Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 17 augusti 2024 kl. 21:03:52Hen vet inte att är olagligt att titta på olagligt sajt om filmen och serier och sport och andra rättigheter. Om jag äger tv kanal skulle jag blir arg och stämmer sajt.
Du är sund
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

Citat från: Oskar skrivet 17 augusti 2024 kl. 21:03:52Hen vet inte att är olagligt att titta på olagligt sajt om filmen och serier och sport och andra rättigheter. Om jag äger tv kanal skulle jag blir arg och stämmer sajt.
Haha är mycket väl medveten om att det är olagligt att ladda upp filmer till nedladdning. Är dock inte olagligt att tanka ned kolla på det i privat syfte ;) Vilket jag gör med nöje om det är ett företag som Disney som redan badar i pengar.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 17 augusti 2024 kl. 21:33:32Haha är mycket väl medveten om att det är olagligt att ladda upp filmer till nedladdning. Är dock inte olagligt att tanka ned kolla på det i privat syfte ;) Vilket jag gör med nöje om det är ett företag som Disney som redan badar i pengar.
Måste jag läsa ditt svar ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2024 kl. 18:50:04När det handlar om en film man faktiskt kan se lagligt tycker jag rent av det är ondskefullt att streama grattis olagligt  :( >:(

Det är sånt som dåliga människor gör
Så jag är en dålig & ondskefull människa? Kan inte hitta allt på lagligt sätt

Fred

Citat från: MOA skrivet 17 augusti 2024 kl. 21:41:21Så jag är en dålig & ondskefull människa? Kan inte hitta allt på lagligt sätt
Ondskefull är att ta i, men man gör trots allt ett val när man bryter mot lagen genom att ladda ner eller strömma olagligt, även om det inte är ett jätteallvarligt brott.

gstone

Citat från: MOA skrivet 17 augusti 2024 kl. 21:41:21Så jag är en dålig & ondskefull människa? Kan inte hitta allt på lagligt sätt
Läste du inte vad jag skrev ordentligt ? ???
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: Fred skrivet 17 augusti 2024 kl. 21:47:39Ondskefull är att ta i, men man gör trots allt ett val när man bryter mot lagen genom att ladda ner eller strömma olagligt, även om det inte är ett jätteallvarligt brott.
Viking går ut nästa månad så ja

Oskar

Citat från: gstone skrivet 17 augusti 2024 kl. 18:50:04När det handlar om en film man faktiskt kan se lagligt tycker jag rent av det är ondskefullt att streama grattis olagligt  :( >:(

Det är sånt som dåliga människor gör
Tänk en stor film t.ex dumma mig 4 skulle ligga ute på pirat sajt innan filmen har premiär på bio det ska vara problem eftersom filmbolag inte känna pengar. Det varit många rättegång om pirat sajt t.ex dreamfilm där hen som äger dreamfilm fick betala skadestånd till filmbolag och tv bolaget på miljontals kronor.

Lilla My

Citat från: Oskar skrivet 17 augusti 2024 kl. 23:46:54Tänk en stor film t.ex dumma mig 4 skulle ligga ute på pirat sajt innan filmen har premiär på bio det ska vara problem eftersom filmbolag inte känna pengar. Det varit många rättegång om pirat sajt t.ex dreamfilm där hen som äger dreamfilm fick betala skadestånd till filmbolag och tv bolaget på miljontals kronor.
Att se något innan filmen har premiär på bio är väl omöjligt såvida inte filmen läcks på något sätt, men att folk filmar på biografen och sedan lägger ut online har varit en grej ända sedan internet var nytt. Det är olagligt att filma, ja, och olagligt att lägga ut. Men det görs fortfarande.

Och att filmbolagen inte ska tjäna pengar är ju lite det som är grejen. Varför betala och stödja något jag inte tycker förtjänar att gå med vinst?

gstone

En del saker som pågår i Amerikansk politik just nu skrämmer mig ganska mycket :-\ :'(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag kan titta på filmer från Burbank Animation Studios

Det går bra, Men jag drar gränsen vid DingoPictures skulle aldrig se DingoPictures skräp >:(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: gstone skrivet  2 september 2024 kl. 16:57:37Jag kan titta på filmer från Burbank Animation Studios

Det går bra, Men jag drar gränsen vid DingoPictures skulle aldrig se DingoPictures skräp >:(
Burbank Animations är mästerverk mot DingoPictures, enda som är bra är Kenneth Milldoff. Han är bäst!

gstone

Citat från: MOA skrivet  2 september 2024 kl. 17:39:44Burbank Animations är mästerverk mot DingoPictures, enda som är bra är Kenneth Milldoff. Han är bäst!
Ja
 Kenneth Milldoff var jättebra
Tyvärr  sex meter underjord nu mera :'(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  2 september 2024 kl. 18:10:53Ja
 Kenneth Milldoff var jättebra
Tyvärr  sex meter underjord nu mera :'(
Du menar 6 Feet Under? Det går inte att bara översätta uttryck sådär för att det blir helt ologisk...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 september 2024 kl. 18:51:12Du menar 6 Feet Under? Det går inte att bara översätta uttryck sådär för att det blir helt ologisk...
Ja han har varit död i nästan 10 år nu, saknad VA varför skulle han dö?