Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 19 december 2024 kl. 00:17:49Min stavning kan vara till slarvig just nu för att jag använder IPaden och är trött 😅😅
Som en fellow iPad user är du ursäktad, vet själv hur irriterande och klumpigt det kan vara att skriva på dem.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Idag när jag såg Mufasa fick jag en riktig chock vara en karaktär som lätt exakt som Class Malmberg och jag kunde svära på arr det var han som spelade rollen men nöt credits kom up var det till min häpnad inte han.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 19 december 2024 kl. 00:20:45Som en fellow iPad user är du ursäktad, vet själv hur irriterande och klumpigt det kan vara att skriva på dem.
Ibland är det också svårt att skriva på telefonen

Disneyfantasten

Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i...

Det finns en del filmer där jag personligen tycker att de svenska dubbningarna räddar filmen, exempel på detta är Tom och Jerry Gör Stan Osäker, Dennis (1993), Flubber, Hajar som Hajar, Pippi Långstrump Starkast i Världen, Hjälp Jag Är En Fisk, med flera.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 december 2024 kl. 19:27:17Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i...

Det finns en del filmer där jag personligen tycker att de svenska dubbningarna räddar filmen, exempel på detta är Tom och Jerry Gör Stan Osäker, Dennis (1993), Flubber, Hajar som Hajar, Pippi Långstrump Starkast i Världen, Hjälp Jag Är En Fisk, med flera.
Kan hålla med om dom första men inte sett dom andra

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 december 2024 kl. 19:27:17Kom inte på någon bättre tråd att skriva detta i...

Kan lägga till:

"Rock A Doodle", "Grinchen", "Kogänget", 

och nästan alla mockbuster filmer.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 20 december 2024 kl. 19:44:31Kan lägga till:

"Rock A Doodle", "Grinchen", "Kogänget",

och nästan alla mockbuster filmer.
Förlåt om jag är nyfiken, men vilken av Grinchen-filmerna är det du syftar på? Den från 2000 eller den från 2018?

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 december 2024 kl. 19:53:02Förlåt om jag är nyfiken, men vilken av Grinchen-filmerna är det du syftar på? Den från 2000 eller den från 2018?
2000.
- what.

gstone

Jag skulle aldrig kunna bli pappa för jag skulle alltid oroa att jag inte vara bra nog för barnet. Jag skulle alltid tänka inom jag kunde gör saker bättre :'( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 21 december 2024 kl. 21:49:56Jag skulle aldrig kunna bli pappa för jag skulle alltid oroa att jag inte vara bra nog för barnet. Jag skulle alltid tänka inom jag kunde gör saker bättre :'( :'(
Hade inte heller varit en bra morsa, tur att vi inte har barn

PatoskyeIII

Citat från: gstone skrivet 21 december 2024 kl. 21:49:56Jag skulle aldrig kunna bli pappa för jag skulle alltid oroa att jag inte vara bra nog för barnet. Jag skulle alltid tänka inom jag kunde gör saker bättre :'( :'(
Citat från: MOA skrivet 21 december 2024 kl. 22:01:59Hade inte heller varit en bra morsa, tur att vi inte har barn
Negativt + negativt blir ju positivt så dålig Pappa tillsammans med en dålig Mamma borde betyda jättebra föräldrar.

Disneyfantasten

Jag är inte heller så säker på att kunna vara en bra pappa, av många olika anledningar, jag är autistisk, jag vill ha mina saker ifred, det är mycket ansvar, jag vill inte ge någon dålig uppfostran, de kan vara besvärliga, jag vill ha ro, det finns redan så många människor på jorden, jag är själv barn i sinnet, jag tycker det där med att ta hand om barn är en mamma-grej (jag har alltid föredragit mammor framför pappor, systrar framför bröder, flickor/tjejer/kvinnor framför pojkar/killar/män), osv.

PatoskyeIII

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 december 2024 kl. 22:05:34Jag är inte heller så säker på att kunna vara en bra pappa, av många olika anledningar, jag är autistisk, jag vill ha mina saker ifred, det är mycket ansvar, jag vill inte ge någon dålig uppfostran, de kan vara besvärliga, jag vill ha ro, det finns redan så många människor på jorden, jag är själv barn i sinnet, jag tycker det där med att ta hand om barn är en mamma-grej (jag har alltid föredragit mammor framför pappor, systrar framför bröder, flickor/tjejer/kvinnor framför pojkar/killar/män), osv.
Vad är det för stereotyper? Vadå ta hand om barn är en mamma grej båda föräldrarna är ansvariga för barnet och Pappan måste spela lika stor roll som mamman de måste ta lika stort ansvar det är det 21 århundradet inte det 17.

Disneyfantasten

Citat från: PatoskyeIII skrivet 21 december 2024 kl. 22:08:28Vad är det för stereotyper? Vadå ta hand om barn är en mamma grej båda föräldrarna är ansvariga för barnet och Pappan måste spela lika stor roll som mamman de måste ta lika stort ansvar det är det 21 århundradet inte det 17.
Jag står ändå fast vid min egna personliga åsikt att det ska vara mamma och barn, har aldrig tyckt om när det bara är pappa och barn, har själv aldrig känt mig bekväm med för många pojkar/killar/män eller med enbart pojkar/killar/män eller när alla barn i en familj är bröder/söner eller när en familj har bröder/söner istället för systrar/döttrar. (visst får pappor också ta hand om sina barn, det är både frihet och allemansrätt, men personligen så väljer jag att inte skaffa barn)

Jag respekterar givetvis att inte alla håller med mig, men vidhåller ändå min egna personliga åsikt.

Däremot tycker jag det känns fullt rimligt att både män och kvinnor delar på resten av ansvaret i hemmet som t.ex. matlagning, städning, diskning, bäddning, och allt annat.

Tycker det är synd att jag bara har bröder samt att min moster bara har pojkar som barn, visserligen har min morbror flickor som barn men det räcker inte, tycker att min mamma och min moster också kunnat ha flickor som barn, men nej... (sen har jag en till moster som jag tyvärr aldrig fick träffa eftersom hon gick bort innan jag föddes)

Har personligen alltid föredragit min mamma + hennes familj framför min pappa + hans familj, då jag känner mig bekvämare med mamma & hennes familj då jag alltid upplevt att de är mycket vänligare, mer sympatiska, mer positiva, mer respektfulla, mer lyssnande, osv.

Men vi ska absolut inte tro att jag har fördomar om alla pojkar/killar/män, jag själv är av det könet plus att det finns massor av utmärkta personer av kill-kön världen över och även i fiktiva världen (filmer, serier, osv.)

Såhär är det, att i djurens värld så är det i många fall mamman som tar hand om ungarna, det är t.o.m. honan som föder ungarna precis som med människor där kvinnan föder barn, i de fall där djuren lägger ägg är det t.o.m. honan som gör det, det är även honan eller kvinnan som diar/ammar ungen/barnet.

Jag tycker iallafall dessutom att både pojkar/killar/män och flickor/tjejer/kvinnor ska kunna göra massor av gemensamma saker.

(finns definitivt massor av ännu flera saker att förklara men orkar helt enkelt inte just nu)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 december 2024 kl. 22:28:13(sen har jag en till moster som jag tyvärr aldrig fick träffa eftersom hon gick bort innan jag föddes)
Ursäkta att jag frågar men har hon barn?