Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2023 kl. 22:05:03Jag är väldigt orolig över en sak med Änder! :-\
Och vad är det för sak?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 maj 2023 kl. 22:16:37Och vad är det för sak?
Awkwafina och Danny DeVito har i stort sätt bara haft bra röster på svenska :D
Jag är orolig att i denna film någon gör ett dålig casting val och ger dom röster som jag inte är nöjd med :-\
Jag förutsäter så klart att filmen kommer dubbas.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag samlar på olästa notifications på Twitter.

gstone

Jag ogillar inte Sun Studio Köpenhamn längre.

gstone

Det är smula jobbigt att dubbar besöker den här hemsidan.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 15:33:21Det är smula jobbigt att dubbar besöker den här hemsidan.
Varför det...? Nu förstår jag inte alls logiken...

Fred

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 15:33:21Det är smula jobbigt att dubbar besöker den här hemsidan.
Vilka dubbare då (förutom Christian Hedlund)?

Det är väl logiskt att de som dubbar besöker det här forumet. Vill du inte att de ska se dina inlägg så behöver du inte skriva något.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 maj 2023 kl. 15:45:56Varför det...? Nu förstår jag inte alls logiken...

Han kanske menar att folk som omnämns tar illa vid sig av inlägg de snubblar över utifall att de skulle besöka forumet?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 maj 2023 kl. 15:45:56Varför det...? Nu förstår jag inte alls logiken...
Då vågar jag inte riktigt utrycka mig negativt om vissa saker i dubbning.

Jag är orolig över att ska såra känslor  hos dubbar och andra personer som jobbar med svensk dubbning  :'(

Jag vill inte vara elak.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 maj 2023 kl. 16:00:25Han kanske menar att folk som omnämns tar illa vid sig av inlägg de snubblar över utifall att de skulle besöka forumet?
Prices.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 maj 2023 kl. 16:00:59Då vågar jag inte riktigt utrycka mig negativt om vissa saker i dubbning.

Jag är orolig över att ska känslor  hos dubbar och andra personer som jobbar med svensk dubbning  :'(

Jag vill inte vara elak.
Jag är övertygad om att ingen tar illa vid sig om du bara motiverar dina åsikter noga och undviker personangrepp.

En bra grundregel brukar vara att man på ett forum aldrig ska skriva något om någon som man inte hade vågat säga till personen ifråga ansikte mot ansikte. Håller man sig bara till den grundregeln har man ingenting att oroa sig för, och det bör man hålla sig till oavsett om personerna ifråga besöker forumet ifråga eller inte.

Och jag tycker det känns ganska logiskt att personal och skådespelare inom dubbningsbranschen besöker en sajt och ett forum som handlar om dubbningar - det vore väl tvärtom ganska anmärkningsvärt annars...

Citat från: Fred skrivet 26 maj 2023 kl. 15:49:52Vilka dubbare då (förutom Christian Hedlund)?
Utifrån den korrespondens jag haft tror jag nog att jag vågar påstå att de flesta dubbare besöker forumet - inte alltid regelbundet, men åtminstone då och då. Fast de flesta brukar nog inte skriva inlägg, utan bara läsa. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 maj 2023 kl. 16:26:43Jag är övertygad om att ingen tar illa vid sig om du bara motiverar dina åsikter noga och undviker personangrepp.

En bra grundregel brukar vara att man på ett forum aldrig ska skriva något om någon som man inte hade vågat säga till personen ifråga ansikte mot ansikte. Håller man sig bara till den grundregeln har man ingenting att oroa sig för, och det bör man hålla sig till oavsett om personerna ifråga besöker forumet ifråga eller inte.

Och jag tycker det känns ganska logiskt att personal och skådespelare inom dubbningsbranschen besöker en sajt och ett forum som handlar om dubbningar - det vore väl tvärtom ganska anmärkningsvärt annars...
Utifrån den korrespondens jag haft tror jag nog att jag vågar påstå att de flesta dubbare besöker forumet - inte alltid regelbundet, men åtminstone då och då. Fast de flesta brukar nog inte skriva inlägg, utan bara läsa. :)
Jag vill vara snäll.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 maj 2023 kl. 16:26:43Jag är övertygad om att ingen tar illa vid sig om du bara motiverar dina åsikter noga och undviker personangrepp.

Ingen menar ju trots allt att göra en dålig dubbningen oftast är det nog en fråga om brist på rescuser och eventuellt tid ;)

gstone

Jag är ett stan för visa kändiisar :-\

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2023 kl. 16:11:07Jag är ett stan för visa kändiisar :-\
På vilken nivå? Förföljer du dem?