Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Sommarlov (SVT)

Startat av Fraggery, 16 juni 2022 kl. 07:37:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zebastian

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 januari 2025 kl. 21:03:55En av anledningarna kan vara brist på studios då SVT Malmö sitter i kontorslokaler och inte i lokaler anpassade för TV. I det gamla tv-huset fanns det ju gott om studios men i det "nya" har de bara ett par och där man prioriterar de lokala nyheterna.
Vad hände med gamla tv-huset då? Det är konstigt att man lämnar studios för att sen flytta någonstans där det är brist på dem

Steffan Rudvall

Citat från: Zebastian skrivet  9 januari 2025 kl. 16:52:25Vad hände med gamla tv-huset då? Det är konstigt att man lämnar studios för att sen flytta någonstans där det är brist på dem
De behövde inte så stora lokaler så de flyttade helt enkelt från det riktiga tv-huset på Jägersro till det nuvarande i Västra Hamnen. Det gamla tv-huset såldes och numera är det Migrationsverket som finns i lokalerna.

BPS

Malin Olsson, Ellen Särnevång, Ken Gerhardsson och Haider El Timimi leder Sommarlov i år. Enligt Sydsvenskan så ska varken Alex Hermansson eller Angelika Prick medverka i år.

Göran

Citat från: BPS skrivet  6 maj 2025 kl. 10:12:09Malin Olsson, Ellen Särnevång, Ken Gerhardsson och Haider El Timimi leder Sommarlov i år. Enligt Sydsvenskan så ska varken Alex Hermansson eller Angelika Prick medverka i år.
Ingen Adrian Alebo Andersson och Ida On? De var väl ganska nya?

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet  6 maj 2025 kl. 10:12:09Malin Olsson, Ellen Särnevång, Ken Gerhardsson och Haider El Timimi leder Sommarlov i år. Enligt Sydsvenskan så ska varken Alex Hermansson eller Angelika Prick medverka i år.
Ken Gerhardsson är en av programledarna av Lilla Aktuellt.

Men vem är Haider El Timimi? Honom har jag aldrig någonsin förut hört talas om...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 maj 2025 kl. 10:55:41Ken Gerhardsson är en av programledarna av Lilla Aktuellt.

Men vem är Haider El Timimi? Honom har jag aldrig någonsin förut hört talas om...
Han är radiopratare i P3 Din Gata här i Malmö.

Daniel Hofverberg

Alex Hermansson har ju sagt upp sig från sin anställning på SVT, så det är ju (tyvärr) ingen överraskning att han inte ska vara med; även om jag i och för sig hade hoppats på att han fortfarande skulle frilansa på somrarna.

Och Angelika Prick har ju haft en ganska tynande tillvaro de senaste åren, som oftast bara medverkat enstaka veckor under sommaren - medan de annars har hittat på undanflykter till att hon inte medverkat (inlåst någonstans, på uppdrag och så vidare). Under alla de veckor hon ifjol var "inlåst i valvet" spelades säkerligen alla inslag med henne in vid ett enda tillfälle, så att hon inte var på plats merparten av sommaren.

Kanske gör de något liknande i år, så att Angelika kommer medverka enstaka gånger, men inte officiellt som programledare...?

Citat från: Göran skrivet  6 maj 2025 kl. 10:19:28Ingen Adrian Alebo Andersson och Ida On? De var väl ganska nya?
Det är helt klart mer förvånande, som bara har medverkat i några få år. Vad har hänt med dem...?

Adam Larsson

Jag tror att Adrian sågs som för överspelad Disneyfantasten nämnde väl till exempel att han inte är något större fan av Adrian i Sommarlov.

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet  6 maj 2025 kl. 17:14:02Jag tror att Adrian sågs som för överspelad Disneyfantasten nämnde väl till exempel att han inte är något större fan av Adrian i Sommarlov.
Jag tror inte det är därför man gjort så, Adrian är populär bland många barn, jag tror inte att de gjort så enbart p.g.a. vad en person tycker, det kan mycket väl vara något personligt från hans sida till exempel att han vill ta semester eller har något personligt i sitt liv för närvarande.

MOA

Aldrig hört talas om Malins nya kollegor men hoppas dom gör ett bra jobb tillsammans

Disneyfantasten

https://m.youtube.com/shorts/hsLjfuTomm0

Snubblade över denna alldeles nyss och där säger de mycket riktigt att både Angelika och Alex kommer sluta, de nämner även att Adrian kommer sluta men han kommer även fortsätta i ny hemlig roll, de sa dock aldrig något i videon om Ida, vi får se hur det ser ut när säsongen väl börjar sändas.

Förresten så har även Dante slutat som Sommarlov-programledare efter bara två säsonger (2021 & 2022).

Förresten så är både Angelika och Adrian med i årets säsong av Sommarskuggan där avsnitt 6 sändes igår.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 maj 2025 kl. 07:08:09https://m.youtube.com/shorts/hsLjfuTomm0

Snubblade över denna alldeles nyss och där säger de mycket riktigt att både Angelika och Alex kommer sluta, de nämner även att Adrian kommer sluta men han kommer även fortsätta i ny hemlig roll, de sa dock aldrig något i videon om Ida, vi får se hur det ser ut när säsongen väl börjar sändas.

Förresten så har även Dante slutat som Sommarlov-programledare efter bara två säsonger (2021 & 2022).

Förresten så är både Angelika och Adrian med i årets säsong av Sommarskuggan där avsnitt 6 sändes igår.
Har dom nämnt det eller? Ovanligt kort tid om man tittar på dom andra

Disneyfantasten

Jag är nyfiken på vad @Daniel Hofverberg tycker om Adrian och Ellen?  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 maj 2025 kl. 17:28:10Jag är nyfiken på vad @Daniel Hofverberg tycker om Adrian och Ellen?  :)
Jag tycker att Adrian Alebo Andersson har varit lite ojämn - jag hade svårt för honom det första året han var med, men han var bättre det andra året. Men fortfarande tycker jag inte riktigt att han känns 100% naturlig, utan det känns delvis som att han spelar en roll; vilket ibland fungerar och ibland inte.

Ellen Särnevång har jag ingenting alls emot, utan hon känns naturlig och övertygande. Dock tycker jag ännu bättre om Ida On, men med den lilla brasklappen att det förstås alltid är vanskligt att med någon slags rättvisa jämföra personer mot varandra.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2025 kl. 00:45:34Jag tycker att Adrian Alebo Andersson har varit lite ojämn - jag hade svårt för honom det första året han var med, men han var bättre det andra året. Men fortfarande tycker jag inte riktigt att han känns 100% naturlig, utan det känns delvis som att han spelar en roll; vilket ibland fungerar och ibland inte.

Ellen Särnevång har jag ingenting alls emot, utan hon känns naturlig och övertygande. Dock tycker jag ännu bättre om Ida On, men med den lilla brasklappen att det förstås alltid är vanskligt att med någon slags rättvisa jämföra personer mot varandra.
Då är vi ungefär på samma sida kan man säga.