Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Pang i bygget

Startat av gstone, 9 juli 2022 kl. 22:43:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag har björat se på en serie som heter Pang i bygget.

Det är en britisk komdi från 1970-talet om ett hotel.

John Cleese har huvudrollen.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders M Olsson

Ja då, den känner vi väldigt väl till. Framför allt vi som är lite äldre har sett hela serien flera gånger. Hysteriskt rolig! :)

Nu i sommar spelar Eva Rydberg en scenversion på Fredriksdalsteatern i Helsingborg.
https://www.evarydberg.se/

Pjäsen bygger nästan ordagrant på tre avsnitt ur serien plus en del mindre detaljer hämtade från andra avsnitt. John Cleeses egen (inspelade) röst hörs också före och efter akterna.

Jag var där och såg en generalrepetition några dagar innan den officiella premiären.

Adam

Själv har jag hela andra säsongen på DVD. Mitt personliga favoritavsnitt från den är Communication Problems, fortfarande lika kul idag! 😂
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Elios

Vart ser du den nånstans?  ::)

TonyTonka

Såg något avsnitt eller två i plugget någon gång, inget jag direkt fastnade för. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Anders M Olsson

Citat från: Elios skrivet 18 juli 2022 kl. 00:18:55
Vart ser du den nånstans?  ::)
Pang i bygget (Fawlty Towers) har visats flera gånger genom åren på SVT1, TV3, TV4, Kanal 5 och flera andra kanaler. Själv tankade jag ner alla avsnitten från SVT Play 2015 när SVT senast visade serien. Det finns bara två säsonger om vardera 6 avsnitt, alltså totalt 12 avsnitt.

Jag tror inte serien finns på någon streamingtjänst, men den finns att köpa på DVD hos bl.a. CDON.

Numera finns det väl inte så många hyrbutiker kvar (om ens några), men en del bibliotek har serien för gratis utlåning på DVD.

Det finns även en del blandade klipp och kanske t.o.m. hela avsnitt på YouTube om man klarar sig utan svensk text.