Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den modiga lilla brödrosten (The Brave Little Toaster)

Startat av MOA, 14 juli 2022 kl. 14:31:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JD

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 mars 2024 kl. 03:43:42Erika har skickat filerna till honom, då han verkade ha så bråttom och hon hade kvar dem sen röstidentifieringen för flera år sedan.

Jag ska självklart lägga ut båda filmerna på Archive.org, men det kan tänkas dröja ett par dagar då jag har ganska fullt upp just nu. :)
Jag har full respekt för att man inte alltid har så mycket tid över men jag hade uppskattat väldigt mycket om det gick att ladda upp dessa filmer, bara så det inte glöms bort  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: JD skrivet 20 april 2024 kl. 11:24:37Jag har full respekt för att man inte alltid har så mycket tid över men jag hade uppskattat väldigt mycket om det gick att ladda upp dessa filmer, bara så det inte glöms bort  :)
Annat kom emellan och jag glömde fullständigt bort det här - jag ber så mycket om ursäkt... :-[

Jag ordnar det inom de närmaste dagarna. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 april 2024 kl. 11:31:44Annat kom emellan och jag glömde fullständigt bort det här - jag ber så mycket om ursäkt... :-[

Jag ordnar det inom de närmaste dagarna. :)
Yes så jag kan se uppföljarna för att jag älskar första filmen & för att Hasse medverkar

Daniel Hofverberg

Citat från: JD skrivet 20 april 2024 kl. 11:24:37Jag har full respekt för att man inte alltid har så mycket tid över men jag hade uppskattat väldigt mycket om det gick att ladda upp dessa filmer, bara så det inte glöms bort  :)
Citat från: MOA skrivet 20 april 2024 kl. 11:45:56Yes så jag kan se uppföljarna för att jag älskar första filmen & för att Hasse medverkar
Nu är äntligen den första uppföljaren, Den lilla brödrosten kommer till undsättning, uppladdad till Archive. :)
https://archive.org/details/den-lilla-brodrosten-kommer-till-undsattning-svenskt-tal

Då är det bara att hoppas att den får fortsätta vara uppe, och inte tas ned och att jag inte får någon varning...

Den lilla brödrostens resa till Mars kommer inom de närmaste dagarna. :)

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 april 2024 kl. 21:08:23Nu är äntligen den första uppföljaren, Den lilla brödrosten kommer till undsättning, uppladdad till Archive. :)
https://archive.org/details/den-lilla-brodrosten-kommer-till-undsattning-svenskt-tal

Då är det bara att hoppas att den får fortsätta vara uppe, och inte tas ned och att jag inte får någon varning...

Trevligt, då blir det en rolig helg att se fram emot. Förhoppningsvis får de här lite mer "obskyra" filmerna ligga kvar, men vi får se.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 april 2024 kl. 21:08:23Nu är äntligen den första uppföljaren, Den lilla brödrosten kommer till undsättning, uppladdad till Archive. :)

UNDERBART ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Nu borde jag titta på den för att Hasse är med

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 24 april 2024 kl. 21:15:38Förhoppningsvis får de här lite mer "obskyra" filmerna ligga kvar, men vi får se.
Jag hoppas det, men det som gör det hela lite oroväckande är att både Den lilla brödrosten kommer till undsättning och Den lilla brödrostens resa till Mars finns på Disney+ i USA. Det verkar alltså som att Disney varit inblandad i distributionen av filmerna.

På Disney+ finns inte helt otippat ingen svensk dubbning av filmerna, men det finns däremot svensk text.

JD

Stort tack för uppladdningen  :D
Fantastiskt med människor som dig som hjälper till att arkivera och möjliggör för oss andra att ta del av  :)

MOA

Detta är säkert en dum fråga, jag har inte sett uppföljarna ännu men sjunger protagonisterna i dom?

MrKirby92

Is there any update on the Swedish subtitled version that aired on TV in 1994? But because that definitely is worth something Also if it hasn't been Uploaded, I will upload the brave little toaster goes to Mars in Swedish on internet archive And YouTube

DingoPictures2005

Citat från: MrKirby92 skrivet 11 maj 2024 kl. 02:47:23Is there any update on the Swedish subtitled version that aired on TV in 1994? But because that definitely is worth something Also if it hasn't been Uploaded, I will upload the brave little toaster goes to Mars in Swedish on internet archive And YouTube
Funny to see you here after the countless lies, cancel culture and similar shit you pulled.

@Daniel Hofverberg Should rightfuly kick you out.

You lied about being suicidal and you're parents being dead.
You tried to cancel the YouTube user Norsktegnefilmsang who mind you, you never said a word to you, because they didn't post a full Norwegian vhs rip of All Dogs go to Heaven  to YouTube.

Sorry for starting a drama conversation, I just rightfuly think this guy should be kicked and take consequences for their actions.

If anyone want's proof here you go.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 11 maj 2024 kl. 16:15:56Funny to see you here after the countless lies, cancel culture and similar shit you pulled.

@Daniel Hofverberg Should rightfuly kick you out.

You lied about being suicidal and you're parents being dead.
You tried to cancel the YouTube user Norsktegnefilmsang who mind you, you never said a word to you, because they didn't post a full Norwegian vhs rip of All Dogs go to Heaven  to YouTube.

Sorry for starting a drama conversation, I just rightfuly think this guy should be kicked and take consequences for their actions.

If anyone want's proof here you go.
Can't you guys take this privately? I mean this is an open forum not a discord thread. And nobody here knows anything about what's happened between you guys. We don't want any trouble here on the forum.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 maj 2024 kl. 16:30:16Can't you guys take this privately? I mean this is an open forum not a discord thread. And nobody here knows anything about what's happened between you guys. We don't want any trouble here on the forum.
This. It also seems a bit odd to want someone to be banned for stuff that they did outside of dubbningshemsidan, assuming it isn't something outright illegal.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

DingoPictures2005

Citat från: Lillefot skrivet 11 maj 2024 kl. 16:54:13This. It also seems a bit odd to want someone to be banned for stuff that they did outside of dubbningshemsidan, assuming it isn't something outright illegal.
Cause they are someone who constantly violated my trust and caused a ton of drama as you can see in screenshots.