Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bästa Rösten

Startat av MOA, 9 juni 2022 kl. 19:12:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 februari 2024 kl. 21:17:05Nej, precis - och Håkan Mohedes sånginsats är det inget fel på, men Nina Gunke kan ju som sagt inte sjunga om så livet hängde på det...
(Men för en sådan lågbudgetdubbning med tre skådespelare fanns det väl aldrig ens på kartan att anlita en separat kvinnlig sångare för ändamålet, utan det fick väl lov att duga hur illa hon än sjöng...)

Det var väl Håkan som sjöng öppningsvinjetten/öppningssången till Alfred J. Kwak, eller minns jag fel nu...?
Du minns rätt, det är Håkan som sjunger i introt i den svenska dubbningen:
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  5 februari 2024 kl. 21:18:42Du minns rätt, det är Håkan som sjunger i introt i den svenska dubbningen:
Eller Håkon Mohede om man ska tro eftertexterna. Det medverkar bara tre personer i den svenska dubbningen och ändå har man lyckats stava fel på två av deras namn. Vem är Kenneth Milldorf liksom?

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 februari 2024 kl. 21:17:05Nej, precis - och Håkan Mohedes sånginsats är det inget fel på, men Nina Gunke kan ju som sagt inte sjunga om så livet hängde på det...
(Men för en sådan lågbudgetdubbning med tre skådespelare fanns det väl aldrig ens på kartan att anlita en separat kvinnlig sångare för ändamålet, utan det fick väl lov att duga hur illa hon än sjöng...)

Det var väl Håkan som sjöng öppningsvinjetten/öppningssången till Alfred J. Kwak, eller minns jag fel nu...?
Ett annat alternativ hade varit om endast Håkan Mohede hade sjungit slutlåten. Visst, det hade blivit en "annorlunda" tolkning (jämfört med de flesta versioner), men bättre än det vi fick i slutändan. 

Som Lillefot redan har skrivit, är det mycket riktigt Håkan Mohede som sjunger öppningsvinjetten.

MOA

Citat från: MOA skrivet  2 september 2023 kl. 20:25:13Pit/Kid Icarus
Palutena
Kirby
Meta Knight
King Dedede
Knuckle Joe
Nightmare
Chef Kawasaki
Donkey,Diddy,Dixie,Funky,Cranky & Candy Kong
King K Rool
Donkey Kong Jr
Hacke Hackspett
Alvin,Simon & Theodor Seville
Brittney,Jeanette & Eleanor Miller
Eddy
Nazz/Tess
Katten Felix
Dexter
Dee Dee
Powerpuffpinglorna
Professor Utonium
Mojo Jojo
Borgmästaren
HAN
Fuzzy Lumpkins
Prinsessan Morbucks
Dennis Mitchell
Charlotte A Cavatica
Grisen Wilbur
Bubsy
De r 41 stycken totalt
Nu har jag en annan planering! Listtember: Kommer börja med karaktärerna i September & det kan fortsätta enda tills årsskiftet, man vet aldrig

