, jag tror också att det är svårt.

Provade ett program för ett par år sedan som kunde klippa bort reklamsegment i efterhand när logon försvann ur bild. Gjorde ett skapligt jobb, men eftersom logon på många TV-kanaler är vit så försvann den ibland vid rök och explosioner (och det blev fel). Man kunde rätta till resultatet manuellt, men det var en del jobb (särskilt med större filer/längre program).

Daniel Hofverberg

Citat från: drcodex skrivet 22 juni 2025 kl. 17:17:09Just dessa som kommer från Nickelodeon vet man är lätta att få tag på, Viaplay hade dessa för många år sen.
Såvitt jag vet var det väl bara säsong 1 av Hey Arnold som Viaplay hade, så betyder det att det bara är säsong 1 som Pluto TV också sänder...?

För är det fler avsnitt än så som nu "sänds", så känns det ju inte alls lika givet att de ljudbanden finns bevarade; och att det inte finns rättighetsproblem.

Citat från: Goliat skrivet Igår kl. 05:30:13Har är det verkligen samma avsnitt som låg på Viaplay som går på Pluto tv? Verkar som det borde vara flera.
Det undrar jag också. Jag hoppas att Pluto TV visar fler avsnitt av Hey Arnold än de relativt fåtal som fanns på Viaplay, men jag minns faktiskt inte om Viaplay haft Rocket Power och Busiga bävrar och i så fall hur många/vilka avsnitt...

Anders M Olsson

Citat från: drcodex skrivet 22 juni 2025 kl. 17:23:56Bättre att koda eget program, så kan man göra så att den klipper vid reklam.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 00:55:37Och hur många har egentligen kunskap och tålamod att koda eget program för det ändamålet...?

Det här är ju inget programmerar-forum, så gissningsvis kan vi räkna antalet medlemmar som skulle kunna koda sina egna program på ena handens fingrar. Så att det skulle vara "bättre" att koda sitt eget program ställer jag mig mycket frågande till, i alla fall inte bättre för den stora majoriteten av medlemmar här.

Det bästa och enklaste är nog om någon kan tipsa om ett eller flera färdiga program som klarar uppgiften.

Men, @drcodex, du är välkommen att dela med dig av de program du själv har skrivit för ändamålet!

Tintin

Citat från: Anders M Olsson skrivet Igår kl. 11:27:50Det bästa och enklaste är nog om någon kan tipsa om ett eller flera färdiga program som klarar uppgiften.
Hittade en tråd på Reddit med samma frågeställning. Har dock inte använt Streamlink själv.

from r/DataHoarder

https://www.reddit.com/r/DataHoarder/comments/190mtdc/saving_a_pluto_tv_livestream/

För att klippa bort reklam efter avslutad inspelning finns det många program som både kan göra det automatiskt (med blandade resultat) och manuellt. VidePub var det programmet jag berättade om tidigare.

https://forum.videohelp.com/threads/374675-Removing-commercials-from-ts

drcodex

Detta är lätt kodningen, tog inte mer 1 timma att lösa dock kanske lite bugar men den rollar.

drcodex

Citat från: Goliat skrivet Igår kl. 05:30:13Har är det verkligen samma avsnitt som låg på Viaplay som går på Pluto tv? Verkar som det borde vara flera.

Fick hem ett avsnitt från säsong 5 något som Viaplay saknar, min bot är på 24/7 om några veckor får jag veta mer.
Dock så är säsong 4 på danskar dom håller på att lösa det.

drcodex

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet Igår kl. 08:33:06Såvitt jag vet var det väl bara säsong 1 av Hey Arnold som Viaplay hade, så betyder det att det bara är säsong 1 som Pluto TV också sänder...?

För är det fler avsnitt än så som nu "sänds", så känns det ju inte alls lika givet att de ljudbanden finns bevarade; och att det inte finns rättighetsproblem.
Det undrar jag också. Jag hoppas att Pluto TV visar fler avsnitt av Hey Arnold än de relativt fåtal som fanns på Viaplay, men jag minns faktiskt inte om Viaplay haft Rocket Power och Busiga bävrar och i så fall hur många/vilka avsnitt...

Det som sänds på Pluto är säsong 2, 3, 4, 5 dock är 4 på danskar men dom håller på att lösa det. säsong 1 har jag inte sätt några avsnitt av än så länge.

Min bot är på 24/7 så allt som sänds laddas ner, har redan fått tag på unika avsnitt.

drcodex

Citat från: Anders M Olsson skrivet Igår kl. 11:27:50Det här är ju inget programmerar-forum, så gissningsvis kan vi räkna antalet medlemmar som skulle kunna koda sina egna program på ena handens fingrar. Så att det skulle vara "bättre" att koda sitt eget program ställer jag mig mycket frågande till, i alla fall inte bättre för den stora majoriteten av medlemmar här.

Det bästa och enklaste är nog om någon kan tipsa om ett eller flera färdiga program som klarar uppgiften.

Men, @drcodex, du är välkommen att dela med dig av de program du själv har skrivit för ändamålet!
Min bot är igång 24/7 så den ladda ner allt som sänds, tro det skulle skada mer om man delar med sig kanske Pluto väljer att inte lägga in mer serier om alla ladda ner och visa öppet det.

Visst skulle jag kunna dela med mig visa avsnitt.

Hey Arnold på svenska

För attt göra säsong 2 och 3 fullbordade behöver man dessa avsnitt från Pluto tv:
Eugene Goes Bad 
What's Opera, Arnold?
Curly Snaps 
Pre-Teen Scream 
Stinky Goes Hollywood 
Olga Gets Engaged 
Arnold Betrays Iggy 
Helga and the Nanny 
Helga vs. Big Patty 
School Play 
Parents Day
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Will Siv

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet Igår kl. 20:49:50För attt göra säsong 2 och 3 fullbordade behöver man dessa avsnitt från Pluto tv:
- Eugene Goes Bad
What's Opera, Arnold?
Curly Snaps
Pre-Teen Scream
Stinky Goes Hollywood
Olga Gets Engaged
Arnold Betrays Iggy
Helga and the Nanny
Helga vs. Big Patty
School Play
Parents Day
"Pre-Teen Scream" och "Olga Gets Engaged" såg jag där så det är inte bara säsong 1
- what.