Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Lucky Luke i Bröderna Daltons hämnd (1978)

Startat av Goliat, 10 juli 2022 kl. 19:48:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Lucky Luke La ballade des Dalton, jag har fått tag i Bio-dubben.

Men det finns en nydubb!!!! Hittar inte så mycket om den, vill också tillägga att jag saknar 2 minuter och 20 sekunder på den i början. Någon som råkar ha introt till den och kan dela med sig? (Det kan vara så att den faktiskt bara började sådär utan första delen av filmen, eftersom det verkar finnas några olika klippningar i början.)

Är någon av dessa två dubbar ovanliga?

Edit: den har IFS massor av ljudbortfall märkte jag nu, så en hel inspelning vore bäst.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 10 juli 2022 kl. 19:48:47

Men det finns en nydubb!!!! Hittar inte så mycket om den, vill också tillägga att jag saknar 2 minuter och 20 sekunder på den i början. Någon som råkar ha introt till den och kan dela med sig? (Det kan vara så att den faktiskt bara började sådär utan första delen av filmen, eftersom det verkar finnas några olika klippningar i början.)

Edit: den har IFS massor av ljudbortfall märkte jag nu, så en hel inspelning vore bäst.
Bio dubbningen har ju släppts på VHS men inte på DVD så ja den är ovanlig. Men den här andra dubbningen från tv1000 är nog ovanligare eftersom att den bara sänds på TV dock finns ju båda dessa på Youtube.

https://youtube.com/playlist?list=PLZl3J0QVl0iRz8UIrXdpIz9gYtS_-3iVS

https://youtu.be/9W4iikqxM3I

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2022 kl. 20:00:14
Bio dubbningen har ju släppts på VHS men inte på DVD så ja den är ovanlig. Men den här andra dubbningen från tv1000 är nog ovanligare eftersom att den bara sänds på TV dock finns ju båda dessa på Youtube.

Jag är bättre ljud på bio-dubben..den andra är min version (hur nu den hamnade där) och jag ersatte ljudet som saknas med bio-dubben, titta två första minutrarna bara. För det var nån reklam om film som skulle komma och därefter började den typ 2 minuter in, så den biten finns kanske inte. Bortfallen är många så det blir tyst då o då mitt i repliker. (Du kan lyssna på min synkning, den är lite dålig i början då det va så mycket hack)

Zebastian

Citat från: Goliat skrivet 10 juli 2022 kl. 19:48:47

Daniel kanske har en inspelning av nydubben han hade ju en av den andra Lucky Luke filmen.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Goliat

Citat från: Znusmumriken skrivet 10 juli 2022 kl. 20:29:41
Daniel kanske har en inspelning av nydubben han hade ju en av den andra Lucky Luke filmen.

Håller tummarna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Znusmumriken skrivet 10 juli 2022 kl. 20:29:41
Nej, tyvärr har jag inte TV1000s omdubb av Lucky Luke i Bröderna Daltons hämnd. :(

Jag ska höra mig för om någon av mina kontakter kan tänkas ha den. Annars kanske någon annan här har den i sin helhet, exempelvis "Ovanliga dubbningar"? Hon verkar ju ha det mesta mellan himmel och jord...

Däremot äger jag VHS-utgåvan med den biovisade originaldubben.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juli 2022 kl. 11:14:51
Nej, tyvärr har jag inte TV1000s omdubb av Lucky Luke i Bröderna Daltons hämnd. :(

Jag ska höra mig för om någon av mina kontakter kan tänkas ha den. Annars kanske någon annan här har den i sin helhet, exempelvis "Ovanliga dubbningar"? Hon verkar ju ha det mesta mellan himmel och jord...

Däremot äger jag VHS-utgåvan med den biovisade originaldubben.

Har du originaldubben av filmen från 1983?

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2022 kl. 20:00:14

Värt att nämna är att VHS utgåvan är censurerad

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 juli 2022 kl. 18:57:27
Ja, men var den inte det på bio?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Goliat

Den finns inte heller som filmversion?

Är denna unik? Isf kan jag klippa ihop filmen så gott det går.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 11 juli 2022 kl. 20:15:17
Den finns inte heller som filmversion?

Är denna unik? Isf kan jag klippa ihop filmen så gott det går.
Bröderna Daltons hämnd på VHS var censurerad på två ställen om jag minns rätt, först när han blir skickad för att göra sig av med den kinesiska tvättaren och sedan när Daltonbröderna ska göra sig av med dödgrävaren. Här skulle man möjligtvis kunna låna ljud från omdubbningen.

Daniel Hofverberg

Det visste jag inte om. Hur mycket är bortklippt, och hur var det på bio?

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juli 2022 kl. 20:59:34
Det visste jag inte om. Hur mycket är bortklippt, och hur var det på bio?
Det rör sig om två scener som Steffan redan har nämnt.