Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 november 2025 kl. 18:48:38Förvånades ikväll av att jag tyckte bättre om nya Now You See Me: Now You Don't än Wicked: For Good.
Det blir jag också förvånad över, då Now You See Me: Now You Don't överlag inte direkt fått någon lysande kritik av svenska recensenter...
https://www.kritiker.se/film/now-you-see-me-now-you-dont/

En etta av Aftonbladet känns ju måttligt förtroendeingivande...

Jag har dock inte själv sett filmen, så jag kan inte uttala mig - jag kommer förmodligen inte att se den på bio, då det varit så mycket biofilmer på sistone, så man kan ju inte se allt; så jag väntar nog tills den kommer på Blu-Ray eller streaming...

Jag är faktiskt på rak arm inte ens säker på om jag har sett tvåan från 2016, eller åtminstone har jag inga direkta minnen av den och verkar inte ha recenserat den, medan jag vill minnas att jag tyckte om den första filmen från 2013.

MOA

Tror att DingoPictures2005 sårat Jonas9881 så mycket att han inte vågar skriva här längre...

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 12 september 2024 kl. 23:23:47Jo, det är en sitcom, då folk skrattar i bakgrunden. Håller med, förresten. ;D
Ett rare exempel på en "enmans sitcom" då flesta sitcoms handlar om en grupp (som "Vänner") eller en familj (som "All In The Family", "Married.... With Children" och så klart, "Simpsons"*) eller en duo (som "Hancock's Half Hour" och den svenska versionen "Skyll Inte På Mig!" med Magnus & Brasse och "The Odd Couple") eller ett par (som "Gavin & Stacey")

btw, skratten är inte alltid "riktiga", utan bokstavligen "på burk"

*Fast hur vida "Simpsons" kan räknas som en "sitcom" kan frågas, den har exempelvis inget "skratt på burk" (även om en del animerade serier haft det, som "Scooby Doo") och bryter ofta med konnventioner
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  9 december 2025 kl. 20:55:54Ett rare exempel på en "enmans sitcom" då flesta sitcoms handlar om en grupp (som "Vänner") eller en familj (som "All In The Family", "Married.... With Children" och så klart, "Simpsons"*) eller en duo (som "Hancock's Half Hour" och den svenska versionen "Skyll Inte På Mig!" med Magnus & Brasse och "The Odd Couple") eller ett par (som "Gavin & Stacey")

btw, skratten är inte alltid "riktiga", utan bokstavligen "på burk"

*Fast hur vida "Simpsons" kan räknas som en "sitcom" kan frågas, den har exempelvis inget "skratt på burk" (även om en del animerade serier haft det, som "Scooby Doo") och bryter ofta med konnventioner
Det är det som gör sitcoms så irriterande, skratten är oäkta

Skokaka

Jag måste erkänna att när jag var yngre så trodde jag att Gråben och Hjulben var en helt vanlig varg och en struts, men dom är i själva verket en prärievarg och en tuppgök. Trodde att prärievargar då var en typ av varg, men de är väl åtminstone yngre kusiner, antar jag. Och Hjulben ser ingenting ut som tuppgökar gör i verkligheten. Förresten så visste jag inte att de fanns, men de är väl såna som prärievargar äter i verkligheten, åtminstone. Och åtminstone så lär man sig senare i framtiden...