Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Uppgradering av forumprogramvaran

Startat av Daniel Hofverberg, 16 juli 2022 kl. 03:19:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 augusti 2025 kl. 02:27:24Jag ska se över om det går att rensa bort något annat på disken för att frigöra mer hårddiskutrymme, men det ser ut som att jag kanske måste bita i det sura äpplet och utöka till en större hårddisk på den virtuella servern. Det skulle kosta 4 - 5 euro mer i månaden, och runt en femtiolapp är förstås inte hela världen (det är ju inget hemmansköp direkt...!); men med tanke på att jag redan går med förlust med Dubbningshemsidan varje månad (utgifterna överstiger intäkterna) är jag inte supersugen på att få betala en femtiolapp extra ur egen ficka varje månad...
Jag har nu rensat allt som går på servern, men är ändå bara uppe i 2 GB ledigt utrymme. Det räcker inte särskilt långt, så redan vid nästa intervju lär utrymmet bli hyfsat fullt. :(

Så det ser nog tyvärr ut som att jag blir så illa tvungen att kosta på att uppgradera servern till mer hårddiskutrymme, då jag inte hittar något annat att kunna rensa bort på hårddisken...
(Serverns disk är just nu på 40 GB, och jag trodde att jag skulle klara mig rätt länge på det, men det blir snabbt mer och mer välfyllt)