Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 15 januari 2026 kl. 13:42:56Intressanta synpunkter, själv är jag nog ensam om att tycka bättre om den tecknade Pippi Långstrump än live-action serien. Oavsett vilka friheter den må ta tycker jag den är väldigt charmig, och formatet gör också att vissa karaktärer (Kling och Klang, samt Dunder-Karlsson och Blom som praktexempel) framstår som ännu mer komiska.

Jag syftar dock mest på TV-serien. Filmen är okej, men jag anser att den försöker efterlikna Disney lite väl mycket och hoppar mellan olika "plot points" på ett ofokuserat sätt. Serien i jämförelse känns mer jämn och fokuserad.
Jag tycker nog iallafall definitivt bättre om hur Prussiluskan är framställd i 1969-års adaption, där är hon mer välvillig, sympatiskt och omtänksam, jag avskyr verkligen hur den tecknade varianten av karaktären är framställd, då jag avskyr överviktiga elaka argsinta tant-karaktärer i olika filmer och serier, sådana lyckas enligt mig väldigt ofta bara vara väldigt dåliga, det är till exempel därför jag verkligen avskyr hur Bonden och Bondfrun är framställda i 2017-års adaption av Klas Klättermus, tycker deras framställdhet i den filmen sänker ner stor del av filmen, som enligt mig i övrigt annars är en bra sådan, ett annat minus med den filmen enligt mig är att fler av sångerna går på tok för snabbt.

(sen avskyr jag även den tjocka damen med hundarna i Miss Moon, glömde tyvärr hennes namn)

(men allt det är självklart bara min personliga åsikt)

(åtminstone så är till exempel både Hjärter Dam i Alice i Underlandet och Ursula i Den Lilla Sjöjungfrun skurkar, så i deras fall är det en helt annan femma, plus så har de ändå sin charm trots att de är elaka)