Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Barbie (spelfilm, 2023)

Startat av Disneyfantasten, 28 april 2022 kl. 19:56:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: MOA skrivet 18 september 2023 kl. 11:41:00Jag tror int han hamnarr fängelse om han skriver om en giftig stinkbomb till film
Tycker du också Barbie( 2023) är " en giftig stinkbomb till film" Moa ?

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Citat från: KurageDHH skrivet  7 oktober 2023 kl. 12:38:01Jag kanske slutar om folk har vaknat och vänder Barbie ryggen ;)
Såg du hade skapat ett eget ämne om att ge vika för denna filmen.
Vi har nu fattat att du inte gillar den så lägg ner det nu.
Förklara gärna vad som att Barbie filmen hjärntvättar en?
Jag såg den och jag blev inte hjärntvättad. 
Känner inte så iallafall. Tyckte den var rätt mysig och rätt så bra ändå. 
Inget jätte mästerverk som The Expendables 2 men den var ju ändå bra tyckte jag.
Visst får du tycka vad du vill men det hade räckt med att du sagt nåt grovt om den en gång eller bara att du inte gillar den. 😤

Lilla My

Har nu äntligen sett den. Den var sååå bra! Grät som ett barn flera gånger :-*

MOA

Citat från: Lilla My skrivet  3 januari 2024 kl. 17:17:37Har nu äntligen sett den. Den var sååå bra! Grät som ett barn flera gånger :-*
Oironiskt va? Nu blir Kurage förbannad...

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  3 januari 2024 kl. 17:17:37Har nu äntligen sett den. Den var sååå bra! Grät som ett barn flera gånger :-*
Vad härligt att veta att du har känslor 😅👍

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 23 december 2023 kl. 00:25:01Såg du hade skapat ett eget ämne om att ge vika för denna filmen.
Inget jätte mästerverk som The Expendables 2 men den var ju ändå bra tyckte jag.
Visst får du tycka vad du vill men det hade räckt med att du sagt nåt grovt om den en gång eller bara att du inte gillar den. 😤
Jag blev heller inte hjärntvättat när jag såg filmen, kanske inte bland världens bästa filmer,men ändå välgjord och sevärd.

KurageDHH

Citat från: Elios skrivet 23 december 2023 kl. 00:25:01Såg du hade skapat ett eget ämne om att ge vika för denna filmen.
Ett eget ämne som nu är inlåst av Daniel. Ämnet har ju dock budskap än själva filmen.
Jag tänker inte lägga ner det förrän det finns så många hat som möjligt än bara jag.
Barbie förtjänar även att bli hatad, så det så. :)

Lilla My

Citat från: KurageDHH skrivet  6 januari 2024 kl. 12:30:48Jag tänker inte lägga ner det förrän det finns så många hat som möjligt än bara jag.
Låter jobbigt att behöva hata så mycket.

Lillefot

Citat från: KurageDHH skrivet  6 januari 2024 kl. 12:30:48Ett eget ämne som nu är inlåst av Daniel. Ämnet har ju dock budskap än själva filmen.
Jag tänker inte lägga ner det förrän det finns så många hat som möjligt än bara jag.
Tja, i så fall får du vara beredd på att vänta en ganska lång tid. Just saying...  ;)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  6 januari 2024 kl. 12:30:48Ett eget ämne som nu är inlåst av Daniel. Ämnet har ju dock budskap än själva filmen.
Varför bryr du dig så mycket om vad andra tycker...? Om du tycker illa om filmen, så nöj dig då med det och låt bli att själv se om filmen. :)

Men ska du envisas med att skriva om det, så måste du motivera dina åsikter bättre - att envisas med att bara säga att e film är urusel hjälper ingen annan än dig själv, utan du måste kunna komma med sakliga argument varför.

Elios

Du gillar ju Kurage ser jag. Tänk om någon skulle säga att den inte tänker lägga ner förrän det finns så mycket hat på den som möjligt?
Förtjänar den att bli hatad då?  ???

KurageDHH

Citat från: Elios skrivet  7 januari 2024 kl. 02:43:26Du gillar ju Kurage ser jag. Tänk om någon skulle säga att den inte tänker lägga ner förrän det finns så mycket hat på den som möjligt?
Förtjänar den att bli hatad då?  ???
Troligen är Kurage uppenbarligen hatad av många pga seriens kvalite. Jag skulle vilja gå in debatten för att försvara serien och be hatarna att backa.

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 januari 2024 kl. 19:54:10Varför bryr du dig så mycket om vad andra tycker...? Om du tycker illa om filmen, så nöj dig då med det och låt bli att själv se om filmen. :)

Men ska du envisas med att skriva om det, så måste du motivera dina åsikter bättre - att envisas med att bara säga att e film är urusel hjälper ingen annan än dig själv, utan du måste kunna komma med sakliga argument varför.
Varför gjordes den filmen?
Där finns ingenting annat än rena rama Matriarkat mot Patriarkat-plågeri (och uppenbarligen även anti-male/manshat också) istället för att fokusera på en bra story.
Jag vill helst inte att det görs såna mer liknade tematik! Varför merpaten/alla gillar sånt är ett bevis på att dom är dumma i huvet tycker jag.

gstone

KurageDHH borde försvinna för den här tråden ::)

Lilla My

Citat från: KurageDHH skrivet 13 januari 2024 kl. 23:29:27Varför gjordes den filmen?
1 - För att Barbie är ett kul concept att göra en film om. Det finns så otroligt mycket fakta om Barbie-dockan igenom historien, mycket som de får in i filmen på ett kul sätt utan att vara en ren dokumentär.

2 - För att feminism fortfarande behövs år 2024 och filmer som lyfter kvinnor på olika sätt alltid är behövliga.

3 - För att ta något så stereotypt som Barbie och lägga en twist på det. Barbie-dockan har länge setts som en väldigt stereotypisk docka som klankar ned på kvinnor och är en negativ förebild för dem. Å andra sidan har Barbie också varit så gott som alla yrken som finns och alla hudfärger som finns och kan ses som en feministisk ikon, i och med att hon är huvudperson i sitt egna liv. Dessa två motpoler möter varandra i filmen på ett väldigt fint sätt - i Barbies värld är hon drottning, äger allt och tror sig ha räddat världen från kvinnoförtryck. I den verkliga världen är det annorlunda och Barbie behandlas som en förtryckande symbol.

4 - För att ge Ken en egen historia vid sidan av Barbie. Medan hon upptäcker verkliga världen på ett sätt upptäcker han den på ett annat. Han anser att han räddat Barbie-världen genom att göra den till ett patriarkat och äntligen få huvudrollen, medan Barbie kämpar med sina egna problem. I slutändan inser de båda att de varken vill ha något av de extrema - Barbie ber till och med om ursäkt till Ken för att hon har åsidosatt honom, och han får inse att hon inte vill vara tillsammans med honom.

Så, nu har jag gett fyra snabba tankar till varför filmen gjordes. Kan hitta mer om du skulle fråga igen.