Jag har letat fram mina gamla anteckningar om Pluto, Ferdinand och Tre små grisar, från när jag såg den på biblioteket, och det här är vad jag har skrivit:
Svensk speakerröst: Sture Ström (talar i början och mellan varje kortfilm)
Blommor och träd (Flowers and Trees, 1932)
Ingen dialog
Tre små grisar (Three Little Pigs, 1933)
Svenskt tal - Pearlettes (Grisarna) och Hasse Funck (Vargen).
Haren och sköldpaddan (The Tortoise and the Hare, 1935)
På engelska med svensk text
Tre ensamma kattungar (Three Orphan Kittens, 1935)
På engelska med svensk text (men ett par repliker saknar text)
Kusinen från landet (The Country Cousin, 1936)
Ingen dialog, svensk text vid textskyltar
Den gamla kvarnen (The Old Mill, 1937)
Ingen dialog
Tjuren Ferdinand (Ferdinand the Bull) (1938)
Svenskt tal - Hans Lindgren (berättare), Bobo Håkansson (Ferdinand), John Harryson (en av männen i lustiga hattar), m.fl. Samma dubbning som i SVTs julaftonsprogram, men hela kortfilmen finns med; inklusive den replik som saknas där.
Den fula ankungen (Ugly Duckling, 1939)
Ingen dialog
Plutos bättre jag (Lend a Paw, 1941)
Svenskt tal - troligen Hans Lindgren (Musse Pigg), troligen Jan Sjödin (goda samvetet) och John Harryson (onda samvetet).
Tre små grisar har återanvänt 1966 års dubbning, övriga kortfilmer är troligtvis nydubbade för denna samling.
Såvitt jag kan bedöma är samtliga kortfilmer kompletta, förutom att delar av förtexterna till varje kortfilm saknas (endast en del av musiken och delen där titeln visas finns kvar) och att "The End"-skyltarna ersatts av en ljussatt Oscarsstatyett medan slutmusiken spelas. Kortfilmssamlingen har svensk bildversion - inledande titel, förklarande inledningstext, alla kortfilmernas titelskyltar samt en "SLUT"-skylt i slutet står på svenska.
Från det att Oscar för bästa tecknade kortfilm infördes 1931 och fram tills idag har Disney vunnit den kategorin 14 gånger, varav 9 av dessa kortfilmer alltså finns med i kortfilmssamlingen. De Disney-kortfilmer som vunnit Oscar och som inte finns med i den här samlingsfilmen är Der Fuehrer's Face (1942), Toot, Whistle, Plunk and Boom (1953), Nalle Puh och den stormiga dagen (1968), Att vara fågel - det é svårt de (1969) och Paperman (2012). Den sistnämnda var förstås flera decennier efter att kortfilmssamlingen sammanställdes och producerades, och de två halvtimmeslånga filmerna var väl uteslutna att ha med av längdmässiga skäl. Att Disney valt att "hoppa över" Der Fuehrer's Face har väl också förståeliga skäl, men Toot, Whistle, Plunk and Boom är lite svårare att förklara.
(Därutöver har Pixar vunnit Oscar för bästa kortfilm fem gånger, som jag inte har räknat med som Disney i ovan nämnda lista)