Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lucky Luke - Insamlingstråd

Startat av Goliat, 16 juli 2022 kl. 17:20:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Erika skrivet 22 april 2025 kl. 17:28:46Låter riktigt bra, och verkar vara översatt från franska (åtminstone tycks den bibehålla ungefär samma innebörd som den franska sångtexten)? Ser fram emot få höra mer av signaturmelodin och dubbningen med. :)
Jag fick visst inte med hela märkte jag. Men jo den är mer ord för ord översatt av originalet. Tycker dock inte den svänger lika bra som den "klassiska"

Jabberjaw

Citat från: Goliat skrivet 22 april 2025 kl. 16:45:52Låt mig dela med mig av ett unikt intro som jag tror väldigt få hört.

Kan du lägga upp introt på Archive eller YouTube? Vatten stämpla om det behövs men skulle gärna vilja se hela introt så som det gick på TV1000  :)

Goliat

Citat från: Jabberjaw skrivet  3 maj 2025 kl. 13:07:38Kan du lägga upp introt på Archive eller YouTube? Vatten stämpla om det behövs men skulle gärna vilja se hela introt så som det gick på TV1000  :)
Jag delar tyvärr inte av mig med något så. Däremot kan det hända att det dyker upp i framtiden av någon.

Jabberjaw

Citat från: Goliat skrivet  3 maj 2025 kl. 16:16:26Jag delar tyvärr inte av mig med något så. Däremot kan det hända att det dyker upp i framtiden av någon.
Huh? :)

Om någon kan lägga upp introt på archive eller YouTube så vore jag tacksam. Sändes serien som serie eller klippt från någon av filmerna på TV1000. Och vilket årtal ungefär gick den på kanalen. Finns det några reklamer som kan bekräfta årtal/period.

Steffan Rudvall

Citat från: Jabberjaw skrivet  6 maj 2025 kl. 17:04:49Huh? :)

Om någon kan lägga upp introt på archive eller YouTube så vore jag tacksam. Sändes serien som serie eller klippt från någon av filmerna på TV1000. Och vilket årtal ungefär gick den på kanalen. Finns det några reklamer som kan bekräfta årtal/period.
Vi behöver inga reklamer då tv-tablåerna visar att den började sändas 1996 som del av Hilbur & Co.

Jabberjaw

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 maj 2025 kl. 17:07:47Vi behöver inga reklamer då tv-tablåerna visar att den började sändas 1996 som del av Hilbur & Co.
Tack Steffan för bekräftande om vilket år den började sändas. Hur länge gick den sedan och hur många avsnitt?

Steffan Rudvall

Citat från: Jabberjaw skrivet  6 maj 2025 kl. 18:04:09Tack Steffan för bekräftande om vilket år den började sändas. Hur länge gick den sedan och hur många avsnitt?
Hela säsong 1 så det rör sig om 26 episoder verkar bara ha sänds 1996-1997 till skillnad från filmerna som gick i flera år.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 maj 2025 kl. 18:23:12Hela säsong 1 så det rör sig om 26 episoder verkar bara ha sänds 1996-1997 till skillnad från filmerna som gick i flera år.
Har vi fått bekräftat att TV1000 bara sände säsong 1, eller är det bara en kvalificerad gissning att de inte sände något av säsong 2? Åtminstone i de tablåer jag sett har det nämligen inte stått utsatt avsnittsnummer, så då är det ju svårt att vara 100% säker.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 maj 2025 kl. 20:24:14Har vi fått bekräftat att TV1000 bara sände säsong 1, eller är det bara en kvalificerad gissning att de inte sände något av säsong 2? Åtminstone i de tablåer jag sett har det nämligen inte stått utsatt avsnittsnummer, så då är det ju svårt att vara 100% säker.
Kvalificerad gissning, jag vet inte om den är så kvalificerade egentligen men alla som minns dubblingen minns ju bara att det var säsong 1 avsnitt och det som har hittats är ju också ett avsnitt från säsong 1. Vi kan ju inte helt utesluta att man inte visade den andra säsongen men eftersom att Filmnet redan hade börjat visa säsong 2 ett par år tidigare så tror jag att sannolikheten är ganska liten för det.