Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Som barn tyckte jag Baltazar och Basra äldre  östeuropeiska animerade saker känns lite kusliga  :-[ :-\

Det  kan varit för att jag inte visste något om serierna

Med Disney ( och andra amerikanska tecknade saker) visste jag liksom var jag stod som barn

Men när det kommer östeuropeiska animerade saker är mer okänt och många tycker saker som okända är läskiga  :-\( särkilt barn)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 30 juni 2025 kl. 13:10:42på ground av någon särskild  andning du kan artikulera ?

Själv vet jag inte om jag någonsin hört dom i rollerna

kankse börjat lyssna ;)
Antar att Andreas Nilsson spelar någon annan än Pärlan, låter könstigt annars

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  8 juli 2025 kl. 23:44:50Antar att Andreas Nilsson spelar någon annan än Pärlan, låter könstigt annars
Citatet var förkortat i Gstone inlägg.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2025 kl. 20:56:53Jag tycker nog faktiskt bättre om Lena Ericsson och Andreas Nilsson som Pärlan, Dr Grym och Bulan i Piff & Puff Räddningspatrullen, även om jag är mer uppvuxen med och van vid Birgitta Fernström, Hans Gustafsson och Roger Storm i de rollerna.

gstone

Förre jag träffa den snälla  Steffan Rudvall trodde jag inte lärare hade känslor eller personligheter :)

Jag trodde dom var mytiska varelser som bara fanans för att säga ut barn vad dom skulr göra/ vad som var rätt och fel i bästa fall och i värsta fall pläga dom
Typ som änglar eller demoner 
Men  Steffan Rudvall är riktig människa och en reko sådan

gstone

ibland blir mina föräldrar trötta för att jag är " too much"

Disneyfantasten

Okej, i kombination att jag tyckte att Snövit (2025) ändå var ganska bra (som därmed gjort mig lite mer positivt inställd till Disneys nyinspelningar), att jag just nu känner mig lite öm i kroppen och lite ont i halsen, samt i väntan på att Lego Disney Princess Villains Unite också kommer att släppas (den 25 augusti) så fick jag just en spontan-plan att utnyttja Disney+ för att se igenom samtliga av Disneys live-action adaptioner från 2010-2023 för att kunna ge dem rättvisa omdömen (med undantag för Pinocchio som jag tänker spara till mycket senare), när jag väl sett varje live-action adaption en efter en tänker jag säga mitt personliga omdöme.

(och ifall ni undrar hur jag tänker göra med Mufasa: Lejonkungen (2024) & Lilo och Stitch (2025) så är svaret helt enkelt att jag sparar dessa till lite senare)

gstone

jag gjord fel som postad det där inlägget i tråden "Insamlingsprojekt för Hey Arnold! med svensk tal."

jag ber om ursäkt :'(

gstone

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 19 augusti 2025 kl. 21:38:51Gör inte bara om det och då är du förlåten och vi kan då bli vänner här på DH.
ok

gstone

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 19 augusti 2025 kl. 21:38:51Gör inte bara om det och då är du förlåten och vi kan då bli vänner här på DH.
jag tridde sdet var en tråd om serien i allmänheten inte just att få dubbade avsinnt förlåt :'( :'(

gstone

ibland tänker jag på att begå självmord :'(

MOA

Disneyfantasten

gstone

gstone

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 26 augusti 2025 kl. 21:17:43ibland tänker jag på att begå självmord :'(
Är det ofta du gör det, så skulle jag rekommendera att du pratar med någon som du känner att du kan lita på.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.