Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Jag mötte jultomten

Startat av Ale, 13 maj 2022 kl. 23:51:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ale

Ale

Ale

Min gissning är att fen görs av Nina Gunke eller Anja Schmidt. Trollet låter lite som Thomas Hellberg. Och Tomten påminner lite om Anders Byström. Men väldigt osäker om han dubbade redan 1997. Resten har jag ingen gissning på. 

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Ale

Haha. Ja lite. Men tycker ändå rösterna passar. 😅 Bara tomtens som blir lite irriterande i längden. 

Daniel Hofverberg

Nu är visserligen inte ljudkvaliteten den bästa, men jag kan på rak arm inte placera in en enda av rösterna. :(

Citat från: gstone skrivet Igår kl. 23:46:46konstigt dubbning
Jag är benägen att hålla med - jag undrar verkligen vilken dubbningsstudio som har gjort den här dubben...?

Det fanns inga utsatta dubbcredits alls?

Ale

Nä tyvärr. Satt o kollade tills creditlistan hade rullat klart o ingenting såg jag. Om jag filmar lite klipp imorgon så kanske det hörs bättre. Men ja, rösterna är inte lätta att känna igen direkt. Även om jag vet att jag hört vissa av de tidigare. 

Vet att den norska o danska dubbningen hade ett par kända skådisar eller sångare från respektive land som var med i dubbningen. Den svenska tog man nog bara några snabbt som passade.