MOA

Jag tänker ralla alla VA som varit med i mina engelska videor

MOA

Hallå! Nu är bästa rösten tillbaks igen för första gången i år. Idag kommer jag ranka alla svenska röster som varit med i mina engelska videor. Låt oss börja!
11.Sture Ström
Jag har inget emot Sture Ström men har fruktansvärt malplacerad som Kung Koopa. Fattar inte ens varför Johan Hedenberg slutade spela Kung Koopa då han fortfarande spelar Flugis. Sture låter som en riktigt snäll morfar istället för en antagonist, helt enkelt den sämsta av alla svenska Kung Koopa röster.
10.Håkan Mohede
Jag gillar Håkan men hans röst är för ljus & ogruff för att passa Mario. Inlevelsen är bra men på grund av att flera andra röster låter bättre kunde jag inte ge Håkan en bättre placering än näst sist i listan. Han är mycket bättre som Kaxe Von Koopa & andra karaktärer.
9.Fredrik Dolk
Den första rösten till Kung Hippo är den bästa, Fredrik har brutalkraft & riktigt bra inlevelse. Fattar inte varför han inte fortsatte då efterträdarna saknar brutala kraften som är en viktig del av Kung Hippos karaktär. Jag gillar Fredrik, han är en bra VA.
8.Carl-Johan Rehbinder
En riktigt bra röst till Scratch, Carl-Johan & Mattias skapar en underbar duo tillsammans. Jag har faktiskt inte hört så mycket mer från Carl-Johan, Scratch är enda rollen som jag kan utantill. Han är tyvärr överskuggad av dom andra rösterna vilket kan vara anledningen till att han jobbar som politiker idag.
7.Steve Kratz
Den enda bra Mario rösten, Steve har den mest gruffa rösten av alla med riktigt bra inlevelse. Om Adventures Of Super Mario Bros 3 hade fått en bättre dubbning med fler VA, Steve låter också väldigt lik Walker Boone/Theodore Nicoloff så därför är det dåligt att VA från Super Mario Bros Super Show inte återvände.
6.Staffan Hallerstam
Här börjar mina favoriter, en ungdomlig röst är vad Staffan har, måste erkänna att han är faktiskt bra som Luigi, den enda som låter bra i den fruktansvärda dubbningen. Hans bästa roll är Kid Icarus där han är ungdomlig & tolerable med riktigt bra inlevelse, mycket bättre än originalet.
5.Kenneth Milldoff
Det bästa med denna dubbning är Kenneth Milldoff, han är den mest futuristiska Luigi men det är bara en stor coincidens. Som Kung Koopa är han en av dom bästa, inte bara på grund av "Din Jäv!" utan att inlevelsen är riktigt bra med ondeskefull röst. Svårt att tro att Kenneth varit död i nästan 10 år nu, som jag alltid brukar säga "Kenneth Milldoff Är Bäst!"
4.Gunnar Ernblad
En av dom bästa vi haft & en av dom bästa skurkrösterna, Gunnar är en av Sveriges kraftmän. Han kommer alltid vara den bästa Kung Koopa, episk inlevelse, så värdig att öppna Top 5. Gunnar älskade sitt jobb & hans död krossade våra hjärtan. Vi kommer alltid att minnas dig Gunnar❤
3.Johan Hedenberg
Den andra av våra kraftmän. Johan är den bästa rösten till Luigi, stor kontrast mellan komiska karaktärer & antagonister. Johan är otrolig som Dr Ivo Robotnik & Ganon, enda gången jag satt min egna version högst upp. Johan är så otrolig att jag tror att var galen när han spelade Robotnik, han får originalet att låta dålig. Älskar honom så mycket.
2.Mattias Knave
Jag tror seriöst att Mattias var min favorit för 6 år sedan, älskar när hans röst är så mörk, älskar hans inlevelse. Mattias har en röst av en älskvärd man & han är också riktigt bra som Ganon. Detta är helt orelaterat men jag skrev så många SMS om Grounder för 6 år sedan, däribland att han skulle få barn. Jag var nog inget annat än kär i Mattias, hade nog inte älskat Grounder så mycket om det inte varit för honom.
1.Hasse Jonsson
En sak som alla vet om mig är att jag älskar Hasse, även dom som jag inte snackar dubbning med. Han är så underbar & hans röst är unik med riktigt bra inlevelse. Min favorit av alla Hasses spelkaraktärer är Sonic The Hedgehog, en av dom bästa rösterna till frihetskämpen & troligen hans mest ikoniska roll. Jag kommer alltid älska Hasse & jag kommer aldrig få nog av Lendo Reklamen, han är så underbar💖

MOA

Nästa månad drar jag igång Bästa Rösten igen & i år rankas både män & kvinnor!