Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bästa röstskådespelarvalen

Startat av gstone, 18 juli 2022 kl. 19:19:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 april 2024 kl. 17:56:35Idag pratade jag med Anders Öjebo och han sa att han reste med Monica Forsberg till Frankrike för att spela in Max Von Sydow.
Det står redan på Dubbningshemsidan och Monica Forsberg nämnde det i Podcast.

Monica nämnde att hon länge viljat ha med Max i någon dubbning, när Herkules kom så tänkte hon att Zeus skulle passa perfekt för Max, så hon ringde och frågade och Max sa att han kunde tänka sig rollen om hon åkte till Frankrike och spela in.
När hon frågade Disney så svarade dom "Åk", då Max Von Sydow var ett känt och etablerat namn även i Usa.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 19 maj 2024 kl. 22:41:16Det står redan på Dubbningshemsidan och Monica Forsberg nämnde det i Podcast.

Monica nämnde att hon länge viljat ha med Max i någon dubbning, när Herkules kom så tänkte hon att Zeus skulle passa perfekt för Max, så hon ringde och frågade och Max sa att han kunde tänka sig rollen om hon åkte till Frankrike och spela in.
När hon frågade Disney så svarade dom "Åk", då Max Von Sydow var ett känt och etablerat namn även i Usa.
https://www.cinemablend.com/news/2570786/mads-mikkelsen-9-other-celebrities-voiced-disney-characters-other-languages-pixar
Han står till och med i denna listan🙂

Lillefot

Utsäkta att jag drar upp tråden igen, men...

* Steve Kratz som Maxime Le Mal i Dumma Mej 4:

Jag nämnde det här fort i tråden om filmen, men vem som än kom på idén att låta Steve få spela en skurk som bryter på franska är ett fullständigt geni. Steve får verkligen släppa loss alla tyglar i denna roll, och tala både roligt och på ett sätt som förmedlar den uppblåsta attityden hos Maxime. Hans leverans i flera av karaktärens repliker fick mig att skratta inombords flera gånger under filmens gång, och han krossade all skepticism jag hade om att Maxime inte skulle leva upp till hur fasanfullt rolig Balthazar Bratt från 3:an var.

Bästa liknelsen jag kan göra här är till Dan Ekborg som Hades i Herkules, med skillnaden att Steve får vara mycket mer av en "large ham" i sin roll. Till och med för att vara rutinerad röstskådespelare var denna en av årets gladaste överraskningar för mig. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet  8 augusti 2024 kl. 01:57:56Utsäkta att jag drar upp tråden igen, men...

* Steve Kratz som Maxime Le Mal i Dumma Mej 4:

Jag nämnde det här fort i tråden om filmen, men vem som än kom på idén att låta Steve på spela en skurk som bryter på franska är ett fullständigt geni. Steve får verkligen släppa loss alla tyglar i denna roll, och tala både roligt och på ett sätt som förmedlar den uppblåsta attityden hos Maxime. Hans leverans i flera av karaktärens repliker fick mig att skratta inombords flera gånger under filmens gång, och han krossade all skepticism jag hade om att Maxime inte skulle leva upp till hur fasanfullt rolig Balthazar Bratt från 3:an var.

Bästa liknelsen jag kan göra här till Dan Ekborg som Hades i Herkules, med skillnaden att Steve får vara mycket mer av en "large ham" i sin roll. Till och med för att vara rutinerad röstskådespelare var denna en av årets gladaste överraskningar för mig. :)
Jag älskade honom också i rollen :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"