Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Barbie (spelfilm, 2023)

Startat av Disneyfantasten, 28 april 2022 kl. 19:56:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: KurageDHH skrivet  9 september 2023 kl. 13:24:53"Hjärntvättskräp" är ett utmärkt ord.

Barbie faller inte heller Cadpig (han som var aktiv här förut) i smaken kan jag nog gissa, eftersom han avskyr allt som har med feminism att göra.
Jag är inte som han och vill inte ha honom med att göra, men om jag känner honom rätt, så skulle han kallar den här för "Anti-male propaganda".
Slår vad om att han slår sönder glas och fönster och förstör möblerna i sitt hem när Barbie har dragit in så mycket pengar runtom världen...

Kanske lika bra att han har varit bannlyst här sen 7 år tillbaka, annars skulle han göra massa grova inlägg/personpåhopp på den här tråden.
Vad han skulle skriva om denna film vågar man int tänka på

Anders M Olsson

Ginza.se har nu lagt upp bilder på de (troligtvis) riktiga DVD- och Blu-rayomslagen till de nordiska utgåvorna. Fortfarande anger de inget definitivt releasedatum, utan skriver bara "kommande".

Det förekommer många olika bud på när filmen ska släppas på fysisk media runt om i världen. Blu-ray.com anger den 26 oktober för Tyskland, men inte förrän den 29 februari nästa år för USA. Det verkar konstigt om det skulle skilja så lång tid mellan olika världsdelar.

Steffan Rudvall

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 september 2023 kl. 17:54:37Ginza.se har nu lagt upp bilder på de (troligtvis) riktiga DVD- och Blu-rayomslagen till de nordiska utgåvorna. Fortfarande anger de inget definitivt releasedatum, utan skriver bara "kommande".
Det var överraskande, utgåvorna finns inte ens på SF Studios pressajt ännu.

KurageDHH

Citat från: Simon Axelsson skrivet  9 september 2023 kl. 14:44:35Det är det då knappast. På vilket vis skulle Barbie vara "hjärntvättskräp" menar du?
Det skulle va mycket bättre om den aldrig borde ha fått "grönt ljus" så den inte kan fånga in massa publik och förgifta deras hjärnor.
Barbie suger så jäkla hårt att jag inte kan tolera att nån skulle vilja hellre se på den än superhjälte-mästerverket The Dark Knight från 2008.

MOA

Citat från: KurageDHH skrivet 10 september 2023 kl. 19:48:52Det skulle va mycket bättre om den aldrig borde ha fått "grönt ljus" så den inte kan fånga in massa publik och förgifta deras hjärnor.
Barbie suger så jäkla hårt att jag inte kan tolera att nån skulle vilja hellre se på den än superhjälte-mästerverket The Dark Knight från 2008.
Hjärnförgiftning?Bra kommentar!

Simon Axelsson

Citat från: KurageDHH skrivet 10 september 2023 kl. 19:48:52Det skulle va mycket bättre om den aldrig borde ha fått "grönt ljus" så den inte kan fånga in massa publik och förgifta deras hjärnor.
Vad fan pratar du om? Hur i helvete förgiftar Barbie biopublikens hjärnor? Är du anti-feminist eller nåt?
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Lillefot

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 september 2023 kl. 17:54:37Ginza.se har nu lagt upp bilder på de (troligtvis) riktiga DVD- och Blu-rayomslagen till de nordiska utgåvorna. Fortfarande anger de inget definitivt releasedatum, utan skriver bara "kommande".

Det förekommer många olika bud på när filmen ska släppas på fysisk media runt om i världen. Blu-ray.com anger den 26 oktober för Tyskland, men inte förrän den 29 februari nästa år för USA. Det verkar konstigt om det skulle skilja så lång tid mellan olika världsdelar.
Förhoppningsvis planeras även en 4K-utgåva också.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 september 2023 kl. 20:03:16Vad fan pratar du om? Hur i helvete förgiftar Barbie biopublikens hjärnor? Är du anti-feminist eller nåt?
Jag undrar också men det finns bättre sätt att fråga på...

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 september 2023 kl. 20:10:32Jag undrar också men det finns bättre sätt att fråga på...
Jo, det får jag medge ändå. Det är bara för min del lite frustrerande när någon upprepade gånger klagar över något på det vis som Kurage nu gör utan att riktigt utveckla. Det är kanske ingen särskilt bra ursäkt för ta till med hårda ord, men det låg rätt i munnen för mig. 

KurageDHH

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 september 2023 kl. 20:03:16Vad fan pratar du om? Hur i helvete förgiftar Barbie biopublikens hjärnor? Är du anti-feminist eller nåt?
Naturligtvis är jag inte anti-feminist. Jag hatar inte filmen bara på grund av feminism utan det är på grund av den har urusel och korkad handling. 
Det är därför den aldrig borde få grönt ljus och komma på tanke med "hjärntvättat land".

Simon Axelsson

Citat från: KurageDHH skrivet 10 september 2023 kl. 21:01:50Naturligtvis är jag inte anti-feminist. Jag hatar inte filmen bara på grund av feminism utan det är på grund av den har urusel och korkad handling.
Det är därför den aldrig borde få grönt ljus och komma på tanke med "hjärntvättat land".
Filmen hjärntvättar och förgiftar biopublikens hjärnor genom att sätta två maktstrukturer i negativt ljus? Har jag missat nåt? Om inte, lämna det är du snäll, dessa inlägg av dig framstår som extremt gnälliga i mina ögon. 

Anders M Olsson

Citat från: Lillefot skrivet 10 september 2023 kl. 20:04:18Förhoppningsvis planeras även en 4K-utgåva också.
Javisst. 4K UHD-utgåvan finns också att förboka på Ginza, CDON m.fl. ställen. Det kommer även en vanlig Blu-ray i steelbook-utförande till samma pris som UHD-utgåvan, vad nu det ska vara bra för.

KurageDHH

Citat från: Simon Axelsson skrivet 10 september 2023 kl. 22:06:06Filmen hjärntvättar och förgiftar biopublikens hjärnor genom att sätta två maktstrukturer i negativt ljus? Har jag missat nåt? Om inte, lämna det är du snäll, dessa inlägg av dig framstår som extremt gnälliga i mina ögon.
Jag kan lika gärna säga att Barbie är giftig för hjärnan, liksom man säger att serietidningarna är giftig för hjärnan.
Det skulle ha gjort mig gladare om Warner Bros hade bränt upp manuset istället för att godkänna det.
Varför har Greta Gerwig och Noah Baumbach (båda talanglösa) kommit på tanke med "Barbielandet" och "Kenriket"?

Sabelöga

Citat från: KurageDHH skrivet 10 september 2023 kl. 23:25:57Jag kan lika gärna säga att Barbie är giftig för hjärnan, liksom man säger att serietidningarna är giftig för hjärnan.
Det skulle ha gjort mig gladare om Warner Bros hade bränt upp manuset istället för att godkänna det.
Varför har Greta Gerwig och Noah Baumbach (båda talanglösa) kommit på tanke med "Barbielandet" och "Kenriket"?
Se inte skiten då, men sluta gnälla som en barnrumpa, tack. Dina kommentarer förpestar tillvaron på forumet.
Houba !

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet 10 september 2023 kl. 23:25:57Jag kan lika gärna säga att Barbie är giftig för hjärnan, liksom man säger att serietidningarna är giftig för hjärnan.
Den här idiotiska kommentarern borde tas bort 😒
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"